جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021

جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021

هر سال با شروع سال جدید، ترندها و مدل‌های جدیدی دنیا را فرا می‌گیرند. صنعت طراحی و دکوراسیون آشپزخانه هم پا به‌پای این ترندها حرکت می‌کند. از آنجا که سال 2020 با اتفاقات عجیب و غریب فراوان همراه بود، این سال طوری سپری شد که افراد مدت زمان بیشتری را در خانه گذراندند. در این بین، بانوان هم بیشتر از گذشته وقت خود را در آشپزخانه سپری کردند. از این‌رو نوع نگاه به آشپزخانه و کارکرد آن در سال جدید دستخوش تغییرات بسیاری شده است. 

درحالی که طراحی‌های کاربردی و انعطاف‌پذیر همیشه مدنظر طراحان بوده است اما در سال 2021 به بهداشت و تمیزی آشپزخانه هم نگاهی ویژه شده است.

طراحی ‌های جدیدآشپزخانه شامل تغییراتی مثل تغییر در نمای آشپزخانه، رنگ‌ها و وسایل آشپزخانه است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید از جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021 جا نمانید این مقاله را انتها مطالعه کنید. 

استفاده از رنگ‌های گرم در طراحی آشپزخانه

از اصلی‌ترین ترندهای امسال به‌کارگیری رنگ‌های گرم است. در حالی‌که در سال‌های اخیر، رنگ سفید و هم‌چنین رنگ‌های سرد محبوبیت زیادی در بین افراد کسب کرده‌‌اند اما در سال 2021 رنگ‌های گرم هم پا به دکوراسیون آشپزخانه‌ها گذاشته‌اند. طراحان که قصد دارند حس اشتیاق و گرمی را به خانه‌ها بازگردانند، از رنگ‌های گرم بیشتر از سال‌های گذشته استفاده می‌کنند. در پالت رنگی سال 2021، از رنگ‌های گرمی چون بژ و نارنجی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود که این رنگ‌ها را می‌توان برای دیوار، کابینت آشپزخانه و کاشی‌های پشت‌کابینتی استفاده کرد. 

استفاده از رنگ‌های گرم در طراحی آشپزخانه

استفاده از سنگ مرمر

سنگ‌ مرمر سنگ مرمر به‌دلیل دوام خوب و استحکامی که دارد از دیرباز در طراحی‌های ساختمانی و دکوراسیون‌های آشپزخانه استفاده می‌شود و در سال 2021 هم قوی‌تر از گذشته به‌میدان آمده‌ است. استفاده از سنگ مرمر با خط‌های واضح در طراحی آشپزخانه، به‌خصوص برای کانتر، جلوه‌ بسیار زیبایی به آشپزخانه می‌دهد و باعث می‌شود آشپزخانه شما شیک‌تر و لوکس به‌نظر برسد. هم‌چنین سنگ مرمر گردوغبار را روی خود نگه نمی‌دارند و به‌ راحتی تمیز می‌شود که باعث محبوبیت بیشتر این سنگ در بین خانم‌ها می‌شود.

استفاده از سنگ مرمر

نمای چوبی

درست است که استفاده از متریال چوبی برای مدتی قدیمی شد اما حالا پس از چند سال، استفاده از چوب در دکوراسیون آشپزخانه به‌خصوص کابینت، یکی از جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021 به‌‍‌حساب می‌آید. نمای چوبی ظاهر زیبایی به آشپزخانه می‌دهد وگرمی خاصی به خانه می‌بخشد.

نمای چوبی

آشپزخانه‌های تیره

درحالی‌که در سال‌های گذشته تاکید برروی رنگ‌های روشن مثل سفید و کرم بود، امسال آشپزخانه‌هایی با سطوح و کابینت‌های تیره ترند شده‌اند. در طراحی این نوع آشپزخانه‌ها از رنگ‌های تیره مثل سیاه، سرمه‌ای و زغالی برای کابینت‌ها و سطوح و کاشی پشت‌کابینت استفاده می‌شود. 

آشپزخانه تیره

جزیره‌های دوبل

آشپزخانه‌های جزیره‌ای که چندسالی است بسیار محبوب شده‌اند، امسال هم مد هستند و حتی انواع جدیدتری مثل جزیره‌ای دوبل هم به آن‌ها اضافه شده‌اند. البته این نوع جزیره فقط مناسب آشپزخانه‌های بزرگ است که فضای کافی دارند.

جزیره دوبل

بازگشت آشپزخانه دوم یا مطبخ

از جمله تغییراتی که در طراحی آشپزخانه اتفاق افتاده است، بازگشت آشپزخانه دوم است که به آن آشپزخانه مخفی هم می‌گویند. این آشپزخانه‌ها طراحی شده‌اند تا آشپزخانه اصلی مرتب و تمیز بماند. اگر نگران کثیف‌شدن وسایل آشپزخانه و کابینت‌‌ها هستید داشتن یک آشپزخانه مخفی می‌‌تواند از این نگرانی شما بکاهد. 

هودهای دکوری

در طی این سال‌ها طراحان همواره کوشیده‌اند تا هود آشپزخانه را به‌نحوی مخفی کنند تا از دید دیگران دور باشد اما به‌تازگی‌ها گرایش به سمت استفاده از هودهای دکوری بیشتر شده است چرا که هودهای دکوری به زیبا جلوه‌کردن آشپزخانه کمک می‌کنند. 

هود مخفی

ذخیره‌سازی هوشمند با کمدهای بزرگ

کمدهایی که با نام کمد سوپری یا شربت‌خانه شناخته می‌‌شوند به‌تازگی و باهدف ایجاد فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی ترند شده‌اند. این کمدهای بلند به‌صورت طبقه‌طبقه هستند و به نظم دادن به آشپزخانه و ذخیره‌سازی هوشمند وسایل کمک زیادی می‌کنند. این نوع کمدها بیشتر مناسب آشپزخانه‌های کوچک با فضای کم  هستند. 

ذخیره‌سازی هوشمند با کمدهای بزرگ

کاشی‌کاری‌های دلربا

از جمله جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021، استفاده از کاشی‌های زیبا برای دیوار است. در این نوع طراحی به‌جای استفاده از کاشی‌های پشت کابینتی، برای کل دیوار از کاشی‌های طرح‌دار و هم‌چنین کاشی‌های شبکه‌ای استفاده می‌شود. این مدل برای مختص افرادی است که از آشپزخانه با نمای طبیعی لذت می‌‌برند و در عین حال دوست دارند زیبایی‌های بصری هم به آشپزخانه ببخشند. به‌علاوه استفاده از این مدل کاشی‌ها باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر به‌ نظر برسد. 

کاشی‌کاری‌های دلربا

جزیره‌های دو رنگ

در حالی‌که مرسوم است از یک رنگ یا رنگ‌های هماهنگ در طراحی کابینت‌های آشپزخانه استفاده شود، سال 2021 این سنت را شکسته است و از ترکیب دو رنگ زیبا برای طراحی کابینت آشپزخانه و جزیره استفاده کرده است. در این مدل از دو رنگ متضاد مثلا یک رنگ روشن به‌همراه یک رنگ تیره استفاده می‌شود.

جزیره‌های دو رنگ  

ارتباط بیشتر با فضای بیرون

یکی از اجزای مهم طراحی در سال 2021، ایجاد ارتباط بیشتر آشپزخانه با حیاط و فضای بیرون از خانه است. به این منظور از پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود که تقریبا در کنار کانتر قرار می‌گیرند. این نوع طراحی یک روشنی و نور بیشتری را برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین استفاده از پنجره، هوای تازه را درون آشپزخانه به گردش در می‌آورد. 

ارتباط بیشتر با فضای بیرون

آشپزخانه‌های مینیمال

سادگی همیشه و همه‌جا حرف اول را می‌زند حتی در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه. سبک‌های ساده و به‌اصطلاح مینیمال به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند تا جایی که حتی در سال 2021 یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه، استفاده از ساختار ساده و مینیمال است. اگر شما هم دوستدار سادگی هستید این سبک آشپزخانه‌ها حتما می‌پسندید.

آشپزخانه مینیمال

مخفی‌سازی وسایل

شاید از قدیم به یاد داشته باشید که افراد عادت داشتند وسایل آشپزخانه را روی کانتر بچینند و در معرض دید قرار دهند اما در سبک‌های جدید سال 2021 این کار فراموش شده است. در عوض ترجیح داده شده است تا تمامی وسایل آشپزخانه حتی ماکروفر هم در داخل کابینت قرار بگیرند تا پیدا نباشند.

مخفی سازی وسایل در کابینت ها

نتیجه‌گیری

هر ساله سبک‌ها و مدل‌های بسیار زیادی به دکوراسیون آشپزخانه‌ها اضافه می‌شود که این مدل‌ها با توجه به سلیقه افراد مختلف طراحی می‌شوند. مواردی که در بالا ذکر شدند پرطرفدارترین و جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021 بودند که برخی از آن‌ها با سبک‌های سال گذشته تفاوت بسیاری داشتند. 

شما کدام یک از ترندهای امسال را بیشتر می‌پسندید؟