کابینت کمدی

10 مدل کابینت کمدی به سبک امروزی

امروزه بسیار زیاد اصطلاح کابینت کمدی به گوش ما می خورد و از هر گوشه کنار اینترنت که سرچ می کنیم ایده ها و طرح های متنوعی برای این مدل از کابینت ها را به وفور می بینیم. اما با این وجود هنوز اکثر مردم با مزایا و معایب و چیستی این کابینت ها آشنا نیستند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با اکثر جوانب در خصوص کابینت کمدی آگاه کنیم و در ادامه تصاویری از بهترین و زیباترین کابینت های کمدی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از بین آن ها بتوانید کابینت با طرح و رنگی مناسب را انتخاب نمایید.

کابینت کمدی چیست؟

این نوع از کابینت ها که به آن کابینت ایستاده هم می گویند از لحاظ ابعاد ارتفاع بیشتری نسبت به سایر کابینت ها دارند. چهارچوب این نوع از کابینت ها به صورت یکدست از روی زمین تا نزدیکی های سقف کشیده می شود و ساختار آن ها بسیار شبیه به کمد است، ولی این کابینت ها همانند کمد در داخل دیوار جایگذاری نمی شوند و حالت بیرونی دارند؛ البته ناگفته نماند که حالت توکار و یا بیرونی آن بستگی به طرح و ایده شما هم دارد. این طرح از کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ مناسب است و انتخاب آن برای آشپزخانه های کوچک حتمی ست؛ زیرا باعث می شود فضای بیشتری در آشپزخانه وجود داشته باشد و علاوه بر کارایی، زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می کند. کابینت کمدی برای آشپزخانه با دکوراسیون مدرن و کلاسیک انتخاب مناسبی می باشد. 

کابینت کمدی

مزایای کابینت کمدی

میزان زیبایی بیشتر و هارمونی مدرن

داشتن فضای بیشتر به کمک المان های آن مانند قفسه و میزکار و ...

روشنایی بیشتر در فضای آشپزخانه

معایب کابینت کمدی

دسترسی دشوار به همه بخش های کابینت

جاگیر بودن در صورت اکسترنال و بیرونی بودن آن

انواع طرح کابینت آشپزخانه کمدی

طرح های کابینت کمدی دارای رنگ بندی متنوع و مدل هایی از قبیل ام دی اف و کابینت چوبی و هایگلاس و ... می باشد که شما می توانید بر اساس سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود هر رنگ و مدلی که می پسندید و بسته به میزان هزینه ای که در نظر دارید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1. طرح بدون درب 

این طرح به عنوان مکانی برای تعبیه ماشین لباسشویی، فر و ....استفاده می شود.

2. طرح درب دار

این طرح دارای قفسه و طبقه می باشد و وسایل آشپزخانه در آن چیده می شود. عموما برای هر طبقه یک درب در نظر گرفته می شود که باعث می شود فضای آشپزخانه زیباتر و منظم تر به نظر برسد.

5 مدل و طرح درب کابینت کمدی که حتما باید با آن آشنایی داشته باشید

1.درب ریلی

اگر فضای آشپزخانه تان کم است و امکان باز و بسته شدن درب های کابینت به صورت آسان و راحت وجود ندارد، استفاده از درب ریلی گزینه مناسبی است.

2.درب کشویی

استفاده از درب کشویی بستگی به میزان نیاز شما از این نوع درب دارد و هم چنین وسایلی که در آشپزخانه دارید و برای نگه داری آن ها به چه فضایی نیازمند هستید.

3.درب بازشو

یکی از ساده ترین مدل های درب کابینت درب بازشو است که از درب های بازشو و لولا استفاده می کنند. با توجه به عرض کابینت ها می توانیم از یک درب یا دو درب استفاده کنیم و اگر عرض کابینت ها از 60 سانتی متر بیشتر باشد، حتما باید کابینت دو درب را انتخاب کنیم؛ زیرا لولا ها نمی توانند درب های با عرض بیشتر که موجب بالارفتن وزن درب ها نیز می شود را تحمل کنند.

4.درب شیشه ای

این نوع از درب ها  فضای آشپزخانه شما را بسیار زیبا و متنوع می کنند و شما می توانید با توجه به میزان فضای خود و سلیقه شخصی تان از این  نوع درب ها استفاده کنید.

5.درب تلفیقی

این درب تلفیقی ست از کابینت بدون درب با درب شیشه ای و درب های بازشو، می توانید با استفاده از این کار تلفیقی آشپزخانه خود را منحصر به فرد کنید. 

در ادامه ی مطالبی که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان در مورد کابینت کمدی عرض کردیم می خواهیم 10 مدل از جدیدترین و زیباترین کابینت های ایستاده یا کمدی که به سبک امروزی طراحی شده اند را به شما نشان بدهیم که با مشاهده آن برای کابینت آشپزخانه خود ایده برداری کنید.

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

ایده کابینت کمدی

3 ایده برای استفاده بهتر و آسان تر از کابینت های کمدی 

ایده های جذابی وجود دارد که بر کارایی کابینت های کمدی شما می افزاید، البته ناگفته نماند که انجام دادن این ایده ها به هزینه شما اضافه می کند. اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید و می خواهید آشپزخانه ای جذاب تر داشته باشید با ما همراه شوید که این ایده ها را با هم بررسی کنیم.

1.استفاده از کشو داخل درب های بازشو

 این ایده مناسب کسانی است که لوازمی زیادی با ارتفاع کم در آشپزخانه دارند و می خواهند آن ها را نظم دهند، زیرا علاوه بر درب های بازشو می توان چندین کشو داخل کابینت جای داد.

2.استفاده از کابینت ویترینی به جای درب کابینت

برای به نمایش گذاشتن ظروف و لوازم زیبا و چشمگیر از کابینت کمدی ویترینی استفاده کنید.

3.استفاده از فضای پرت و بلااستفاده

تعبیه کردن درب های زیبا و کابینت های ایستاده در بخش هایی از آشپزخانه که فرورفتگی و ظاهری نامناسب دارد. کابینت های ایستاده برای این مورد انتخاب خوبی ست؛ زیرا هم فضایی برای جاسازی وسایلتان فراهم می شود و هم آشپزخانه ای یکدست و زیبا خواهید داشت.

جمع بندی

با توجه به نکاتی که برای شما مطرح کردیم می دانیم که کابینت های کمدی فضای زیادی را به نسبت کابینت های دیگر در دسترس شما قرار می دهد و بر هرچه زیباترشدن آشپزخانه شما می افزاید و هم چنین کارایی و زیبایی کابینت کمدی باعث شده که جایگاه خود را از دوران دکوراسیون کلاسیک تا مدرنیته ی امروزی حفظ کند. این نوع از کابینت برای هر نوع آشپزخانه ای مناسب است و شما می توانید برای آشپزخانه ی بزرگ و یا کوچک خود هر نوع مدل و طرحی از این نوع کابینت را سفارش دهید و از آشپزخانه ی زیبای خود لذت ببرید.