بهترین ایده‌ها برای کابینت آشپزخانه دو رنگ

بهترین ایده‌ها برای کابینت آشپزخانه دو رنگ

شاید شما هم از رنگ یک‌دست کابینت‌ها خسته شده باشید یا به فکر روح بخشیدن به آشپزخانه تک رنگ خود باشید. استفاده از کابینت دو رنگ می‌تواند ایده خوبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه باشد. کابینت دو رنگ که از ترند سال‌های اخیر هم هست، به راحتی در همۀ انواع آشپزخانه‌ها اجرا می‌شود و نیاز به هزینۀ زیادی هم ندارد، چون می‌توانید فقط رنگ یکی از کابینت‌های بالایی یا پایینی را تغییر دهید. 

استفاده از رنگ ها در عناصر و تجهیزات آشپزخانه

معمولا از گذشته رنگ کابینت‌های بالایی و پایینی و همچنین رنگ بقیه اجزای آشپزخانه مثل کانتر را یکسان انتخاب می‌کردند تا هماهنگ باشند، اما در سال‌های اخیر ترند جدیدی به نام کابینت دو رنگ به آشپزخانه‌ها اضافه شده است که در آن می‌توانید از دو ترکیب رنگ جذاب برای کابینت‌ها استفاده کنید. این دو رنگ معمولا یا متضاد هستند و یا ترکیب آن‌ها هماهنگی خوبی ایجاد می‌کند. لازم نیست حتما کابینت‌های بالایی و پایینی دو رنگ متفاوت باشند، این دو رنگ را می‌توانید برای کابینت‌ها و جزیره هم اجرا کنید. 

استفاده از رنگ دوم برای جزیره آشپزخانه

البته این ترند جدای از زیبایی که به آشپزخانه می‌دهد، یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که در آشپزخانه‌های کوچک استفاده از دو رنگ مناسب، باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد. اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ وقتی رنگ روشنی مثل سفید را برای کابینت بالایی استفاده کنید و رنگ تیره‌تری را برای کابینت پایینی، چشم‌ها ابتدا رنگ بالایی را می‌بینند و چون رنگ روشن نور را منعکس می‌کند این حس را برای ببیننده ایجاد می‌کنند که آشپزخانه بزرگ‌تر از مقدار واقعی است. 


   بهتر است بخوانید: 5 ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه برای سال 2021

به‌کارگیری کابینت دو رنگ کار بسیار سختی نیست اما نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید: 

رنگ پایینی را تیره‌تر انتخاب کنید

بهترین کار این است که رنگ کابینت بالایی را روشن و رنگ کابینت پایینی را تیره انتخاب کنید، چون به این صورت فضای آشپزخانه بهتر مشخص می‌شود و آشپزخانه روشن‌تر به‌نظر می‌رسد. 

استفاده از رنگ تیره برای کابینت های زمینی

حواس‌تان به جزییات باشد

در انتخاب رنگ کابینت‌ها، باید این دو رنگ به‌جز کابینت‌ها باید به رنگ کانتر و بین کابینتی هم بیاید و با آن‌ها هماهنگ باشد. 

رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

شاید فکر کنید که انتخاب دو رنگ مناسب کار آسانی باشد اما در واقع انتخاب دو رنگی که هماهنگی خوبی داشته باشند و مناسب کابینت آشپزخانه باشند کار چالش برانگیزی خواهد بود. برای این کار بهتر است از مدل‌‌های کابینت دو رنگ که در ادامه آورده می‌شود استفاده کنید و از این رنگ‌ها ایده بگیرید. 


   بهتر است بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ | عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین رنگ کابینت ها

کابینت سفید  قهوه‌ ای

از زیباترین و شیک‌ترین مدل‌ها می‌توان به کابینت سفید قهوه ای اشاره کرد. بسیاری کابینت سفید را با رنگ قهوه‌ای، مخصوصا رنگ چوب استفاده می‌کنند. رنگ چوب از رنگ‌های روشن تا رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند متغیر باشد. به این صورت که کابینت بالایی را سفید و کابینت پایینی را طرح چوب انتخاب می‌کنند. 

کابینت سفید قهوه ای ترکیب خوش‌رنگی هم برای آشپزخانه‌های کلاسیک و هم آشپزخانه مدرن است. برای آشپزخانه‌های مدرن می‌توانید از کابینت های گلاس و براق سفید و کابینت طرح چوب استفاده کنید که در عین مدرن بودن، طبیعی و شیک است. 

کابینت سفید و قهوه ای

ترکیب رنگ سفید و قهوه ای در کابینت آشپزخانه

کابینت سفید طوسی

ترکیب سفید طوسی به حدی پرطرفدار است که نه فقط برای کابینت‌ها بلکه برای دکوراسیون اتاق‌های دیگر، مبلمان و اتاق خواب هم از آن زیاد استفاده می‌شود. برای ایجاد تضاد بیش‌تر از طوسی تیره و اگر می‌خواهید آشپزخانه تیره نشود از طوسی روشن و ملایم استفاده کنید. کابینت سفید طوسی از ترکیب‌هایی است که با اکثر وسایل، اکسسوری‌ها و شیرالات هماهنگی ایجاد می‌کنند و از این بابت نباید نگران باشید. 

کابینت سفید و طوسی


کابینت سفید و طوسی

کابینت کرم قهوه ای

از جمله رنگ‌های دوست‌داشتنی که ترکیب قشنگی می‌سازند می‌توان به کرم و قهوه ای اشاره کرد. کابینت کرم قهوه ای هم در میان دوست‌داران سبک کلاسیک و هم سبک مدرن، طرفداران زیادی دارد. 

کابینت کرم و قهوه ای

کابینت سفید مشکی

اگر می‌خواهید جسارت بیشتری به‌خرج دهید و از دو رنگ کاملا متضاد استفاده کنید، سفید و مشکی دو رنگ مناسب کابینت هستند که از ترکیب آن‌ها بیشتر در آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌شود. بهتر است با کابینت سفید مشکی از بین کابینتی‌های سفید استفاده کنید.

استفاده از رنگ تیره‌ای مثل مشکی به‌غیر از جذاب نشان دادن آشپزخانه مزیت دیگری هم دارند و آن این است که کم‌تر از دیگر رنگ‌ها کثیف می‌شوند و لکه و کثیفی روی آن‌ها زیاد مشخص نیست. 

کابینت سفید مشکی با دستگیره‌های طلایی و اکسسوری‌های طلایی ترکیب کاملی برای داشتن یک آشپزخانه لوکس است. 

کابینت سفید و مشکی

کابینت دو رنگ سفید و سرمه ای

از ترکیب‌های جذابی که برای کابینت زیاد استفاده می‌شود، سفید و سرمه‌ای است. برای این ترکیب رنگ هم می‌توانید از دستگیره‌های استیل استفاده کنید و هم طلایی و برنز و هر سۀ آن‌ها هم با سفید هماهنگ است و هم با سرمه‌ای. 

کابینت سفید و سرمه ای

کابینت سفید و سرمه ای

کابینت سفید و سبز

هر طیف رنگی از سبز را که انتخاب کنید، چه روشن باشد و چه تیره، به خوبی با سفید هماهنگ می‌شود. با کابینت دو رنگ سفید و سبز شادابی و سرزندگی را به آشپزخانه بیاورید و از آن لذت ببرید. در ضمن رنگ سبز هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود و چشم شما را خسته نمی‌کند. 

کابینت سفید و سبز
کابینت سفید و سبز

جمع‌بندی

دیگر وقت آن رسیده است که با کابینت‌های ساده خود خداحافظی کنید و از ترند جدید کابینت دو رنگ برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید. با استفاده از ایده‌های کابینت دو رنگ، آشپزخانه‌ای شیک و زیبا داشته باشید و به آشپزخانه خود رنگ تازه‌ای ببخشید. 

البته همان‌طور که گفته شد پیداکردن رنگ مناسب برای کابینت دو رنگ کار ساده‌‌ای نیست. برای اینکه کابینت آشپزخانه را به بهترین شکل و رنگ طراحی کنید می‌توانید طراحی کابینت آشپزخانۀ‌ خود را به ربوطرح بسپارید تا طراحان حرفه‌ای بهترین آشپزخانه را برای شما خلق کنند. 

طراحی آنلاین کابینت