رنگ بنفش در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 10 کابینت با ترکیب رنگ بنفش

رنگ بنفش در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 10 کابینت با ترکیب رنگ بنفش

رنگ بنفش از جمله رنگ های گرمی بوده که افراد به دلیل تندی رنگ، تمایلی به استفاده زیاد از آن را ندارند. بسیاری از افراد، رنگ بنفش را رنگی جلف و کودکانه دانسته و تا حد ممکن سعی می کنند تا ردی از بنفش در دکوراسیون داخلی خانه شان وجود نداشته باشد. امروزه متخصصان و طراحان داخلی بر این باور هستند که رنگ بنفش باید به درستی و در جای مناسب خود به کار رود. یکی از کارهایی که طراحان دکورسیون انجام داده اند، آشتی افراد با رنگ بنفش است. کابینت بنفش رنگ می تواند انتخاب مثبتی برای دیزاین داخلی آشپزخانه داشته باشد. کابینت بنفش آشپزخانه در ده ها طرح و مدل قابل اجرا است که در این مطلب به آن ها پرداخته می شود. هدف این مقاله این بوده تا به مخاطب اثبات شود که این رنگ گرم و شاد نیز می تواند تبدیل به یکی از آیتم های مهم دکوراسیون منزل و آشپزخانه شود.

اگر قصد تعویض کابینت های قدیمی را دارید و یا می خواهید برای منزل نوساز کابینت انتخاب نمایید، یکی از گزینه ها می تواند کابینت بنفش رنگ آشپزخانه باشد. اگر در انتخاب کابینت بنفش برای آشپزخانه تردید دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

رنگ بنفش برای دکور آشپزخانه

رنگ بنفش برای دکور آشپزخانه

در طراحی منازل و آشپزخانه های امروزی از کابینت های مدل جدید با رنگ های غیر معمول استفاده می شود. نتیجه چنین طراحی های خلاقانه ای فوق العاده چشمگیر خواهد بود. اگر برای طراحی آشپزخانه به یک سبک متفاوت فکر می کنید، یکی از گزینه ها می تواند انتخاب رنگ بنفش باشد. کابینت بنفش در یک آشپزخانه می تواند نظر بسیاری از افراد، ازجمله تمامی افراد خانواده را به خود جلب نماید. رنگ بنفش می تواند به عنوان یک هارمونی خاص به کار رود. اگر به رنگ های گرم علاقه مندید، رنگ بنفش در تنالیته های مختلف می تواند شما را به هدف خودتان برساند. در واقع برای سلیقه های مدرن و ساده، کابینت آشپزخانه بنفش روشن با رویه صفحه کابیت سفید ، فضایی زیبا ایجاد می کند. همچنین می توانید با اضافه کردن لوازم دیگری در آشپزخانه و یا قسمت هایی از رنگ دیوار، کفپوش، کاشی، کانتر و ... رنگ بنفش را به فضای خانه خود اضافه کنید.

رنگ بنفش در دیزاین داخلی آشپزخانه برای ایجاد فضایی شاد و پر انرژی عالی است. کابینت بنفش برای پوشاندن دیوارهای آشپزخانه در کنار سایر لوازم با ترکیب رنگی مناسب بهترین گزینه جهت استفاده می باشد. اگر قصد انتخاب کابینت آشپزخانه به رنگ بنفش را دارید بهتر است برای آشپزخانه های با فضای کوچک از کابینت با تم رنگی بنفش روشن استفاده کنید. هر چه تم رنگ روشن تر باشد موجب می شود تا فضای آشپزخانه بزرگتر و دلبازتر به نظر آید. کابینت بنفش تیره نیز برای آشپزخانه هایی که دارای فضای بزرگی هستند، انتخابی بسیار مناسب می باشد.

رنگ بنفش برای دکور آشپزخانه

انواع متریال های کابینت بنفش آشپزخانه

کابینت آشپزخانه بسته به نوع ساختمان در انواع مدل به صورت کابینت مدرن و یا کابینت کلاسیک ساخته می شود. بهتر کار این است که بعد از انتخاب مدل و سبک طراحی کابینت آشپزخانه برای انتخاب رنگ آن تصمیم گیری صورت گیرد. برای ساخت کابینت با رنگ انتخابی از متریال های مختلفی مانند ورق ام دی اف، ورق های گلاس، متریال زیبا و شیک ممبران و … استفاده می شود. کابینت های چوبی ممبران دارای کیفیت بالا و همچنین قیمت بالاتری نسبت به دیگر متریال ها هستند. مزیت آن این است که از طیف رنگی گسترده ای نیز برخوردار است. کابینت بنفش از جنس ام دی اف و هایگلاس نیز برای آشپزخانه های با دکوراسیون مینیمال و مدرن انتخابی مناسبی محسوب می شوند. کابینت های های گلاس نیز از ترکیب رنگی بالایی برخوردار بوده که شامل رنگ بنفش نیز می باشد. استفاده از رنگ بنقفش در طیف های مختلف به عنوان کابینت زیبایی خاصی به آشپزخانه می دهد. 

طراحی آنلاین کابینت

تاثیرات رنگ بنفش به لحاظ روانشناسی

رنگ بنفش در واقع از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می آید و در دسته بندی رنگ های گرم قرار می گیرد. رنگ بنفش برای توصیف سلطنتی و اشرافی بودن به کار می رود و مکمل آن، رنگ هایی مانند زرد، مشکی، نقره ه ای و ... می باشد. رنگ بنفش نماد عشق، محبت و مهر، شکوه، دست و دلبازی، بخشش، امید، آرامش، انرژی و ... است. مطالعات روانشناسی نشان می دهد که رنگ بنفش می تواند موجب آرامش روحی و دور کردن استرس، کنترل خشم و ناراحتی شده و اضطراب را از بین ببرد. رنگ بنفش می تواند با تاثیر روی ضربان قلب و فشارخون انرژی را افزایش بدهد. 

انواع تنالیته های رنگ بنفش شامل

بادمجانی

ارغوانی

بنفش تیره

بنفش روشن

یاسی و  هستند. استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی حس آسایش و آرامش را به همراه داشته و یک محیط صمیمی را خلق می ‌کند. همچنین زیبایی بی نظیری به محیط اطراف دهد. رنگ بنفش به ویژه تنالیته های روشن تر آن، موجبات آرامش خاطر هر چه بیشتر را فراهم آورده و اعتماد به نفس و عزت نفس را در آافرادی که در آن محیط حضور دارند را افزایش می دهد.


مدل کابینت بنفش با طرح های متنوع

رنگ بنفش در انواع طیف های مختلف روشن و تیره موجود می باشد. درست تر آن است که رنگ کابینت آشپزخانه با توجه به دیگر رنگ های به کار رفته شده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب گردد. از میان طیف های مختلف رنگ بنفش انتخاب صورت گرفته، همچنین این رنگ کابینت زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای داخلی آشپزخانه می بخشد. رنگ آمیزی ترکیبی آشپزخانه یک ایده کاملا مدرن است و انتخاب رنگ های مناسب، کار تخصصی است.

باید توجه داشت برای این که تندی بیش از حد رنگ بنفش خنثی شود، طراحان از رنگ های سردی شامل طوسی، خاکستری، نقره ای، سبز، مشکی، سفید، صورتی و … در کنار رنگ بنفش استفاده می کنند و ترکیب های رنگی است که در کمتر آشپزخانه ای دیده می شود. رنگ بنفش چنانچه مکمل رنگ های دیگر استفاده شود درخشندگی خاص خود را نشان خواهد داد. علاوه بر آن می تواند با انتخاب کفپوش، کاشی، میز و صندلی ناهارخوری چوبی و ... به تعادل رنگی مناسبی در فضا برسد.

ترکیب رنگ کابینت بنفش و طوسی

رنگ طوسی اگر در کنار کابینت بنفش قرار بگیرد توازن و تعادل زیبایی را در فضای آشپزخانه ایجاد می کند. هر چقدر شدت تندی رنگ بنفش کمتر و کمرنگ تر باشد این تضاد و تفاوت رنگی بیشتر دیده می شود. کابینت بنفش رنگ در کنار دیوارهای طوسی رنگ می تواند یک ایده طراحی بسیار شیک برای دکوراسیون آشپزخانه باشد. علاوه بر آن می توان کابینت بنفش را در کنار رنگ های صورتی، خاکستری و یا بژ را با یکدیگر ترکیب نموده و یک فضای روشن و ملایم برای آشپزخانه ایجاد می شود.

ترکیب رنگ کابینت بنفش و طوسی

ترکیب کابینت بنفش و مشکی

از رنگ های مشکی و خاکستری و مشکی فولادی و  می توان در کنار رنگ بنفش استفاده نمود و فضایی کلاسیک و ساده را در فضای آشپزخانه منزل ایجاد کرد. اکثر آشپزخانه های امروزی مرز مشخصی با فضای مجاور و متصل به نشیمن ندارند. می توان با استفاده از کابینت بنفش و مشکی حریم آن را مشخص کرد. کابینت های بنفش رنگ در کنار رنگ های متمایزی مانند سیاه واکنش مطلوبی دارند. در واقع بنفش همنشین مناسبی برای رنگ مشکی است. این همنشینی در آشپزخانه کابینت بنفش و مشکی و رنگ های مختلف مکمل انتخاب بسیار خوبی برای فضای داخلی است و بر نشاط آن می افزاید.

در صورت تمایل می توان رنگ کابینت های بالایی آشپزخانه را از رنگ سرد مشکی انتخاب کرد. همچنین رنگ کابینت های پایینی را می توان از بین طیف های مختلف رنگ بنفش انتخاب نمود. در برخی از طرح ها نیز رنگ کابینت ها به صورت یک در میان متفاوت با یکدیگر و ترکیبی از کابینت بنفش و مشکی می باشند که این طرح ها نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. با انتخاب آن ها می توان تغییر مثبتی را در فضای آشپزخانه ایجاد کرد.

ترکیب کابینت بنفش و مشکی

ترکیب کابینت بنفش و سفید

کابینت بنفش و سفید در سبک کلاسیک و همچنین دکوراسیون های مدرن آشپزخانه در دسته بندی ترکیب رنگ هایی هستند که همیشه نزد افراد محبوب بوده و خواهد بود. در واقع روشنی رنگ سفید در تضاد با تندی رنگ بنفش قرار می گیرد و این دو رنگ، در یکدیگر ترکیب می شوند. کابینت ها با ترکیب رنگ کابینت بنفش و سفید می توانند برای آشپزخانه های مدرن انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. ورق ام دی اف سفید ظاهری مدرن به آشپزخانه می دهد. علاوه بر آن کابینت ها با ترکیب رنگ سفید موجب بزرگ تر جلوه کردن فضای آشپزخانه می شوند. بنابراین بهتر است از کابینت هبنفش و سفید در کنار هم در آشپزخانه های با متراژ کوچک استفاده شود. رنگ سفید کابینت ها نور را منعکس می کنند و باعث می شوند تا فضای آشپزخانه پر نورتر و بزرگتر به نظر برسند.

ترکیب کابینت بنفش و سفید

کابینت بنفش یاسی

رنگ مشکی با زمختی و سردی که در خود دارد به خوبی می تواند با کابینت بنفش یاسی ترکیب شود. این ترکیب موجب خواهد شد تا لطافت بیش از حد رنگ کابینت بنفش یاسی خنثی شود. این رنگ آمیزی تیره و روشن اگر به شکل اصولی صورت بگیرد می تواند یک دیزاین تحسین برانگیز را در آشپزخانه رقم بزند. این ایجاد تضاد رنگی می تواند شامل کابینت بنفش یاسی و دیوارهای مشکی باشد تا سبب ساز جذابیت بیشتر آشپزخانه شود. چرا که بنفش یاسی نیز جزو رنگ های گرم در نظر گرفته شده و می توان گفت که در ترکیب با رنگ مشکی که رنگ سرد و خنثی به حساب می آید می توانند زمینه ساز یک نمای شیک در آشپزخانه بشوند.

کابینت بنفش یاسی

کابینت بنفش کمرنگ

زمانی که از یک آشپزخانه بنفش صحبت می شود در درجه اول فضایی با رنگ های تیره به ذهن مخاطب خطور می کند. طراحان زبده با استفاده از کابینت بنفش کمرنگ و ملایم ساختار این تصور ذهنی را در ذهن مخاطب می شکنند. رنگ بنفش هر چقدر از شدت آن کم شود زیباتر و مخاطب پسندتر می شود. کابینت بنفش کمرنگ هر قدر به سمت رنگ پریدگی و بی حالی می رود، جلوه 

خود را بیشتر به رخ می کشد. رنگ بنفش روشن و دیوار های سیاه رنگ نیز ترکیب خوبی برای کابینت بنفش روشن در آشپزخانه هستند. از سوی دیگر انتخاب کفپوش و میز و صندلی چوبی به منظور ایجاد تعادل در فضا صورت گرفته است.

کابینت بنفش کمرنگ

کابینت بنفش تیره

استفاده از نور و سایه در یک آشپزخانه مینیمالیستی مدرن در کنار کابینت بنفش تیره، فضای جالبی را خلق خواهد کرد. در تلفیق با نور های مخفی در بالای سقف و زیر کابینت ها از تاریکی محیط کاسته می شود. نورپردازی درست و صحیح بر سادگی زوایای محیط تاکید نموده و از شدت تیرگی محیط کم می کند. کابینت بنفش تیره را لازم نیست حتما در یک آشپزخانه مدرن استفاده نمود. بلکه در یک فضای کلاسیک نیز می توان از آن استفاده نمود. در واقع تم رنگی بنفش تیره در یک آشپزخانه کلاسیک انتخاب مناسبی است.

کابینت بنفش تیره

کابینت بنفش روشن

استفاده از لوازم جانبی فلزی در رنگ بندی طلایی، مسی، گلدن رز و ... در آشپزخانه هایی با کابینت بنفش روشن یک ترکیب بی نظیر است. کابینت بنفش روشن می تواند به خوبی گرمای محیط را تامین کرده و درخششی مضاعف داشته باشد. استفاده از سطوح مسی و طلایی در کنار کابینت بنفش روشن و بازتاب ملایم آن در سطوح فلزی یک ترکیب شگفت انگیز است.

ترکیب کابینت بنفش و خاکستری

کابینت های این آشپزخانه به رنگ صورتی فلامینگویی به همراه یک دیوار براق مرمرین با رگه هایی از رنگ صورتی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و در مجاورت پرده و صندلی های خاکستری چشم انداز زیبایی را خلق کرده اند.

ترکیب کابینت بنفش و خاکستری

ترکیب کابینت بنفش و نقره ای

انعکاس رنگ نقره ای در سطوح براق آشپزخانه یک راهکار خوب است که می توان از آن برای بیشتر جلوه بخشیدن به آشپزخانه استفاده کرد. مانند ترکیب کابینت و نقره ای براق که با انعکاس رنگ بنفش سایه رنگی لطیف و آرامش بخشی را در فضا ایجاد می کند.

ترکیب کابینت بنفش و سبز

طراحان از ترکیب رنگ زیبای سبز و بنفش در آشپزخانه غافل نمی شوند. یک آشپزخانه با کابینت هایی به رنگ بنفش روشن فضای مناسبی برای قرار گیری در کنار رنگ سبز می باشد. رنگ سبز می تواند به کمک انواع گیاهان آپارتمانی سبز حاصل شود.

ترکیب کابینت بنفش و چوب طبیعی

همان گونه که ذکر شد استفاده از کابینت بنفش برای پوشاندن دیوارهای آشپزخانه طرحی مطبوع و گرمی را به فضای آشپزخانه مدرن خواهد بخشید. در یک آشپرخانه مدرن با کابینت های بنفش رنگ، در ترکیب با چوب طبیعی شامل کف پوش یا پارکت چوبی، صفحه کابینت چوبی و ... طیف رنگی بنفش را تکمیل می کند.

کابینت های بنفش به همراه جزیره بنفش

جزیره نام جدید و جایگزین این آشپزخانه فضای مناسبی برای سرو غذا و استفاده به عنوان میز کار است. کابینت بنفش تیره در یک جزیره بنفش تیره با ارتفاع بلند فضای زیبایی را برای سرو غذا فراهم می کند. این جزیزه به همراه صفحه کابینت مشکی و یا صفحه کابینت کرم رنگ تکمیل می گردد. این طراحی در کنار چراغ های سقفی طلایی رنگ جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.

کابینت های بنفش به همراه جزیره بنفش

کابینت های گلاس بنفش

کابینت های براق بنفش در یک آشپزخانه بزرگ با باکس های بزرگ و مرتفع تا مجاورت سقف فضای براق و درخشانی را می سازد. این نوع طراحی تسلط رنگ بنفش را بر محیط کامل می کند.

رنگ بنفش برای دکور آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه شیک با کابینت بنفش رنگ 

اگر شما هم بعد از خواندن این مطلب به آن دسته افرادی تبدیل شدید که به فکر یک دکوراسیون متفاوت برای آشپزخانه خود هستید. پیشنهاد می کنیم که نگاهی به تصاویر خلاقانه و بی نظیر دکوراسیون آشپزخانه به رنگ بنفش بیاندازید.

کابینت بنفش رنگ

کابینت بنفش رنگ

کابینت بنفش رنگ

کابینت بنفش

کابینت بنفش

کلام آخر

همان طور که مطرح شد بنفس از آن دسته رنگ هایی است که به صورت معمول افراد تمایلی به استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزل ندارند. تصور افراد بر این است که این رنگ زیادی گرم می باشد. در حالی که این تصور نادرست بوده و طراحان داخلی از رنگ بنفش در قسمت های مختلف خانه ها استفاده نمایید. یکی از طراحی های مدرن برای آشپزخانه کابینت بنفش در تنالیته های رنگی می باشد. 

کابینت بنفش در سبک کلاسیک با چوب ممبران و یا چوب های گلاس دکور های مدرن آشپزخانه را می سازد. امروزه به یک ترکیب رنگی تبدیل شده که نزد افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است. رنگ بنفش یک فضای گرم و صمیمی را در فضای آشپزخانه ایجاد می نماید . علاوه بر آن به این دلیل مورد توجه است که در ترکیب با رنگ های خنثی و ملایم یک هارمونی دلنشین را می سازد. به جهت طراحی های خلاقانه و امروزی رنگ بنفش پرطرفدارتر شده و از آن استقبال بیشتری برخوردار است. یکی از انواع کابینت های اقتصادی و زیبای بنفش نیز از جنس کابینت ام ‌دی ‌اف بنفش می باشد. این ترکیب رنگی مناسب ترین انتخاب برای آشپزخانه های متراژ پایین و کوچک است. به خصوص آشپزخانه هایی که به نور کافی دسترسی ندارند، زیرا باعث بزرگ تر دیده شدن فضا و دلباز جلوه دادن آشپزخانه می شود. در مطلب به انواع مدل کابینت بنفش با طرح و رنگ های پرداخته شد که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

طراحی آنلاین کابینت