معرفی مدل‌ های کمد دیواری

معرفی مدل‌ های کمد دیواری

اصلی‌ترین و پرکاربردترین وسیله برای هر اتاق خواب پس از تخت، کمد دیواری است. کمد دیواری نقش مهمی را در مرتب‌سازی اتاق‌ها به‌ویژه اتاق خواب ایفا می‌کند چرا که تمامی وسایل خود ازجمله لباس، کفش یا حتی لوازم کار خود را می‌توانید درون آن قرار دهید. در سال‌های اخیر و با کوچک‌تر شدن خانه‌ها و آپارتمان‌ها، نیاز به کمدها به خصوص کمد دیواری برای مرتب‌کردن وسایل در فضایی کمتر بیشتر شده است. البته فرقی ندارد اتاق‌های شما بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت به کمدهای دیواری احتیاج پیدا می‌کنید. با ورود سبک‌ها و مدل‌های جدید کمد دیواری، اکنون این کمد‌ها در دکوراسیون و زیبایی اتاق‌ها هم نقش اساسی دارند. 

کمدهای دیواری انواع و مدل‌های مختلفی دارند که در ادامه این مقاله‌ با آن‌ها آشنا خواهیم شد تا بتوانید طرح کمد دیواری مورد نظر خود را پیدا کنید. 

ابتدا بیایید انواع کمد دیواری را باهم بررسی کنیم:

1. کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی سبک جدید و مدرنی از کمدهای دیواری است که به‌تازگی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و استفاده از آن هم به دلیل کوچک‌شدن خانه‌ها رو به افزایش است. این مدل کمد، بهترین انتخاب برای اتاق خواب‌های کوچک است چرا که درب‌های آن به‌صورت ریلی باز و بسته می‌شود و نیاز به فضای اضافه ندارد. در بین مدل‌های مختلف این سبک، کمدهای دیواری آینه‌ ای یا ترکیب آینه با چوب به دلیل شیک بودن و هم‌چنین امکان بازتاب نور و روشن‌تر نشان دادن اتاق، بسیار محبوب هستند. 

کمد دیواری ریلی

2. کمد دیواری لولایی 

کمد دیواری لولایی کلاسیک‌ترین مدل کمد دیواری است که همان‌طور که از نامش پیداست درب‌های آن با لولا به‌هم متصل شده‌اند. کمد دیواری لولایی از محبوب‌ترین انواع کمد دیواری است که البته به‌دلیل نیاز به باز و بسته‌شدن درب‌ها به فضای بیشتری نسبت به کمد دیواری ریلی نیاز دارد.

کمد دیواری لولایی

3. کمد دیواری باز (بدون درب)

این مدل کمد دیواری مدرن هیچ دربی ندارد. اگر در معرض نمایش بودن لباس‌ها و وسایل‌تان اهمیت چندانی ندارد، انتخاب این مدل کمد دیواری شیک و ساده مناسب شماست. 

کمد دیواری باز (بدون درب)

نکاتی که در انتخاب کمد دیواری باید به آن‌ها توجه کنید

متریال استفاده شده در کمد دیواری: کمدهای دیواری با متریال و چوب‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. از جمله متریالی که در ساخت کمدهای دیواری استفاده می‌شود می‌توان به ام‌‌دی‌اف، ممبران، ملامینه و های گلاس اشاره کرد که در این بین ام دی اف بیشترین کاربرد را دارد. 

انتخاب رنگ کمد: رنگ کمد دیواری تاثیر زیادی بر محیط اتاق دارد. هرچند رنگ کمد دیواری سلیقه‌ای است اما استفاده از رنگ‌های روشن مثل سفید و کرم به روشنی و بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق می‌افزاید.

فضای داخلی کمد دیواری: اگر می‌خواهید وسایل بیشتری درون کمد بچینید حتما حواس‌تان به طراحی فضای داخلی کمد باشد. این فضا را طوری انتخاب کنید که بیشترین تعداد قفسه و کشو را داشته باشد تا فضای زیادی برای قراردادن وسایل و لباس‌ها داشته باشید. 

قیمت کمد دیواری: قیمت کمد دیواری بسته به متریال استفاده شده، طرح و زمان ساخت آن تغییر می‌کند و براساس متر مربع حساب می‌شود. هم‌چنین جنس روکش درب‌ها، یراق‌آلات و تعداد و جنس کشو و قفسه هم بر قیمت کمد دیواری تاثیرگذار است. 

در ادامه مدل‌های کمد دیواری جدید و خلاقانه‌ای را باهم مشاهده می‌کنیم که می‌توانید برای کمد دیواری اتاق خواب یا کمد دیواری پذیرایی از آن‌ها الهام بگیرید. 

کمد دیواری و میز تحریر

این مدل واقعا کاربردی است و با فضای کم‌تری هم می‌توانید کمد دیواری داشته باشید و هم میز تحریر. 

کمد دیواری و میز تحریر

کمد دیواری تخت خواب شو

این مدل کمدها به این صورت هستند که یا تخت خواب در کنار کمد قرار می‌گیرد و یا تخت درون کمد جا می‌گیرد و موقع نیاز آن را استفاده می‌کنید. استفاده از کمد دیواری تخت خواب شو فضای آزاد زیادی را برای شما ذخیره می‌کند. 

کمد دیواری تخت خواب شو


کمد دیواری تخت خواب شو

کمد دیواری آینه ای

برای اتاق‌های پذیرایی یا نشمین می‌توانید از کمد دیواری آینه‌ای یا با بدنۀ های گلاس استفاده کنید که  به زیبایی دکوراسیون اتاق هم کمک می‌کند. 

کمد دیواری آینه ای

کمد دیواری های گلاس

به‌طور کلی در این مقاله با انواع و مدل‌های پرطرفدار کمد دیواری آشنا شدید. فرقی ندارد چه مدل کمد دیواری و یا چه متریالی را در ساخت آن می‌خواهید به‌کار ببرید، در هر صورت برای طراحی کمد دیواری شیک و منحصر به فرد خود می‌توانید از تیم روبوطرح کمک بگیرید.