15 ایده جذاب برای آشپزخانه های کوچک

30 ایده جذاب برای آشپزخانه های کوچک

این محتوا دارای ایده هایی زیبا برای آشپزخانه های کوچک از انواع سبک های طراحی است. تصاویری که در ادامه از آشپزخانه کوچک خواهید دید، چیدمان های مختلفی را به نمایش می گذارد تا به شما کمک کند ظاهری مناسب از یک فضای کوچک داشته باشید.

یک آشپزخانه کوچک، با داشتن طرحی که فضای ذخیره سازی را به حداکثر می رساند و سبک و کاربرد و عملکرد عناصر را ترکیب می کند بسیار مهم است. در این جا برخی از بهترین ایده های آشپزخانه کوچک برای استفاده در خانه شما آورده شده است:

از یک جزیره باریک برای افزایش فضا استفاده کنید.

کابینت های رنگ روشن می توانند به فضای کوچک کمک کنند تا بزرگ تر به نظر برسند.

برای کاهش شلوغی، وسایل کوچک و اضافی را حذف کنید.

برای حفظ فضای کابینت، گلدان ها را روی دیوار یا بالای جزیره آویزان کنید.

شیشه‌ های آینه ‌ای روی کابینت ‌ها به باز کردن فضا کمک می‌کند و ظاهری بزرگ‌تر ایجاد می کنند.

برداشتن درها از روی کمد ها و رنگ آمیزی داخل آن راه دیگری برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضاست.

چراغ‌های زیبا می‌توانند ظاهر یک فضای کوچک را واقعاً بهبود بخشند.

با ما همراه باشید تا بیشتر با نمونه هایی از این آشپزخانه های کوچک آشنا شوید.

30 ایده جذاب برای آشپزخانه های کوچک

ایده آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچکی که در تصویر بالا نشان داده شده ترکیبی حرفه ای از عناصر روستیک و سبک مدرن را دارد. کابینت ها و دیوارها تماماً سفید هستند و همچنین از کاشی های مرمر سفید برای ظاهر تمیز و معمولی سبک مدرن استفاده شده است. تیرهای چوبی روستیک بر روی سقف، بافت و زیبایی بیشتری به فضا می بخشد و آن را جذاب تر می کند.

ایده آشپزخانه کوچک

در این آشپزخانه کوچک با استفاده کارآمد از فضای محدود، بر ایجاد فضای ذخیره سازی و فضای آماده سازی کافی تمرکز شده است. روکش ‌های بلوط تیره رنگ که بر روی کابینت ها به کار رفته اند تناسب و زیبایی زیادی ایجاد کرده اند و در مقابل دیوارهای رنگ روشن در کنار کابینت های تیره تضاد ایجاد کرده اند. در این آشپزخانه، یک میز کانتر نیز طراحی شده که بیشتر برای وعده های غذایی کوچک تر و معمولی استفاده می شود. سنگ و موزائیک های سفید میز کانتر، سطحی تمیز و روشن به آن ناحیه می بخشد.

ایده آشپزخانه کوچک

این آشپزخانه که در تصویر بالا مشاهده می کنید سبک مدرن و جزئیات کلاسیک سبک فرانسوی را تلفیق می کند تا جذابیت و زیبایی را به آن ببخشد. چیدمان باز در این نوع آشپزخانه به جادار جلوه دادن آن کمک می‌کند و ترکیب کف ‌پوش ‌های چوبی بلوط، دیوار های سفید و سقف سبک افرا تنوع زیبا و منحصر به فردی به فضا می‌دهد. کابینت ها با طراحی ساده و یک دست به رنگ خاکستری روشن طراحی شده اند. برای افزودن کمی ذوق و نشاط به فضا، جزئیات کوچکی مانند پایه های طراحی شده برای جزیره آشپزخانه، لوستر آهنی و صندلی های سبک قدیمی، فضا را شیک تر و پیچیده تر نشان می دهد و از حالت یکنواختی و سادگی خارج کرده است.

ایده آشپزخانه کوچک

این آشپزخانه که در گوشه کوچکی از خانه قرار گرفته است، شاید خیلی کوچک باشد، اما بسیار کاربردی و دارای سبک است. در کابینت ‌های این آشپزخانه از لمینت‌ هایی استفاده شده است که دارای روکش بلوطی تیره هستند و بافت شنی زیبایی را ایجاد کرده اند و آن را با سطوح سفید صاف و استیل سینک در تضاد قرار می دهند. از سوی دیگر، کاشی های سرامیکی متالیک به کار رفته در این آشپزخانه با پوشش کابینت ها تناسب و هماهنگی دارد و به کار بردن این نکات به طرزی حرفه ای در کنار هم باعث می شود کوچک بودن آشپزخانه را فراموش کنیم. 

ایده آشپزخانه کوچک

در طراحی آشپزخانه مدرن مینیمالیستی تصویر بالا تنها از ۱ تا ۳ رنگ استفاده شده است. کابینت ها همه به رنگ مشکی و کاملا لمینت شده اند، در حالی که در سطوح میز آن از ترکیب کوارتز سفید و خاکستری استفاده شده است. چهار پایه های فلزی نیز مشکی هستند و همراه با روکش چوبی روی ستون ها به گرما و بافت آشپزخانه کمک می کنند. سبک مینیمال و به کار بردن جزئیات گفته شده در مورد سایر عناصر کمک کرده آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد.

ایده آشپزخانه کوچک

در این آشپزخانه که در تصویر بالا مشاهده می کنید ترکیب رنگ سفید با روکش های چوبی رنگ روشن فضایی بسیار شیک و در عین حال گرم را ایجاد کرده است. رنگ سفید به دلیل خنثی بودن به راحتی قابلیت ترکیبی دارد که تصویر بالا یکی از این نمونه هاست. این آشپزخانه کوچک L شکل دارای کابینت های تمام سفید است و از سنگ مرمر سفید برای کانتر و قسمت پشتی آن استفاده شده است و باز بودن فضای آشپزخانه تاثیر زیادی در بزرگ تر نشان دادن آن دارد.

ایده آشپزخانه کوچک

برای فضا های کوچک و تنگ، طراحی های ساده بهترین انتخاب است و این آشپزخانه تصویر بالا نمایش خوبی از این مفهوم را ارائه می دهد. در این آشپزخانه دیوار های ساده، سفید و بدون قالب ‌گیری یا تزئینات اضافی، کابینت‌ های سفید ساده با درهای شیشه ‌ای مات بر روی کابینت‌های بالایی به کار رفته است. این آشپزخانه کوچک که با ۲ لوستر کوچک و ساده تزئین شده است، سبکی زیبا و متفاوت را به آشپزخانه می بخشد.

ایده آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه بالا که یک آشپزخانه کوچک و در عین حال مدرن است، پوشش های چوبی با روکش مدرن ترکیب شده اند و ظاهری منحصر به فرد را ایجاد کرده اند. لمینت‌ های گردویی تیره کابینت ‌های بالایی با شیشه‌های مات و قاب فلزی ترکیب شده ‌اند و به شما کمک می‌کنند تا محتویات هر قسمت را به راحتی مشاهده و شناسایی کنید و در عین حال به دلیل مات شدن شیشه، تا حدی هم از دید پنهان می شوند. از آنجایی که لمینت انتخابی ،تیره است از سنگ های خاکستری روشن برای میز و از کاشی‌های سرامیکی بژ روشن برای قسمت پشتی استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

این آشپزخانه که در تصویر بالا مشاهد می کنید علی رغم کوچک بودن، با انتخاب زیبای رنگ‌ ها و تزئینات خود توانسته شیک و جذاب به نظر برسد. کابینت‌ های این آشپزخانه با رنگ زیبایی که دارند بدون این که بیش از حد براق هم باشند، درخشندگی ظریفی به آشپزخانه می‌دهند. در کاشی‌های قسمت پشتی و سطوح میز کانتر از رنگ‌ های مشابه نارنجی و طلایی استفاده شده تا با کابینت ها هماهنگ شوند. با توجه به فضای محدود، قسمت L این آشپزخانه U شکل به عنوان قسمت پیشخوان عمل می کند و به این طریق از فضای محدود استفاده بهینه شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

در این نوع آشپزخانه کوچک و ساده با فضای بسیار محدودی که در بالا مشاهده می کنید، از فضای دیوارهای اطراف برای حداکثر فضای ذخیره سازی استفاده شده است. با توجه به فضای محدود، استفاده از این نوع کابینت های مدرن که به طور خاصی از لمینت‌های بلوط تیره استفاده شده است در کنار سطوح خاکستری روشن انتخابی ایده آل است و کنتراست دلپذیری از رنگ‌ها و ظاهری تمیز و مدرن ایجاد کرده است.

ایده آشپزخانه کوچک

این نوع آشپزخانه کوچک با رنگ ‌ها و پوشش‌ هایی که به کار برده است ظاهری زیبا و قدیمی دارد. در این آشپزخانه از ۲ رنگ برای کابینت ها استفاده شده است، از رنگ سبز جنگلی برای کابینت های پایینی و رنگ سفید برای قسمت های بالایی. برای دیوارهای پشتی کابینت ها از سنگ مرمر موزاییکی شش ضلعی استفاده شده است. برای نورپردازی هم، از لامپ های آویز فلزی یکپارچه استفاده شده است که با صندلی های فلزی استفاده شده هماهنگ است و عالی به نظر می رسد.

ایده آشپزخانه کوچک

کاربرد این کابینت های ساده در این نوع آشپزخانه و سبک مدرن مینیمالیستی، تکنیکی حرفه ای برای بزرگ تر جلوه دادن این آشپزخانه کوچک است. کل دیوار های این آشپزخانه با کاشی ‌های شیشه‌ ای سفید پوشانده شده است که حالتی شیشه ‌ای و منحصر به‌ فرد و طرحی ظریف به آن می بخشد. در همه کابینت ها از لمینت های سفید استفاده شده، در حالی که متریال انتخابی برای میز، کوارتز سیاه است تا آن را با سایر سطوح رنگ روشن در تضاد قرار دهد. 

ایده آشپزخانه کوچک

در تصویر بالا با وجود این که کل فضای داخلی بزرگ است اما فضای اختصاص داده شده برای آشپزخانه بسیار محدود است. در مواردی از این قبیل، انتخاب سادگی بهترین راه حل است تا بتواند فضا را  بزرگ تر و باز تر نشان دهد. در این آشپزخانه از کابینت‌ هایی با لمینت‌ های مشکی مات استفاده شده و رویه آن‌ها با سنگ مرمر سفید پوشانده شده است و ترکیبی کلاسیک ایجاد کرده است. جزیره آشپزخانه که به صورت متحرک می باشد و روکش دیوار در قسمت مربوط به پخت و پز از جنس استیل هستند. انتخاب رنگ و متریال به کار رفته برای این آشپزخانه کمی بیش از حد سرد است، اما در عوض استفاده از کف ‌های چوبی از جنس افرا به گرما بخشی و ایجاد بافت طبیعی به فضا کمک می‌کنند.

آشپزخانه کوچک

این آشپزخانه کوچک با ترکیبی از تزئینات و عناصر منحصر به فرد، دارای سبکی خاص است. برای کابینت ها از رنگ های مات ساده استفاده شده است به طوری که رنگ سفید برای کابینت های بالایی و رنگ خاکستری روشن برای کابینت های پایینی. رنگ روشن سطوح روی کابینت ها که از جنس افرا هستند، گرمای ملایم و لطیفی را به آشپزخانه می ‌افزایند و با کاشی‌ های سفید به کار رفته در قسمت پشتی روی دیوار بسیار زیبا به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی های جالب آشپزخانه این است که دیوار برجسته با چوب اصلاح شده پوشانده شده است که به آن ظاهری روستایی و زیبا می دهد.

آشپزخانه کوچک

در تصویر بالا آشپزخانه به سبک مینیمال طراحی شده است که نظم و سادگی در آن حکم فرماست. دکوراسیون این آشپزخانه به صورت یک طرح باز و رنگی بسیار ساده است. دیوار های این آشپزخانه سفید هستند که با کف ‌های چوب ساج روشن و تخته ‌های چوب گردوی کم رنگ روی سقف، انتخابی حرفه ای برای آشپزخانه تماما سفید است. انتخاب رنگ تماما سفید و سبک مینیمال در این آشپزخانه تا حد زیادی فضای کوچک را بزرگ تر و باز تر کرده است. 

ایده آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه تصویر بالا کنتراست ها جلوه ای زیبا و حرفه ای ایجاد کرده اند، خصوصاً که تنوع کمی وجود دارد و وسایل خیلی ساده اند و فقط از ۲ رنگ ماه گونی و سفید برای آشپزخانه استفاده شده است. ترکیب این موارد در مجموع ظاهری زیبا و کلاسیک ایجاد کرده است.

ایده آشپزخانه کوچک

این نوع آشپزخانه در چیدمان خانه در مرکز قرار می گیرد و فقط محدود به گوشه ای از خانه نیست و به عنوان یک نقطه همگرا برای بخش های مختلف خانه تلقی می شود و افراد را دور هم جمع می کند. این آشپزخانه علی رغم فضای محدودی که دارد، فضای موجود را به خوبی برای تمام اعضای خانه به حداکثر رسانده است و عناصر و جزئیات آن بسیار دقیق سازمان دهی شده اند. نکته ای که این آشپزخانه کوچک را بزرگ تر نشان می دهد باز بودن فضای آشپزخانه از دو طرف می باشد. همچنین از ترکیب کلاسیک خاکستری، سفید و سیاه برای ایجاد ظاهری کلاسیک و شیک استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

در تصویر بالا با اتخاذ رویکردی جدید در آشپزخانه ‌های کلاسیک، از رنگ‌های درخشان استفاده شده است تا به فضا سبک و جلوه بیشتری بدهد. ترکیب پایه کابینت تیره با کابینت های بالایی با رنگ قرمز، ظاهری منحصر به فرد را  ایجاد کرده است. با وجود دو رنگ پررنگ و تیره، دیوار پشتی کابینت که از جنس سنگ مرمر گرانیت سفید است و بین آن ها قرار گرفته است، تضاد خوبی را بین این دو رنگ ایجاد می‌کند و کل ظاهر آشپزخانه را متعادل و هماهنگ می‌کند.

ایده آشپزخانه کوچک

تصویر بالا یک آشپزخانه فوق العاده مدرن را که از طرح رنگی کاملا سفید استفاده شده نشان می دهد. این آشپزخانه به طور مستقیم از طریق یک درب کشویی بزرگ به یک بالکن متصل می شود که به تامین نور طبیعی زیادی به فضای کوچک کمک می کند و با کمک بازتاب این نور طبیعی فضای کوچک را هم بزرگ تر جلوه می دهد. دیوار ها به رنگ مایل به سفید رنگ آمیزی شده اند در حالی که کف ها به رنگ و سبک افرا هستند تا ظاهری گرم ایجاد کنند و این دو عنصر کنتراست ایجاد کرده اند. کابینت ‌ها هم به رنگ سفید لمینت شده ‌اند و روی آن ها با سنگ مرمر سفید پوشانده شده‌ است و  فضای آشپزخانه را کاملا تمیز، ساده و دل باز می کند.

ایده آشپزخانه کوچک

کابینت ‌های این آشپزخانه با پانل ‌های کلاسیک به رنگ خاکستری ساده ظاهری مدرن و تازه به فضا بخشیده اند. روکش کابینت ها مات هستند و ظاهری بسیار عالی و خنثی ایجاد کرده اند. برای متعادل کردن رنگ تیره و سرد کابینت ها، از سنگ مرمر سفید برای قسمت پیشخوان و دیوار پشتی کابینت ها استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

با وجود اندازه کوچک آشپزخانه تصویر بالا سبکی بسیار حرفه ای روی آن پیاده شده است. برای این آشپزخانه، دیوار های سفید و کف چوبی یکپارچه از جنس کاج و روکش هایی کاملا منحصر به فرد برای آشپزخانه به کار رفته است. همچنین یک جزیره بزرگ با رویه و کناره ‌های سفید طراحی شده است. در این آشپزخانه از ۳ عدد لوستر شیشه ای که به فضا رونق بخشیده اند استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

آشپزخانه ای که در تصویر بالا می بیند یک طراحی پر زرق و برق است که از ترکیبی از طرح مینیمالیستی و بافت های متنوع ساخته شده است. کف ‌ها و سقف سفید با دیوار های خاکستری ترکیب شده ‌اند تا پایه ‌ای مناسب و انعطاف‌ پذیر برای طراحی فراهم کنند. جالب ترین ویژگی این طرح، دیوار کاشی معرق سفارشی است که طراحی منحصر به فرد و جلوه ای کریستال مانند ایجاد می کند. به دلیل طراحی دیوار پشتی شلوغ، کابینت‌ها رویکرد ساده‌ تری دارند و از کابینت‌ های لمینت سفید با پیش‌خوان مشکی مات برای ظاهری ساده و مدرن استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

فضا های کوچک و محدود نباید دلیلی برای ترس از استفاده از رنگ های تیره باشد و این آشپزخانه تصویر بالا نمونه خوبی است.  برای مثال در این تصویر همانطور که مشاهده می کنید فضای آشپزخانه محدود است، اما از یک طرح باز و درب های بزرگ برای پنجره ها و در ورودی استفاده شده است تا کمبود فضا را جبران کند و آشپزخانه جا دارتر به نظر برسد. دیوار ها و کف‌ که به رنگ‌ روشن هستند با رنگ سیاه مورد استفاده در تمام کابینت‌ها و میز آشپزخانه تضاد ایجاد کرده است.

ایده آشپزخانه کوچک

لبه های سخت و تمیز همراه با روکش هایی معمولی در طراحی های مدرن چیزی است که این آشپزخانه از آن تشکیل شده است. کف آشپزخانه از چوب افرا روشن ساخته شده است و دیوار های خاکستری روشن، پس‌ زمینه ‌ای روشن و خنثی را برای کل آشپزخانه ساخته است. برای این آشپزخانه از رنگ خاکی طبیعی استفاده شده که کل ظاهر آشپزخانه را تحت تاثیر قرار داده است. برای کابینت ‌ها هم از لمینت‌ های چوب ساج و گرانیت قهوه ‌ای طلایی برای هر دو قسمت پیشخوان و دیوار پشتی کابینت ها استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

این آشپزخانه که در تصویر بالا مشاهده می کنید فضای محدود و کمی دارد اما به دلیل ارتفاع نسبتا بلند سقف به طور قابل توجهی جادار و بزرگ شده است. علاوه بر این، این آشپزخانه از طرح و ترکیب رنگ روشن تری نیز استفاده کرده است که باعث طراوت بیشتر و بازتاب بهتر نور و جادار بودن آن می شود. برای کابینت‌ ها هم، از ترکیبی از لمینت‌ های سفید براق و لمینت ‌های افرا استفاده شده است.

ایده آشپزخانه کوچک

در این آشپزخانه مدرن تصویر بالا از ترکیبی از رنگ های خاکستری و سفید که بیشتر برای فضا های سبک صنعتی یا فضاهای مدرن به کار می روند استفاده شده است. دیوار های این آشپزخانه به رنگ خاکستری روشن هستند و با کابینت‌ های مشکی و پیشخوان‌ مرمری تناسب و هماهنگی زیبایی را ایجاد کرده اند. با توجه به فضای محدود، جزیره آشپزخانه نه تنها به عنوان یک قسمت برای آماده سازی مواد حین آشپزی عمل می کند، بلکه به عنوان میز ناهارخوری نیز عمل می کند و استفاده از فضا را بهینه کرده است.

ایده آشپزخانه کوچک

در این آشپزخانه پنجره ‌های بزرگ باعث روشن‌ تر شدن این فضای کوچک می شوند و به بزرگ تر و باز تر جلوه دادن آن با وجود فضای بسیار محدود کمک می‌کنند. دیوار های سفید این آشپزخانه پس‌ زمینه مناسبی برای درب‌ های کابینت با رنگ کرم روشن هستند که با گرانیت سفید و کاشی‌ های کرم رنگ کف آشپزخانه هماهنگ شده‌اند.

ایده آشپزخانه کوچک

در این آشپزخانه از رنگ نارنجی روشن برای دیوار ها استفاده شده است و چیدمان به صورت باز است و آشپزخانه با رنگ دیوار روشن و طراحی ویژه و جداگانه در سقف، از بقیه اتاق جدا شده است با توجه به مساحت محدود کف آشپزخانه، کابینت های آشپزخانه ساده طراحی شده اند تا فضا زیاد هم کوچک به نظر نرسد.

ایده آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه تصویر بالا کابینت ها با رنگ تیره و از جنس بلوط طراحی شده اند و یک نوع جلوه بافتی روی کابینت ها ایجاد کرده اند. روکش کابینت ها کمی تیره است، اما دیوار های خاکستری روشن این تیرگی را پوشش داده اند و به ایجاد تعادل کمک کرده اند. علاوه بر این، در این آشپزخانه از گرانیت سفید و کاشی های سنگی معرق با بافت بسیار برجسته نیز استفاده شده است که سبک و زیبایی بیشتری به فضا می بخشند.

ایده آشپزخانه کوچک

در تصویر بالا چیدمان مدرن این آشپزخانه به صورت باز طراحی شده است که بسیار مناسب فضاهای کوچک می باشد. کابینت های این آشپزخانه که با چوب گردویی لمینت شده اند ظاهری طلایی رنگ دارند که به  فضا گرما می بخشند. برای میز هم، یک سطح سفید، کاملا یک دست و تمیز و ساده استفاده شده است که گزینه خوبی برای تم مدرن می باشد.

کلام آخر

در این مقاله ۳۰ نمونه از آشپزخانه های کوچک مورد بررسی قرار گرفتند تا شما به صورت کاربردی با نحوه چینش و سبک و ترکیب عناصر آن آشنا شوید. هر کدام از نمونه ها دارای سبک، رنگ و چینش متفاوتی بودند و دست ما را در چینش آشپزخانه های کوچک تا حد امکان باز گذاشتند.


منابع

57 Beautiful Small Kitchen Ideas (Pictures)