اشتباهات رایج در طراحی کابینت آشپزخانه

اشتباهات رایج در طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود، نتیجه کار یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهد شد، در این مقاله ربوطرح قصد دارد اشتباهات رایج در طراحی کابینت را برای شما توضیح دهد، پس قبل از طراحی کابینت آشپرخانه حتما این موارد را مورد توجه قرار دهید.

کوتاه ساختن کابینت ها

یکی از اشتباهاتی که در طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد، این است که آن ها را کوتاه می سازند .برخی افراد کابینت های کوتاه را ترجیح می دهند زیرا معتقدند با استفاده از این کابینت ها فضای بیشتری خواهند داشت و این فضا مربوط به روی کابینت هاست در حالی که این مسئله کاملا غلط است . کابینت های بلند که تا سقف میرسند خیلی شیک تر هستند و زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشند .

استفاده از قابلمه ، وسایل برقی یا هر وسیله دیگر بر روی کابینت ها اشتباه محض است، پس کلا کابینت های کوتاه را فراموش کنید و آن ها را تا سقف بسازید . اگر بابت بلند کردن کابینت ها تا سقف نگران هستید میتوانید بخش های بالایی را بوفه ای شیشه ای کنید .

قراردادن بیش از حد کابینت ها

اگرچه کابینت ها فضای بیشتری برای وسایل فراهم می کنند، اما حتی آشپزخانه بزرگ هم با تعداد زیاد کابینت کوچکتر و به هم ریخته تر دیده می شود زیرا در این حالت سقف پایینتر به نظر میاید و بر اندازه آشپزخانه تاثیر می گذارد .

اشتباه در اندازه گیری و قرارگیری کابینت ها

اگر درهای دو کابینت به صورت همزمان با هم باز می شوند یا در آن ها هنگام باز شدن به هم برخورد می کنند، یا اینکه درهای کابینت ها هر کدام به شکلی باز می شود، مسلما در طراحی کابینت ها اشتباه کرده ایم که باید اقدامات لازم را در جهت رفع این مشکل به کار بریم .

استفاده از رنگ های نامناسب

اشتباه دیگر مربوط به رنگ کابینت هاست . در صورتی که آشپزخانه ما کوچک است نباید از رنگ های تیره برای کابینت ها استفاده کنیم، زیرا فضا را کوچکتر نشان می دهد. در این مواقع بهترین رنگ انتخاب رنگ های روشن است .


در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ های تیره داشته باشیم میتوانیم کابینت های بالایی را روشن و پایینی را تیره کنیم .