7 راهکار عالی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک

7 راهکار عالی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک

در خانه های امروزی که مساحت های کمی دارند وجود آشپزخانه های کوچک مشکل بزرگی هم از لحاظ عملکردی و هم از لحاظ بصری برای استفاده کنندگان ایجاد می کند در این مقاله سعی کرده ایم مشکل بصری این نوع آشپزخانه ها را با راهکارهای مناسب رفع کنیم.

اگر آشپزخانه منزل شما نسبتاً کوچک هست شما می‌توانید با مطالعه این مطلب با راهکارهای بزرگ‌تر جلوه دادن آشپزخانه خود آشنا شوید.

از رنگ‌های روشن برای دیوار و همچنین جنس کابینت‌های خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن به‌خصوص رنگ‌های روشن براق سبب انعکاس بیشتر نور در فضای آشپزخانه شما شده و فضای دل‌بازتری را به بیننده و استفاده کننده القا می‌کند.

استفاده از رنگ های روشن در کابینت ها

از قرار دادن وسایل نسبتاً بزرگ در آشپزخانه پرهیز کنید

می‌توانید از وسایل با ابعاد کوچک‌تر مثل اجاق‌گاز، یخچال و سینک ظرف‌شویی در آشپزخانه خود استفاده کنید. استفاده از وسایل و تجهیزات کوچک‌تر سبب خواهد شد آشپزخانه شما بزرگ‌تر از حد خود جلوه کند.

استفاده از تجهیزات کوچکتر در آشپزخانه های کوچک

از شلوغ کردن بیش‌ازحد آشپزخانه خود، جدا خودداری کنید.

از قرار دادن تجهیزات و وسایل اضافی در آشپزخانه و جاهایی که در معرض دید هستند مثل فضای بین کابینت‌ها و روی صفحه کابینت و فاصله بین سقف و کابینت هوایی پرهیز کنید، زیرا سبب می‌شود که چشم انسان سریعاً جذب این وسایل اضافی شود و موجب شود که چشم فاصله‌ها را نزدیک‌تر به هم تشخیص دهد که درنتیجه سبب کوچک‌تر نشان دادن آشپزخانه خواهد شد.تا جایی که امکان دارد وسایل و لوازم خود را در داخل کابینت‌ها قرار دهید تا آشپزخانه‌ای مرتب و جذاب رو داشته باشید.

قراردادن وسایل اضافه در محل دید باعث شلوغی و کوچکتر شدن آشپزخانه می شود

استفاده از کانتر یا جزیره آشپزخانه به عنوان میز صبحانه خوری

اگر در آشپزخانه خود از میز صبحانه خوری مجزا استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما این است که این میز را حذف کرده و از کانتر (اپن) آشپزخانه یا جزیره به‌عنوان صبحانه خوری استفاده کنید. با اضافه کردن چند صندلی کوچک و زیبا به دور این دو قسمت و حذف میز صبحانه خوری می‌توانید به راحتی آشپزخانه خود را دل‌باز و بزرگ کنید.

استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان میز صبحانه خوری

در هنگام بازسازی آشپزخانه، کابینت‌ها را تا زیر سقف امتداد دهید.

معمولاً در خانه‌های ایرانی، کابینت‌ها را تا زیر سقف امتداد نمی‌دهند که دلیل آن را هم عدم دسترسی مناسب به آن قسمت عنوان می‌کنند. این کار سبب می‌شود که یک فضای خالی مابین کابینت هوایی و سقف آشپزخانه ایجاد شود که مرور زمان گرد و خاک زیادی در بالای آن جمع شده و فضای نامناسبی به وجود می‌آورد. با امتداد دادن کابینت‌ها تا زیر سقف، علاوه بر اینکه می‌توان وسایل اضافی خود را در قسمت بالایی کابینت‌ها قرار داد، کمک می‌کند که آشپزخانه شما یک نواختر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

امتداد دادن کابینت های هوایی تا زیر سقف

درب ورودی را برای آشپزخانه حذف کنید

اگر آشپزخانه شما به سبک قدیم دارای درب ورودی هست، درب آن را حذف کرده و حتی‌الامکان یک از دیوارهای آن را که به پذیرایی ارتباط دارد، برداشته تا آشپزخانه شما بزرگتر نمایان داده شود.

حذف کردن درب ورودی آشپزخانه و دیوار آن

دستگیره‌های کوچک را برای کابینت‌های خود در انتخاب کنید

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از وسایل و تجهیزات با ابعاد کوچک‌تر در آشپزخانه به بزرگ‌تر نشان دادن این فضا کمک می‌کند. استفاده از دستگیره‌های کوچک نیز به این امر کمک خواهد کرد. حتی می‌توان دستگیره‌ها نمایان را حذف کرد و نوعی دستگیره‌های مخفی که با نام دستگیره‌های مگنتی در بازار عرضه می‌شوند را استفاده کرد تا سطح کابینت‌ها صاف و یکدست باقی بماند.

استفاده از دستگیره های کوچک در کابینت ها به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کمک می کند

طراحی آنلاین کابینت