چه نوع سینکی برای ظرف شستن مناسب تر است؟

چه نوع سینکی برای ظرف شستن مناسب تر است؟

سینک ظرفشویی همراه با شیرآب از مهمترین ابزارهای کاربردی آشپزخانه است که بیشترین استفاده را در آشپزخانه دارد. به همین دلیل است که باید با اندیشه متناسب با نیازهای شخصی شما انتخاب شود.

سینک های آشپزخانه دارای چندین کارکرد، برند، جنس، ابعاد،عمق و نمای ظاهری و قیمت متفاوت نسبت به هم دیگر می باشند. در مقالات قبلی در مورد انواع سینک ها توضیح دادیم، در این مقاله به شما می گوییم چه سینکی مناسب تر است؟

دروهله اول به شما توصیه می کنیم انتخاب خود را بر مبنای نیازهای خود شروع کنید، آیا آشپزخانه شما بزرگ است و سینک بزرگی نیاز دارید یا بلعکس، یا شما یک خانواده پر جمعیت هستید یا کم جمعیت؟

طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح

نکاتی که در انتخاب سینک باید مورد توجه قرار داد

1.توجه به مواد ظرف شویی(موادی که در ساخت ظرفشویی استفاده شده است)

زمانی که در فرایند تعمیرات آشپزخانه، نوبت به انتخاب سینک می رسد، باید از بین انواع سینک فولادی، چدنی و .. به تناسب میزان استفاده و نحوه نظافت آن، باید نوع مناسب را انتخاب نمود. در صورتی که در انتخاب سینک ظرفشویی وسواس هستید، انتخاب سینک استیل که دارای امکان تنظیف راحت تر هستند، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. سینک های یک کاسه ای معمولا برای خانواده های کم جمعیت مناسب است.

سینک ظرفشویی

2.اندازه سینک

بسته به بودجه و فضایی که برای سینک ظرفشویی در اختیار دارید، می توانید از بین سینک هایی با طول حدود 22 تا 33 اینچ می توان نوع مناسب را انتخاب نموده و در آشپزخانه خود نصب نمایید.

سینک ظرفشویی

3.تناسب سینک با کابینت

از آن جایی که کابینت ها بخش اساسی آشپزخانه هستند، در انتخاب سینک مناسب، باید به فضای کابینت برای سینک و توان تحمل حجم آب داخل سینک توسط کابینت ها توجه نمود.

تناسب سینک با کابینت

4.انتخاب سینک یک طرفه یا دو طرفه

بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، فضایی که برای شستشوی ظرف ها نیازدارید و اندازه آشپزخانه و نوع طراحی کابینت ها، می توان از ظرفشویی بزرگ دو طرفه یا ظرفشویی یک طرفه استفاده کنید.

سینک دو طرفه

نتیجه گیری

انتخاب یک سینک ظرفشویی مناسب تاثیر زیادی روی زیبایی آشپزخانه و عملکرد شما دارد، برای رسیدن به این هدف باید انواع مختلف ظرفشویی را مورد بازدید قرار داد و حتما باید در خرید ظرفشویی کامل، همه موارد را مورد سنجش قرار داد.