چگونه یک چیدمان شیک در آشپزخانه داشته باشیم؟

چگونه یک چیدمان شیک در آشپزخانه داشته باشیم؟

آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود از این رو مورد توجه ویژه ای هنگام طراحی دکوراسیون قرار می گیرد. به ویژه در دکوراسیون های مدرن امروزی که دارای فضای باز هستند، اغلب در مرکز توجه قرار می گیرند.

برای داشتن یک چیدمان شیک باید به تمام مواردی که آن آشپزخانه را تشکیل می دهد از قبیل کابینت ها، رنگ دکوراسیون، سبک دکوراسیون، دیوارپوش و لوازم برقی و حتی وسایل تزئینی دقت کرد. در ادامه نکات و ترفند هایی را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید چیدمان و دکوراسیونی شیک از آشپزخانه داشته باشید و دکوراسیون آشپزخانه خود را شگفت انگیز کنید.

چیدمان آشپزخانه

اولین توصیه به شما این است که چینش لایه ای داشته باشید

اما منظور از چیدمان و چینش لایه ای چیست؟ یکی از ترفندهای شیک‌ سازی چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه این است که یک چیدمان چند لایه روی دیوار یا هر فضای دیگری که مدنظر داریم ایجاد کنیم. به عنوان مثال، یک یا دو تخته برش میوه و سبزیجات، آسیاب نمک و فلفل و تزئینات کوچک تری مثل قوطی یا کاسه های کوچک یک چینش لایه ای به آشپزخانه شما سبک  خاصی می بخشند.

نکته دیگری که این جا می توان استفاده کرد استفاده از تضاد و کنتراست وسایل آشپزخانه است مثلا اشکال و اندازه مواد را با هم به کار ببرید مثل تخته برش گرد و مستطیلی در کنار هم.  

توصیه ی دوم، استفاده از گل های تازه در فضای آشپزخانه است

همه ما از دیدن گل های طبیعی و خصوصا تازه ذوق زده می شویم و انرژی خاصی دریافت می کنیم. یکی از بهترین جاهایی که ما می توانیم در آن گل های تازه قرار دهیم آشپزخانه و خضوصا میز آشپزخانه است زیرا در مرکز توجه هستند و از هر طرف رفت و آمدی در فضای خانه قابل دید هستند.

گل در آشپزخانه

توصیه ی بعدی که فضای آشپزخانه را بسیار زیاد و جدی تحت تاثیر قرار می دهد تغییر سبک سینک است.

بسیاری از آشپزخانه ها هنوز هم همان شیوه سنتی را دارند که صابون ظرفشویی یا صابون دستی در کنار سینک آشپزخانه در گوشه ای قرار گرفته است، در حالی که می توان خیلی ساده و فقط با چند مرحله این قسمت از آشپزخانه را به یک چیدمان شیک تبدیل کرد. برای مثال می توان از یک پایه از جنس کابینت های اطراف سینک و یا از پمپ های صابون سرامیکی استفاده کرد و از وسایل جانبی دیگری که هماهنگ با رنگ و سبک سینک هستند استفاده کرد.

در صورت داشتن فضای کافی از قفسه کتاب یا قفسه های دیواری استفاده کرد.

در آشپزخانه های امروزی رایج شده است که مردم گوشه ای از آشپزخانه خود را به قفسه های دیواری باز یا یک قفسه کتاب کوچک در طراحی آشپزخانه خود اختصاص می دهند.

در این قفسه ها می توان محصولاتی مثل کتاب دستور غذا، قطعات سرامیکی زیبا مثل بطری‌های روغن یا کاسه‌های خوراکی، تابلو های هنری، پایه کیک، قوری یا سایر موارد مرتبط به آشپزخانه را که استفاده می کنید، قرار دهید.

 استفاده از یک قوطی با ظروف زیبا هم چیدمان را بسیار شیک می کند مثلا می توان از یک قوطی یا کوزه همراه با ظروف در کنار اجاق گاز استفاده کرد. این قوطی یا کوزه می‌تواند یک قطعه مستقل باشد یا در چینش لایه‌ای بزرگ‌تر که در بالا گفته شد گنجانده شود. همچنین می توان کاسه ها و ظروف را در کنار گلدان گل های تازه خود قرار دهید یا دو چیدمان مجزا در فضا ایجاد کنید.

در یک آشپزخانه مدرن و یک چیدمان شیک توجه ویژه ای به آینه کاری می شود و این موضوع بخش مهمی از چیدمان را به خود اختصاص می دهد. خصوصا استفاده از آینه های طلایی زیبایی ویژه ای به  سایر عناصر آشپزخانه می بخشد.

امروزه طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و شیک بیشتر به ایجاد فضاهای تمیز، باز، کاربردی و آرام ‌بخش تاکید دارد. توجه به چیدمان شیک آشپزخانه و استفاده مناسب و مرتبط وسایل با سبک آشپزخانه انتخابی بر میزان اشیاق و انگیزه صاحب خانه می افزاید و شاخص امید به زندگی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

مهمترین عنصر و عامل تاثیرگذار بر جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه کابینت های آن آشپزخانه هستند. پس باید به نوع و رنگ و جنس آن ها توجه داشت و با دقت آن را انتخاب کرد و برای انتخاب نوع کابینت ها ابتدا باید با انواع مختلف آن آشنا شد زیرا این شناخت الهام بخش است و به ما در انتخاب کمک خواهد کرد.


   بهتر است بخوانید: معرفی انواع کابینت آشپزخانه | بررسی کابینت از لحاظ سبک، جنس و نوع چیدمان

در ادامه به دو نوع از پر طرفدار ترین و پرکاربرد ترین کابینت های زیبا می پردازیم که دکوراسیون آشپزخانه را شیک و جذاب می کند.

یکی از این نوع کابینت های جذاب که چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه را شیک و مدرن می کند، کابینت های "های گلاس" هستند. این نوع از کابینت ها ظاهری براق و درخشان دارند و روز به روز پر طرفدار تر می شوند. البته این نوع از کابینت ها بیشتر در سبک های مدرن به کار برده می شوند تا سبک های کلاسیک. این کابینت ها علاوه بر درخشندگی زیادی که دارند از تنوع گوناگونی هم برخوردارند و به نسبت قیمت مناسب تری هم دارند و علاوه بر موارد گفته شده دوام و مقاومت زیادی هم دارند.

نوع دیگری از کابینت های گفته شده کابینت های از جنس ام دی اف هستند که هنوز هم جزو پر طرفدار ترین ها هستند زیرا چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ دوام و زیبایی پذیرفته شده اند و در اولویت نسبت به سایر کابینت های دیگر قرار دارند.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده و اصول و نکاتی که گفته شد با چیدمانی شیک در دکوراسیون آشپزخانه آشنا شدید. همچنین به دو نوع از برترین و پر طرفدار ترین کابینت ها اشاره شد که بیشترین استفاده را در دکوراسیون آشپزخانه دارند و چیدمانی شیک را در نهایت به ارمغان می آورند. باید تا حد امکان اصول گفته شده را رعایت کرد چون همان طور هم که در بالا گفته شد آشپزخانه قلب خانه است و افراد خانه بخش عمده ای از انرژی و اشتیاق روزانه خود را از آن دریافت می کنند.

ربوطرح با ارائه تمام خدمات طراحی و دکوراسیون همراه شماست.

طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح