بازسازی آشپزخانه

هزینه های اساسی بازسازی آشپزخانه

در دنیای کنونی، صرف زمان و سرمایه مالی در بازسازی دکوراسیون بخش های مختلف منزل حائز اهمیت است که در راس آن آشپزخانه می تواند کانون توجه خانواده ها باشد. در چنین شرایطی مراجعه به سایت های اینترنتی و کسب مشاوره از شرکت های فعال در حوزه طراحی داخلی منازل می تواند تا حد شایانی از هزینه های تعمیر و بازسازی منازل بکاهد.

باید توجه داشت که هزینه پروژه بازسازی تابع مساحت آشپزخانه و مواد بکار برده شده در بازسازی آن شامل جنس کابینت، روشنایی، میز، کاشی و سرامیک و ... می باشد. در برآورد هزینه و جدول زمانی بازسازی آشپزخانه از روش های متداولی استفاده می گردد که در ادامه به تشریح آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه تقسیم بودجه به نیازهای آشپزخانه شما بستگی دارد. 

در اینجا مثالی از تفکیک بودجه می آوریم:

کابینت ها: 29٪

لوازم خانگی: 17٪

نصب: 13٪

میز پیشخوان: 11٪

روشنایی و برق: 10٪

لوله کشی: 6٪

کفپوش: 5٪

پشت صحنه: 5٪

متفرقه: 4٪

به منظور آماده شدن برای هزینه های غیرمنتظره ، توصیه می کنیم 10-20٪ از کل بودجه خود را کنار بگذارید.

بازسازی آشپزخانه بر اساس بودجه ی شما

در واقع نوع بازسازی به میزان بودجه شما بستگی دارد، پس لازم است سه نکته را مد نظر قرار دهید:

کدام تغییر از همه مهمتر است؟

نیاز اساسی آشپزخانه شما چیست؟

چه تغییراتی لازم است در آینده به دکوراسیون آشپزخانه شما اضافه شود؟

با توجه به این سوالات لازم است اولویت بندی کنید.

بازسازی آشپزخانه با بودجه کم 

اگر بودجه کمی دارید اصلا سراغ تعویض کابینت نروید و بهتر است صفحه رویه کابینت را عوض کنید و در نهایت کاشی های آشپزخانه را تغییر دهید.

۲۰ درصد بودجه خود را به تعویض کفپوش های آسیب دیده و شیرآلات فرسوده اختصاص دهید. اگر فکر می کنید که  ممکن است دچار کمبود بودجه شوید، از متریال ارزانتر استفاده کنید. گاهی اوقات می توان متریال بازیافت شده را برای بازسازی به کار برد که هزینه پایین تری هم دارند.

تغییرات کوچک مثل عوض کردن شیرآلات، سینک ظرفشویی و پرده شاید به نظر ناچیز باشند ولی می توانند تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشند.