مطالب مرتبط

معرفی انواع دستگیره در کابینت آشپزخانه

معرفی انواع دستگیره در کابینت آشپزخانه

انتخاب نوع مناسب دستگیره به عنوان یکی از اجزا مورد استفاده در زیبایی کابینت و آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زیر به بررسی انواع دستگیره خواهیم پرداخت.


دستگیره مخفی ( بدون دستگیره )

از مزایای این دستگیره می توان به یک دست بودن کابینت ها اشاره کرد. این حالت طرفداران خاص خود را دارد و می توان گفت که گزینه مناسبی برای استفاده خواهد بود. 

کابینت با دستگیره مخفی

کابینت های با دستگیره های مخفی معمولا در دو نوع در بازار کار وجود دارند که عبارتند از :

کابینت با دستگیره مخفی فاقد یراق مخصوص: در کابینت های بدون دستگیره فاقد یراق با کوچکتر گرفتن سطح درب کابینت ها نسبت به سطح بدنه آنها و ایجاد یک شکاف در آن مستقیماً از خود درها به عنوان دستگیره استفاده می کنند. 

کابینت با دستگیره مخفی فاقد یراق مخصوص

کابینت با دستگیره مخفی فاقد یراق مخصوص

کابینت با دستگیره مخفی دارای یراق : در این نوع دستگیره، علاوه بر کوتاه گرفتن ارتفاع یا عرض درب کابینت ها در داخل کابینت و پشت درب آن یک پروفیل مخصوص جهت بستن فضای خالی بین در و کابینت استفاده می کنند. ویدیو زیر این نوع پروفیل را به خوبی نمایش می دهد.

   بهتر است بخوانید: 11 طرح زیبا از کابینت های بدون دستگیره آشپزخانه

کابینت با دستگیره مخفی دارای یراق


دستگیره فشاری ( مگنتی )

دستگیره های فشاری که در بازار به نام مگنتی نیز شناخته می شوند در دسته دستگیره های مخفی قرار دارند. این دستگیره در داخل کابینت و در گوشه های انتهای درب ها نصب خواهد شد. دستگیره های مگنتی دارای یک اهرم مکانیکی فنر مانند است که که با فشار دادن گوشه درب موجب باز و بسته شدن درب کابینت می شود. می توانید ویدیو زیر را برای درک بهتر موضوع مشاهده نمایید.


دستگیره های شاخه ای ( پروفیلی )

این نوع دستگیره ها به صورت شاخه های حداقل سه متری در بازار عرضه می شود که بسته به ابعاد درب کابینتها برش خورده و مستقیما بر روی لبه آنها نصب می شود.

دستگیره های پروفیلی

دستگیره مدرن

دستگیره های مدرن همانطور که از نامش مشخص است دارای ظاهری ساده و به دور از هرگونه جزئیات اضافه می باشد و زیبایی خود را در سادگی نشان می دهد.

دستگیره مدرن

دستگیره مدرن

دستگیره کلاسیک

دستگیره های کلاسیک نیز مانند نام خود دارای جزئیات فراوان در شکل و ظاهر خود هستند.

دستگیره کلاسیک

دستگیره کلاسیک


دستگیره سرامیکی

دستگیره های سرامیکی تا حدودی شبیه به دستگیره های کلاسیک هستند، دارای جزئیات فراوان به اضافه یک لایه سرامیکی بر روی آن

دستگیره سرامیکی

دستگیره سرامیکی

طراحی آنلاین کابینت