آشپزخانه روستیک

آشپزخانه روستیک چیست؟

دکوراسیون آشپزخانه روستیک یا همان روستایی، دکوراسیونی است که از مواد و مصالح طبیعی استفاده می کند. اولین متریالی که پیش از همه به ذهن ما می آید و حس طبیعت و مواد طبیعی را برای ما تداعی می کند چوب و فرآورده های آن است. 

شما می توانید با یک آشپزخانه روستایی، گرما و آرامش را به خانه خود دعوت کنید.

آشپزخانه های روستیک یک گزینه عالی و مناسب برای کسانی است که هم سبک معاصر و هم سنتی را دوست دارند. بسته به ترجیحات خود، می توانید عناصری از طراحی صنعتی یا دکوراسیون به سبک کلبه و جنگل را د رآشپزخانه خود بگنجانید. 

اگر در حال برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه خود هستید و می خواهید سبک روستایی را به فضای آشپزخانه خود وارد کنید با ما همراه باشید.

چیدمان بر نوع عناصری که می خواهید در طراحی خود و همچنین ویژگی ها و عملکرد هایی که می توانید بگنجانید تأثیر می گذارد. اندازه آشپزخانه شما نیز یک عامل تعیین کننده خواهد بود. با این حال، ایده های آشپزخانه روستایی زیادی برای آشپزخانه های کوچک وجود دارد.

آشپزخانه به سبک روستیک

آشپزخانه‌های روستایی فضاهایی اجتماعی هستند که افراد را دور هم جمع می‌کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که به عناصری فکر کنید که باعث راحتی و آرامش اعضای خانواده می‌شوند.

در ادامه ایده هایی برای طراحی یک آشپزخانه روستیک را برای شما توضیح می دهیم:

ـ ایجاد فضایی برای سرو صبحانه و وعده های غذایی

صبحانه بخش مهمی از زندگی هر فردی است و انرژی ادامه روز او را تامین می کند. سبک آشپزخانه روستایی یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که به فضایی ویژه برای میز ناهار خوری در آشپزخانه خود توجه می کنند. 

میز ناهار خوری از چوب جامد یک انتخاب ایده آل برای دکوراسیون روستیک آشپزخانه شما است. اگر فضایی غیر از آشپزخانه برای سرو غذا در نظر دارید، یک فضای باز ایجاد و طراحی کنید، زیرا این  کار به ایجاد فضایی آرام در خانه و  آشپزخانه شما کمک می کند.

ـ مواد روستیک را به آشپزخانه خود اضافه کنید

متریال هایی که انتخاب می کنید تاثیر بسزایی بر زیبایی کلی فضای شما دارند. برای داشتن حسی روستایی و طبیعی،  به هیچ عنوان از مواد مصنوعی، کروم و روکش های بسیار براق استفاده نکنید. مثلا شما می توانید متریالی مثل موارد زیر را انتخاب کنید و به کار بگیرید:

چوب طبیعی 

سنگ تراش خورده

فلزاتی مثل مس، برنج، فولاد و فلزاتی با پوشش پودری

سرامیک

سفال

پارچه (مانند پرده یا فرش)

آشپزخانه روستایی

خلاق بودن کلید موفقیت در ایجاد یک آشپزخانه روستایی عالی است. بافت های خود را برای ایجاد یک جلوه لایه ای، ترکیب و مطابقت دهید و از ترکیب طیفی از سبک های مختلف نترسید چون هیچ قانون مشخصی در این سبک از آشپزخانه وجود ندارد، بنابراین این موارد به ترجیحات سبک و سلیقه شما بستگی دارد.

انتخاب پالت رنگ مناسب

پالت رنگ شما یکی دیگر از موارد ضروری و حیاتی است. آشپزخانه های سنتی اغلب روی یک پالت رنگ خنثی زوم می کنند. با این حال، اگر ترجیح می دهید طراحی آشپزخانه مدرن روستایی ایجاد کنید باید وارد دنیای جدیدی از طیف های رنگی شوید.

سایه های خنثی مانند کرم، سفید، خاکستری و بژ در فضاهای آشپزخانه روستیک بیشتر به کار می روند و رایج هستند.

همچنین استفاده رنگ های گرم مانند زنگ، دارچین، مایل به قرمز، شرابی و نارنجی خاموش و رنگ های خاکی مانند قارچی ، خاکستری، گردویی یا آبی پاستلی و گونه های رنگارنگ مانند سبز تیره، زرد، آبی، قرمز و سایر رنگ های پررنگ.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب طرح، سبک خود را در نظر بگیرید و برای خلاقیت آماده شوید. به یاد داشته باشید که الگوهای آماده در آشپزخانه های روستیک خیلی کمک کننده هستند و باعث ایجاد خلاقیت بیشتر می شوند.

ایده برای کابینت در آشپزخانه روستیک

کابینت های آشپزخانه روستایی جزو عناصر مهم و  ضروری در این سبک از آشپزخانه هستند، پس باید به دقت در مورد آنها فکر کنید.

دستگیره های کابینت

دستگیره های کابینت آشپزخانه شما خیلی مهم هستند در حالی که ممکن است زیاد به آن ها توجه نکنید. این بخش از کابینت می تواند به فضای الهام گرفته شده از خانه های مزرعه شما رنگ نهایی را اضافه کند. برای دستیابی به دکوراسیون آشپزخانه روستایی، فلزاتی مانند برنج، چدن یا چوب را انتخاب کنید.

نورپردازی

چراغ‌های آویز تزئینی، لامپ‌های رومیزی و نورافکن های طراحی شده، همگی انتخاب‌های عالی برای دکوراسیون آشپزخانه روستایی شما هستند. چه یک لوستر انتخاب کنید یا یک دیوارکوب با الهام از سبک قدیمی، به استفاده از نورپردازی خود برای برجسته کردن آشپزخانه به سبک روستایی خود کمک کرده اید.

۴ راه برای ایجاد یک آشپزخانه روستیک و روستایی

شاید بعضی افراد فکر کنند که آشپزخانه های روستیک یا روستایی دیگر از مد افتاده اند. در این جا، هفت ایده و راه کار برای ایجاد یک آشپزخانه روستیک یا روستایی و در عین حال امروزی برای شما آورده ایم.

۱ـ از مواد ساده و بی تکلف در آشپزخانه روستایی خود استفاده کنید

در این نوع از آشپزخانه ساختار، به عبارت دیگر، مواد تشکیل دهنده سقف، کف و دیوارها باید ساده و طبیعی باشند. اگر آشپزخانه شما سقف های طاق دار یا سقفی با تیرهای آشکار و نمایان دارد، آشپزخانه ی خوبی برای پیاده سازی این سبک از آشپزخانه دارید و تقریبا نصف راه را رفته اید.

کف ‌های موزاییکی یا آن‌هایی که از سفال یا چوب‌های فرسوده ساخته شده‌اند، همخوانی عالی برای این سبک تزئینی دارند. در نهایت، دیوارهای ساخته شده از ترکیب سنگ و چوب می توانند نقش مهمی در آشپزخانه مدرن روستایی داشته باشند.

۲ـ چوب های طبیعی و بازیافت نشده یا رنگ شده

در دکوراسیون آشپزخانه ‌های کوچک روستیک یا همان روستایی از چوب های کاملا طبیعی و یا رنگ شده برای جزیره، صندلی ها و سایر قسمت های کاربردی در آشپزخانه استفاده می شود.

استفاده از چوب کاج به رنگ سبز نعنایی یا مایل به سفید یک ایده فوق العاده زیبا برای آشپزخانه های روستیک است. آشپزخانه روستیک سفید یک گزینه عالی است و گرمای چوب را با روشنایی و کارایی رنگ سفید ترکیب می کند. علاوه بر این، هرگز از مد نمی افتد.

۳ـ هود، اجاق گاز و سینک ظرفشویی آشپزخانه های روستایی

این موارد بتنی و سنگی هستند تا فلز و متریال های دیگری که جزو مصنوعیات هستند. 

۴ـ میزهای ساخته شده از سنگ یا الهام گرفته شده از آن

همانطور که ما در جستجوی عناصر معتبر برای یک آشپزخانه روستایی هستیم، میز آشپزخانه نقش اساسی را ایفا می کند. میزهای که از سنگ مرمر، گرانیت یا سیمان صیقلی هستند و کل فضا را تحت تاثیر قرار می دهند. میزهای گرد و سنگین که از یک تکه ساخته شده اند و نسل هاست وجود دارند، برای ایجاد آشپزخانه های مدرن روستیک و آشپزخانه های روستایی سفید بسیار ایده آل هستند.

سخن پایانی

با توجه به نکات و موارد گفته شده در خصوص آشپزخانه روستیک یا روستایی، اگر می بینید که جزو افرادی هستید که با طبعیت رابطه ی خوبی دارید و از دیدن وسایلی که از طبیعت الهام می گیرند به وجد می آیید بدون تعلل سراغ این سبک بروید و تمام نکات دلخواه خود را در طراحی آن بگنجانید. ربو طرح برای طراحی دکوراسیون و پیاده سازی آشپزخانه روستیک همراه شماست.

ارتباط با پشتیبانی در واتساپ ربوطرح


منابع

  • https://www.magnet.co.uk

Rustic Kitchen Ideas Buying Guide

  • https://www.cosentino.com

Everything about the rustic kitchen