مطالب مرتبط

10 مدل دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

10 مدل دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

آشپزخانه‌های مینیمال که بر پایه سادگی طراحی می‌شوند از جمله آشپزخانه‌های سبک مدرن تلقی می‌شوند. در دکوراسیون آشپزخانه‌های مینیمال تمیزی، مرتب بودن و کاربردی بودن اهمیت فراوانی دارد و از استفاده از وسایل غیرضروری پرهیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. شاید برخی فکر کنند که این سادگی باعث می‌شود آشپزخانه بی‎‌روح و خسته‌کننده شود اما این تفکر اشتباهی است. در ادامه با 10مدل دکوراسیون آشپزخانه مینیمال آشنا می‌شویم که در کمال سادگی، بسیار شیک و زیبا هستند و می‌توانید از آن‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه خود الهام بگیرید.

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید که در آشپزخانه‌های مدرن زیاد استفاده می‌شود، نماد سادگی است و به همین دلیل در آشپزخانه‌های مینیمال هم آن را به‌کار می‌گیرند. استفاده از رنگ سفید حس تمیزی و تازگی را در شما القا می‌کند. ترکیب سفید با رنگی مثل مشکی هم در دکوراسیون آشپزخانه‌های مینیمال زیاد استفاده می‌شود و به‌خاطر تضاد بین این دو رنگ آشپزخانه شما به‌ هیچ‌وجه بی‌روح نخواهد بود. از رنگ‌های مشکی یا دیگر رنگ‌هایی که با سفید در تضادند می‌توانید برای وسایل آشپزخانه مثل ماکروفر استفاده کنید.

کابینت سفید رنگ

استفاده از رنگ و بافت طبیعی

در آشپزخانه مینیمال خود می‌توانید از وسایلی با رنگ و بافت طبیعی استفاده کنید که در کنار سادگی، به آشپزخانه شما حس آرامش می‌بخشد. در بین این بافت‌های طبیعی چوب از بقیه بهتر و پراستفاده‌تر است. وسایل آشپزخانه مثل میز یا صندلی یا درب کابینت‌ها را می‌توانید چوبی انتخاب کنید که ساده و زیباست. 

استفاده از رنگ و بافت طبیعی

آشپزخانه رنگی مینیمال

درست است که در بیشتر آشپزخانه‌های مینیمال رنگ سفید ترجیح داده می‌شود اما از رنگ‌های دیگری هم می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال استفاده کنید که شادابی و سرزندگی را به شما هدیه می‌دهد. 

دقیقا مثل این آشپزخانه که در عین سادگی از رنگ‌های گرم و قشنگی مثل زرد و قرمز برای وسایل آشپزخانه استفاده کرده است. 

آشپزخانه رنگی مینیمال


آشپزخانه رنگی مینیمال

آشپزخانه تک‌رنگ یا مونوکروم

آشپزخانه‌های مینیمال می‌توانند تک‌رنگ یا مونوکروم باشند که این اوج سادگی و مینیمالیستی را نشان می‌دهد. در این مدل آشپزخانه‌ها می‌توانید از گل‌ و گیاهان طبیعی برای تزیین استفاده کنید که حس طراوت را در آشپزخانه زنده کند.

آشپزخانه تک‌رنگ یا مونوکروم

آشپزخانه مینیمال با حس و حال سنتی

می‌توانید آشپزخانه مینیمال خود را با عناصر سنتی تلفیق کنید. مثلا استفاده از کابینت‌های ساده سفید در یک آشپزخانۀ پنجره‌دار و پر از نور با تلفیق سینگ مرمر باعث ترکیب آشپزخانه‌های مینیمال با سنتی می‌شود.

آشپزخانه مینیمال با حس و حال سنتی

همه‌چیز را مخفی کنید

سبک مینیمال تلاش می‌کند تا وسایل غیرضروری آشپزخانه را کمتر کند. در طراحی‌های اخیر هم اصرار بر این است که تاحد ممکن تمامی وسایل آشپزخانه از دید خارج شوند و چیزی روی کانتر و جزیره باقی نماند. حتی در برخی موارد طراحان طوری آشپزخانه را طراحی می‌کنند که وسایل اصلی مثل اجاق گاز یا یخچال هم از خارج آشپزخانه مشخص نباشد یا در کابینت‌ها قرار بگیرند. 

مخفی کردن وسایل در آشپزخانه مینیمال

استفاده از وسایل مینیمال

وسایلی که در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال استفاده می‌شوند هم اهمیت زیادی دارند. استفاده از وسایلی مثل صندلی و چراغ‌های ساده و مینیمال هم ظاهر قشنگی به آشپزخانه می‌دهند.

استفاده از وسایل مینیمال

 استفاده از سنگ مرمر 

سنگ مرمر که از دیرباز در طراحی آشپزخانه‌های استفاده می‌شود می‌تواند در آشپزخانه مینیمال هم به‌کار رود. سنگ مرمر در عین سادگی بسیار زیبا و شیک است. از مرمر برای دیوار آشپزخانه، پیشخوان یا حتی سینک ظرف‌شویی می‌توانید استفاده کنید. 

استفاده از سنگ مرمر

از قفسه‌‌های باز استفاده کنید

در آشپزخانه خود می‌توانید در کابینت‌های بالایی از قفسه‌های باز و ساده استفاده کنید. این کار دسترسی شما را به وسایل راحت‌تر می‌کند و در عین حال فضای خالی بیشتری در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

از قفسه‌‌های باز استفاده کنید

استفاده از کفپوش‌های جالب

هرچند در آشپزخانه مینیمال عناصر و کابینت‌ها در اوج سادگی طراحی می‌شوند اما در عوض می‌توانید برای کف آشپزخانه از کفپوش‌ها یا کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید.

استفاده از کفپوش‌های جالب

جمع‌بندی

در این مقاله با 10 مدل دکوراسیون آشپزخانه مینیمال آشنا شدیم. اگر شما هم عاشق آشپزخانه‌های ساده و مینیمال هستید و از شلوغی‌های غیرضروری در آشپزخانه بیزارید، در طراحی آشپزخانه خود حتما از ایده‌های بالا استفاده کنید.