مطالب مرتبط

آشپزخانه ال شکل

35 طرح دوست داشتنی برای آشپزخانه های ال شکل

برای طراحی آشپزخانه باید حداکثر زمان و دقت لازم را به کار برد، زیرا روزانه در این فضا فعالیت های زیادی انجام می شود. امروزه بیشتر مردم از دکوراسیون آشپزخانه ال شکل که بسیار کاربردی و پر طرفدار است، استفاده می کنند. در چنین چیدمانی فضای کافی برای رفت و آمد وجود دارد و دیزاین آن بسیار مرتب و منظم است و چون این سبک در آشپزخانه های باز استفاده می شود منظم بودن فضا کاملا در معرض دید قرار می گیرد و آشپزخانه شما را به آشپزخانه ای شگفت انگیز تبدیل می کند. ما در این مقاله می خواهیم ایده ها و نکاتی  ضروری از چیدمان آشپزخانه ال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آشپزخانه ای ایده ال را با حداقل استفاده از فضا طراحی کنید. در ادامه نیز 35 طرح جذاب و زیبا و البته جدید برای دکوراسیون آشپزخانه ال را با هم می بینیم که به شما در انتخاب طرح بهتر کمک می کند. لطفا تا پایان مقاله همراه ما باشید.

انواع آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال از نظر موقعیت قرارگیری سینک ظرفشویی، گاز و کابینت ها و اجزای بلند آشپزخانه متفاوت هستند و به دو نوع تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1. آشپزخانه ال با طول اضلاع متفاوت: در این طراحی برای ورود نور طبیعی به آشپزخانه کابینت های بلند با فاصله دور از پنجره قرار می گیرد و اجاق گاز و سینک را در مقابل دیواری که بزرگتر است و به دور از گوشه ها قرار می دهند و یخچال و کابینت را روی دیواری که کوتاهتر است نصب می کنند. اما نکته ی قابل توجه این است که اگر در طراحی آشپزخانه بر روی دیوار کوچک پنجره نصب شده باشد این چیدمان عملی نیست و باید به فکر چیدمان دیگری باشید.

2. آشپزخانه ال با ضلع های یک اندازه: در این طراحی دیوارهای آشپزخانه یک اندازه است بنابراین کابینت های بلند و اجاق گاز را روی یک دیوار نصب می کنند و سینک ظرفشویی بر روی دیوار دیگر قرار می گیرد که با این کار فضای کافی در اطراف سینک برای شستن ظرف ها و انجام کارهای دیگر فراهم می شود. البته این چیدمان ها بسته به سلیقه ی افراد و محل قرارگیری پنجره می تواند متغییر باشد.

آشپزخانه ال شکل

برای دیدن 10 طرح زیبا می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید

   بهتر است بخوانید: 10 طراحی زیبا از چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل | زیباترین طرح های کابینت

پنج مزیت  که با داشتن آشپزخانه ال شکل از آن برخوردار می شوید

 شما می توانید با در نظر گرفتن مزایای  آشپزخانه های ال شکل و هم چنین با توجه به معماری آشپزخانه خود در انتخاب سبک طراحی مناسب تصمیم بهتری بگیرید که در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم. 

1. دکوراسیون آشپزخانه  ال شکل حداکثر فضای کافی را در اختیار کاربر می گذارد و به صرفه جویی در فضای قابل استفاده خانه کمک می کند و باعث می شود محیط داخلی آشپزخانه دلباز  و لوکس جلوه کند.

2. با توجه به اینکه این طراحی فضای بیشتری در مرکز آشپزخانه فراهم می کند بسیار مناسب آشپزخانه های کوچک و کم نور است.

3. با این طراحی به راحتی می توانید در همه ی نقاط آشپزخانه رفت و آمد کنید به همین دلیل در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

4. آشپزخانه ال برای طراحی و دیزاین تنوع زیادی دارد و انتخاب هر طرح مناسب و ایده آلی برای شما امکان پذیر است. برای مثال در آشپزخانه های با چیدمان پلان باز می توان جزیره را اضافه کرد و ....

5. آشپزخانه ال بر پذیرایی مشرف است و شما می توانید در حین انجام کار با کسانی که در اتاق پذیرایی شما حضور دارند تعامل و گفت و گو داشته باشید و چون این طراحی به گونه ای ست که فضای هر کاری جدا از دیگری ست چند نفر همزمان می توانند در کنار هم کار کنند و فضایی گرم و صمیمی در این محیط برقرار می شود.

آشپزخانه ال شکل

ایده هایی متفاوت و کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه ال شکل

* برای این نوع از دکوراسیون از نورهای تاکیدی در زیر کابینت های خود استفاده کنید که علاوه بر زیبایی و جذابیت محیط، روشنایی خاصی را بر روی بعضی از نقاط مانند سینک و ... به وجود می آورد.

* وقتی آشپزخانه شما ال شکل باشد کابینت ها نیز به صورت ال نصب می شوند؛ بنابراین باید قبل از شروع طراحی آشپزخانه شکل کابینت ها را مشخص کنید و در طراحی کابینت های گوشه و سه کنج دقت و هوش خود را بکار ببرید تا بتوانید از فضایی کم بیشترین استفاده را بکنید. در این صورت پیشنهاد ما استفاده از کابینت های بلند است که می توانید برای جلوگیری از کوچکتر دیده شدن فضا آن ها را شیشه ای یا ویترینی طراحی کنید و اگر می خواهید وسایلتان درون کابینت ها دیده نشود شیشه ها را مات انتخاب کنید.

* ایده ی کاربردی دیگر قرار دادن سینک گوشه ای بر روی کابینت های کنج آشپزخانه است. 

* اگر آشپزخانه شما کوچک است، در بین طرح های پلان ال پلان کلاسیک با دیوارهای کوتاه و بلند را انتخاب کنید که دیوار بلند آن برای قرارگیری گاز و دیوار کوتاه آن مختص قرارگیری یخچال و سینک ظرفشویی است. اما اگر آشپزخانه ای بزرگ دارید از پلان ال با طراحی جزیره و میز نهارخوری جداگانه استفاده کنید.

* در آشپزخانه ال می توانید استفاده های چندگانه ای داشته باشید. به عنوان مثال می توانید در صورت کمبود فضا میز نهارخوری را حذف کنید و از جزیره به عنوان میز نهارخوری یا میزکار استفاده کنید.

* برای زیبایی هرچه بیشتر فضای آشپزخانه ال شکل  از کابینت های هایگلاس استفاده کنید. چون طراحی ال شکل بیشتر برای فضاهای کوچک استفاده می شود. کابینت های هایگلاس نیز بر بزرگتر دیده شدن فضا به دلیل درخشش و بازتاب نوری که دارد تاثیر بسزایی می تواند داشته باشد.

* رنگ کابینت ها را خنثی انتخاب کنید، مانند سفید و طوسی یا کرم و قهوه ای روشن و ترکیب این رنگ های خنثی با دیوار بین کابینتی از جنس سرامیک یا سنگ مرمر می تواند دیزاینی جذاب و شیک برای آشپزخانه ال شکل شما رقم بزند. ترکیب دیگر که بسیار عالی و تاثیرگذار است ترکیب رنگ دودی (گرافیتی) برای کابینت ها با دیوار بین کابینتی با کاشی های هندسی است که ظاهری لوکس به آشپزخانه شما می دهد و از ترکیب های فوق العاده عالی برای طراحی ال شکل به شمار می آید.

* از نورپردازی برای کابینت های شیشه ای و ویترینی خود استفاده کنید.

* در آشپزخانه ال شکل یکی از گوشه ها محل قرارگیری یخچال است، بنابراین اگر رنگ یخچال با رنگ کابینت ها تضاد داشته باشد دیزاین شما زیباتر و جذاب تر به چشم می آید. برای مثال یخچال سفید با کابینت های سفید چندان موردپسند نیست، ولی اگر یخچال شما با رنگی نقره ای در کنار کابینت های چوبی قرار بگیرد بی شک دکوراسیونی چشم نواز خواهید داشت.

* در آشپزخانه بیشتر کارها بین سینک ظرفشویی و اجاق گاز است، بنابراین در طراحی ال شکل سعی کنید آن ها را با فاصله از هم قرار دهید تا فضای بهینه بیشتری برای انجام کارها روی صفحه کابینت داشته باشید.

آشپزخانه ال شکل

دو ابزار  جذاب و مفید  برای استفاده از فضای گوشه کابینت های آشپزخانه ال شکل

در طراحی کابینت ال شکل دسترسی به فضای پشت آن در گوشه و در قسمتی که دو کابینت به یکدیگر متصل می شوند امکان پذیر نیست. شما می توانید با استفاده از این دو ابزار از به هدر رفتن این فضا جلوگیری کنید و به آسانی آن ها را در زیر سطح کابینت قرار دهید.

مجیک کرنر: این ابزار به طور کامل در پشت کابینت گوشه قرار می گیرد و شما می توانید از کل آن فضا برای ذخیره سازی استفاده کنید. هنگام استفاده از آن مجیک کرنر به سمت بیرون و به سمت شما می چرخد و همه ی محتویاتی که داخلش است را در اختیارتان قرار می دهد.

سبدهای گردان: این سبد ها نسبت به مجیک کرنر سایز کوچک تری دارند و محتویات داخل کابینت به سمت بیرون نمی آید بلکه این سبد ها 360 درجه می چرخد و شما می توانید به اندازه موردنیاز  سبد را بچرخانید و از محتویات آن استفاده کنید.

35 طرح دوست داشتنی برای آشپزخانه های ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپرخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

نتیجه گیری 

اگر انتخاب شما آشپزخانه ای به شکل ال است حتما از ایده ها و مطالبی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم برحسب نیاز استفاده کنید. کابینت های گوشه را فراموش نکنید و از فضاهای موجود حداکثر استفاده را ببرید تا آشپزخانه ای منحصر به فرد و ایده آل را برای خود رقم بزنید.