آشپزخانه مدرن

8 نکته برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن که باید بدانید

آشپزخانه قلب خانه است پس باید با انواع وسایل لوکس و مدرن آن را طراحی کرد. علاوه بر استفاده از وسایل کاربردی، باید آشپزخانه ای را طراحی کرد که تا سال های سال دوست داشتنی باشد. بنابراین، چه در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید و چه در مرحله ساخت آن هستید با ما همراه باشید. ما در این جا، ۸ نکته را برای شما توضیح خواهیم داد که برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید بدانید.

آشپزخانه مدرن

۱ـ بازتاب و انعکاس، تاریک ترین اتاق ها و فضا ها را هم روشن می کند.

 اگر در فضای آشپزخانه خود نور ضعیفی دارید سعی کنید اصول نورپردازی را رعایت کنید تا آشپزخانه شما به آشپزخانه ای مدرن تبدیل شود. کابینت های آشپزخانه لوکس با لبه های فلزی به تابش نور در اطراف کمک کند. همچنین می توان از وسایل شیشه ای و آینه ای برای بازتاب بیشتر نور استفاده کرد. این ترفندها همچنین می تواند فضای کوچک تر را بزرگتر نشان داد.


   بهتر است بخوانید: نورپردازی آشپزخانه | ایده ها و انواع آن

۲ـ استفاده از رنگ های خنثی در آشپزخانه های مدرن و امروزی

امروزه هرچه بیشتر و بیشتر از رنگ های خنثی خصوصا رنگ سفید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شود. بعضی از افراد حس می کنند این رنگ ها برای آشپزخانه بی روح هستند اما اگر در کنار این رنگ های خنثی از اکسسوری های جذاب استفاده شود یا مثلا از کابینت های طرح دار و یا اوپن های چوبی استفاد شود ترکیب بسیار جذابی فراهم می کند که هیچ گونه حس بی روحی و یا دلسردی به افراد دست نمی فدهد. همچنین می توان از رنگ های دیگری که ترکیب هماهنگ و جذابی ایجاد می کنند در کنار آن رنگ خنثی استفاده کرد. مثل استفاده از رنگ سیاه در کنار رنگی خنثی مثل سفید.

۳ـ استفاده از کف پوش های فشرده خصوصا کف پوش های چوبی 

کف پوش های فشرده یا چوبی به طرز فوق العاده ای آشپزخانه را به یک آشپزخانه مدرن و امروزی تبدیل می کند. کف پوش ها نقش پس زمینه را برای آشپزخانه دارند و تمام قسمت های دکوراسیون آشپزخانه و وسایل آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی فردی وارد آشپزخانه می شود به طور غیر ارادی اولین چیزی که توجه او را به خود جلب می کند کف آشپزخانه و کف پوش آن است.

برای انتخاب یک کف پوش مناسب باید به نکات زیر توجه کرد:

  • آشپزخانه چون جزو قسمت های پر رفت و آمد در خانه است پس باید بهترین جنس و نوع آن انتخاب شود که در برابر آسیب دیدگی مقاوم باشد.
  • کف پوش انتخابی باید مقاومت در برابر رطوبت و گرما در آشپزخانه را داشته باشد.
  • رنگ کف پوش باید هماهنگ با رنگ دکوراسیون آشپزخانه باشد که معمولا از رنگ های تیره استفاده می شود.

پارکت یا همان کف پوش چوبی بهترین گزینه برای کف پوش است چون سازگاری بالایی با هر نوع و سبکی از دکوراسیون را دارد و نسبت به کف پوشی مثل سرامیک نرم تر است و طول عمر بالاتری دارد. این نوع از کف پوش ها را هم در صورت آسیب دیدن به راحتی می توان تعمیر کرد.

۴ـ  استفاده از سقف های کاذب در آشپزخانه های مدرن

می توان گفت در یک آشپزخانه مدرن سقف به اندازه دکوراسیون کابینت ها مهم است، زیرا یک سقف مناسب می تواند حتی دکوراسیون یک آشپزخانه معمولی را شیک و مدرن کند و بالعکس یک سقف نامناسب می تواند دکوراسیون آشپزخانه را به هم بریزد حتی اگر تمام عناصر و عوامل آن آشپزخانه به درستی طراحی شده باشند. پس توجه به این مورد جزو ضروریات کار طراحی دکوراسیون می باشد.

سقف کاذب

یکی از عناصر ضروری در آشپزخانه های مدرن استفاده از سقف کاذب است. این سقف امروزه جزو پر کاربرد ترین هاست زیرا خیلی آسان نصب می شود و جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشد و تنوع بسیار بالایی هم دارد.

۵ ـ استفاده از سبک مینیمال در آشپزخانه های مدرن و امروزی  

سبک مینیمال یعنی به کار بردن اصل ساده گرایی و استفاده حداقلی از وسایل در ظاهر آشپزخانه. در این نوع از آشپزخانه از تجملات و استفاده از وسایل اضافی که فضا را شلوغ می کنند خود داری می شود و نظم و سادگی حکم فرماست.

سبک مینیمال

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال هر ترکیب رنگی به کار گرفته شود حتما یکی از آن ها رنگ روشن است، زیرا در سبک مینیمال رنگ های روشن جایگاه و اهمیت ویژه ای دارند.

در این نوع از آشپزخانه وسایل تزئینی و حتی گلدان ها هم ظرافت و زیبایی ویژه ای دارند.

۶ ـ لوستر

یکی از عناصر دیگری که تاثیر زیادی در مدرن بودن یک آشپزخانه دارد و باید به آن توجه ویژه ای کرد، استفاده از لوستر است.

لوستر ها معمولا جزو کارهای نهایی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند زیرا با توجه به سبک و دکوراسیون آشپزخانه، کابینت ها و سایر وسایل انتخاب می شوند. در این مرحله می توان کار های اصلاحی را هم انجام داد، مثلا اگر مشاهده شد که نور آشپزخانه به اندازه کافی نیست و نور پردازی دکوراسیون نهایی آشپزخانه با چیزی که از اول پیش بینی کرده بودیم مقداری متفاوت است، خیلی راحت می توان با تغییر لوستر و انتخاب مناسب آن نقص یا شکاف موجود را بر طرف کرد.

۷ـ گل و گیاهان مخصوص آشپزخانه مدرن

اگر بخواهید در آشپزخانه از گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید باید گونه ای را انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگ باشد و نسبت به حرارت و رطوبت مقاومت داشته باشد.

برای نمونه یکی از این گیاهان طبیعی، گیاه پوتوس است این گیاه که برگ های آن به شکل قلب هستند نسبت به محیطی مثل محیط آشپزخانه مقاوم است و مزیت دیگری که دارد این است که هوای محیط اطراف را تصفیه می کند.

۸ ـ دیوارهای آشپزخانه مدرن

دیوار های آشپزخانه هم یکی دیگر از عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه هستند که تمام اجزای موجود در دکوراسیون آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهند. با توجه به موارد و نکات گفته شده باید دقت کرد که دیوارپوشی را انتخاب کرد که از هر نظر برای آشپزخانه شما بهترین باشد.

بهتر است به مقاله زیر مراجعه کنید و جزئیات یک دیوار پوش مناسب را ارزیابی کنید.


    چطوری یک دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

کلام آخر

در این مقاله سعی شد به ۸ نکته از نکاتی که شما برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی نیاز دارید و باید آن ها را بدانید اشاره شود و بیشتر با آشپزخانه مدرن آشنا شوید. تیم طراحی ربوطرح آماده مشاوره، طراحی و پشتیبانی از شماست تا بتوانید بهترین و ایده ال ترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

ارتباط با پشتیبانی در واتساپ ربوطرح  ارتباط با پشتیبانی در تلگرام ربوطرح