ایده مکان صبحانه

22 ایده برای داشتن مکان صرف صبحانه در آشپزخانه

همه ی ما می دانیم شروع یک روز زیبا در گذراندن مطلوب برای بقیه روز تاثیر بسزایی دارد. از آن جایی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی ست و متاسفانه بسیاری از خانواده ها یا صبحانه را با عجله صرف می کنند یا کلا آن را حذف کرده اند، داشتن مکانی زیبا برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا صبحانه می تواند آرامش بقیه ساعات روز را در پی داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم  22  ایده را به شما معرفی کنیم که به راحتی بتوانید مکانی زیبا و آرام  برای صرف صبحانه در آشپزخانه خود طراحی کنید و بر جذابیت هر چه بیشتر آن بیفزایید. علاوه بر این برای راهنمایی بیشتر شما عزیزان در شروع مقاله نکاتی را در این خصوص مطرح می کنیم تا راحت تر بتوانید از این ایده ها استفاده کنید پس با ربوطرح همراه باشید.

چند نکته ی شگفت انگیز و مهم  در طراحی فضای صبحانه خوری 

در اولین گام طراحی باید هدف خود را از داشتن فضایی مناسب برای صرف صبحانه مشخص کنید. برای مثال اگر از جزیره استفاده می کنید مشخص کنید که محلی باشد برای طبخ غذا یا صرف غذا یا هردو ؟ بعد از مشخص شدن هدف طراحی را آغاز کنید و حتما متراژ آشپزخانه را مدنظر داشته باشید، زیرا هدف ما داشتن محیطی آرام و جذاب و دلنشین برای شروع ساعات اولیه روز و صرف صبحانه ای دلچسب است.

آشپرخانه

انتخاب جزیره ای مناسب

بی شک می توان گفت جزیره نسبت به اپن کاربردی تر است و امروزه در بیشتر خانه ها با طراحی جزیره های متفاوت در انواع آشپزخانه ها روبرو می شویم. داشتن جزیره ای خوش آب و هوا متناسب با سبک و متراژ آشپزخانه اعضای خانواده را دور هم جمع می کند و صرف صبحانه ای به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند. البته داشتن چنین جزیره ای شرایطی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

1. جزیره تک رنگ: جزیره ای که متفاوت و مناسب برای صرف غذا باشد دارای رنگی جسورانه است که شور و اشتیاق را برای غذاخوردن بیشتر می کند و باعث می شود فضای آشپزخانه شاخص جلوه کند. سعی کنید رنگ جزیره تا رسیدن به دیوار روبروی آن ادامه داشته باشد در غیر این صورت صندلی هایی همرنگ جزیره در آشپزخانه قرار دهید.

2. فضای اطراف جزیره:  برای این که در محیط آشپزخانه هنگام صرف صبحانه احساس خفگی و ناخوشایندی نداشته باشید باید اطراف جزیره را آزاد بگذارید و هرچیزی که باعث شلوغی و سخت شدن رفت و آمد می شود را از میان بردارید. بنابراین اگر شما آشپزخانه ای شلوغ دارید ایده ی طراحی جزیره را برای صرف صبحانه ای دلچسب از ذهن تان بیرون کنید؛ زیرا فضایی نازیبا و شلوغ اصلا مناسب صرف صبحانه نیست.

3. جزیره دو تکه: اگر بر روی جزیره شما سینک و گاز نصب شده است برای صرف صبحانه ای راحت تر و بهتر باید ارتفاع جزیره را دو تکه در نظر بگیرید که یک بخش آن با ارتفاع 90 سانتی متر برای سینک و گاز و بخش دیگر دارای ارتفاع بلندتر و متناسب با صندلی های جزیره است. این دو تکه بودن سبب می شود محیط شما متفاوت و کاربردی به نظر برسد.

4. سینک ظرفشویی جزیره: برای اینکه در هنگام صرف صبحانه روی سطح پیشخوان جزیره فضای کافی و مرتبی داشته باشید سعی کنید سینک ظرفشویی که روی آن نصب می کنید فضای کنار اجاق گاز را اشغال کند و ظرف های کثیف روی اجاق و آشپزخانه مستقیما به داخل سینک منتقل شود.

5. پریز برق: از داشتن پریزهای برق روی سطح جزیره خودداری کنید؛ زیرا در هنگام صرف جلوه ی زیبایی نخواهد داشت و اگر سطح جزیره خیس شود امکان دارد شوک الکتریکی ایجاد شود. برای اینکار سعی کنید این پریزها را در دیواره های اطراف جزیره جای گذاری کنید.

6. قفسه: دیواره های جزیره را با قفسه هایی کاربردی طراحی کنید و اشیایی از جمله کتاب آشپزی روزنامه قابلمه و بشقاب دم دستی را در آن قرار دهید تا هنگام صرف غذا در صورت نیاز به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

7. گوشه های جزیره: سعی کنید گوشه های جزیره را به صورت گرد در آورید؛ زیرا گوشه های تیز برای افراد خانه بخصوص کودکان خطرناک هستند و با اینکار در هنگام نشستن و نزدیک شدن به جزیره برای صرف صبحانه از برخورد با لبه های تیز جلوگیری می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزیره آشپزخانه پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

   بهتر است بخوانید: همه چیز درباره جزیره آشپزخانه و کاربرد آن | 15 طرح جذاب استفاده از جزیره در آشپزخانه


استفاده از میز آشپزخانه به عنوان جزیره 

 اگر می خواهید  فضایی برای صبحانه خوری آماده کنید و محیط آشپزخانه شما کوچک است می توانید از میز آشپزخانه به عنوان جزیره استفاده کنید.

تعیین مکان صبحانه خوری 

 این مکان می تواند دقیقا در داخل آشپزخانه قرار نگیرد برای مثال اگر آشپزخانه شما باریک و کوچک است می توانید از کنجی که نزدیک آشپزخانه است استفاده کنید و میز و صندلی را در آن کنج قرار دهید. هم چنین دکوراسیون آشپزخانه و میز صبحانه خوری باید با هم هماهنگ باشد به اینصورت که اگر آشپزخانه ی شما طویل است باید از میز صبحانه خوری باریک و دراز استفاده کنید و حتما هماهنگی و هارمونی بین آن ها را از همه ی لحاظ حتی با فاصله دور رعایت کنید.

دیوارهای تخته سیاه

 این ایده یکی از ناب ترین ایده ها برای طراحی فضای صبحانه خوری ست به این صورت که وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید می توانید با استفاده از گچ بر روی تخته سیاه خود پیام های انرژی بخش و محبت آمیز برای اعضای خانواده بنویسید و صبح خود را به بهترین شکل آغاز کنید.

انتخاب فضای صبحانه خوری دنج

 اگر آشپزخانه شما از فضای کافی برخوردار است حتما یک گوشه دنج را برای صبحانه خوردن انتخاب کنید. فضای دنجی که همه اعضای خانواده را دور هم جمع کند و میل و رغبت آن ها را برای خوردن یک فنجان قهوه وصبحانه ای خوشمزه دو چندان کند. در ادامه نحوه ایجاد چنین فضایی را خدمت شما عزیزان عرض می کنیم به امید اینکه هر روز خود را با اشتیاق از خواب بلند شوید و صبحانه تان را میل نمایید.

1. از بافت ها و ملحفه های مناسب برای رویه صندلی ها استفاده کنید تا راحتی و آرامش بیشتری برای شما فراهم شود.

2. از شمع ها و لوازم جانبی که احساس آرامش را در شما به وجود می آورند استفاده کنید.

3. از کوسن های راحت و زیبا استفاده کنید.

4. مجله ی هفتگی بخرید و آن را روی میز قرار دهید.

خلاقیت در فضای صبحانه خوری

 فضایی که برای صبحانه خوردن انتخاب می کنیم بسیار با ارزش و کلیدی می باشد. علاوه بر انتخاب میز و صندلی و جزیره و کانتر استاندارد نکاتی وجود دارد که با استفاده از آن ها محیط ما خلاقانه به نظر می رسد که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

1. استفاده از صندلی هایی با فرم و شکل متنوع برای ایده ال شدن فضا

2. استفاده از صندلی های گرد در گوشه آشپزخانه

3. استفاده از میز و صندلی های ادغام شده یا نیمکت صندلی دار برای بزرگنمایی و صمیمیت فضا

4. استفاده از غرفه برای جذابیت فضای صبحانه خوری

5. استفاده از فضاهای غیر استاندارد و کوچک  و تبدیل آن به فضای صبحانه خوری

6. استفاده از صندلی نیمکت مانند زیر پنجره آشپزخانه

نورپردازی فضای صبحانه خوری 

  برای متمایز کردن این فضا از سایر نقاط خانه باید یک سری نکته را رعایت کنید. در هنگام طراحی از ابزار های روشنایی در بالا و اطراف فضای صبحانه خوری استفاده کنید. برای مثال می توانید از لوستر های زیبایی در بالای میزصبحانه استفاده کنید و فضایی منحصر به فرد به وجود آورید. میزان روشنایی نورپردازی که انجام می دهید کاملا سلیقه ای می باشد، ولی راهکار درستی که ما پیشنهاد می دهیم این است که این نور ها سه چهارم از میز صبحانه را روشن کنند .

فضای صبحانه خوری سرگرم کننده 

 از آن جایی که فضای صبحانه خوری رسمی ست و برای صرف یک صبحانه سریع قبل از رفتن به محل کار یا مدرسه یا یک جلسه کاری در شب تعبیه شده است می توانید با استفاده از رنگ و الگو این فضا را به فضایی ایده ال که احساس لذت را در شما به وجود اورد و خستگی را از شما دور کند تبدیل کنید .

22 ایده مکان صرف صبحانه 

ایده مکان صبحانه

صبحانه خوری

صبحانه خوری

ایده مکان صبحانه

تزیین میز صبحانه

صبحانه

میز صبحانه

ایده مکان صبحانه

ایده مکان صبحانه
صبحانه
طراحی کابینت
طراحی چیدمان آشپزخانه
صبحانه خوری

ایده مکان صبحانه
صبحانه
صبحانه خوری
ایده مکان صبحانه
صبحانه
صبحانه خوری
آشپزخانه
ایده مکان صبحانه
صبحانه خوری

سخن آخر

ما در این مقاله با بیان کردن نکاتی در خصوص فضای صبحانه خوری به این نتیجه رسیدیم که میز صبحانه نقش مهمی در زندگی دارد و باید در انتخاب و طراحی  آن دقت لازم را کرد، زیرا چند دقیقه کوتاهی که در شروع روز صرف میل کردن صبحانه می کنیم ادامه ی یک روز زیبا  را برای ما رقم می زند.