معرفی کابینت ملامینه | مزایا و معایب کابینت ملامینه

معرفی کابینت ملامینه | مزایا و معایب کابینت ملامینه

اصلی‌ترین عضو آشپزخانه‌ها کابینت‌ها هستند که به آشپزخانه شکل و شمایل زیبا می‌بخشند. بنابراین انتخاب کابینت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از کابینت‌های شیک و مدرن که صرفه اقتصادی هم دارد، کابینت ملامینه است که در آشپزخانه‌های ایرانی زیاد استفاده می‌شود. در ادامه با کابینت ملامینه و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا خواهیم شد. 

کابینت ملامینه چیست؟ 

کابینت ملامینه که آن را با کابینت ا‌م‌دی‌اف یا کابینت ام‌دی‌اف ساده هم می‌شناسند همانند اکثر کابینت‌های دیگر مثل های گلاس یا ممبران بدنه‌ای از جنس چوب ام دی اف دارد که روکش ملامینه روی آن قرار می‌گیرد. روکش ملامینه از کاغذهای تزیینی آغشته به چشب فرمالدهید به ‌دست می‌آید. سپس ام‌دی‌را سنباده‌کشی می‌کنند و بدون اینکه روکش دوباره چسب‌زنی شود روی ام‌دی‌اف را می‌پوشاند. روکش ملامینه از سبک‌ترین و ظریف‌ترین روکش‌ها به‌حساب می‌آید و کابینت ملامینه از ارزان‌ترین کابینت‌های موجود است. البته برای کابینت ملامینه به جز ام دی اف می‌توان از چوب نئوپان هم استفاده کرد که مقاومت کم‌تری نسبت ام دی اف دارد و در نتیجه قیمت کمتری دارد. در ضمن نئوپان در برابر آب مقاومت کم‌تری نسبت به ام‌دی‌اف دارد و بنابراین بیشتر برای ساخت کمد به‌کار می‌رود. 

کابینت ملامینه

کابینت ملامینه در دسته کابینت‌های مدرن قرار می‌‌گیرد. 


   بهتر است بخوانید: کابینت مدرن آشپزخانه| معرفی ویژگی‌ها و انواع مدل کابینت مدرن آشپزخانه

انوع کابینت ملامینه

کابینت ملامینه براساس نوع روکشی که برای آن استفاده می‌شود به سه دسته تقسیم می‌شود:

کابینت ملامینه براق

 کابینت ملامینه براق سطح براق و درخشانی دارد که البته این براق بودن به پای کابینت‌ های گلاس نمی‌رسد اما جایگزین مناسب‌تری برای کابینت های گلاس است. کابینت ملامینه براق معایبی مثل آسیب‌پذیری در برابر خط و خراش دارد که البته این آسیب‌پذیری کمتر از کابینت های گلاس است. اما در کل ظاهر براق آن آشپزخانه شما را درخشان و شیک نشان می‌دهد. 

کابینت ملامینه مات 

در این مدل، روکش استفاده شده کاملا مات است و هیچ براقیتی ندارد.

کابینت ملامینه کتان

کابینت ملامینه کتان هم ظاهری مات و سطح زبری دارد اما مقاومت آن در برابر خراش نسبت به کابینه ملامینه براق بالاتر است. 

مزایای کابینت ملامینه

مقاومت در برابر آب و رطوبت 

مقاومت در برابر حرارت و قابلیت استفاده در کنار اجاق گاز 

قیمت مناسب نسبت به بقیه کابینت‌ها 

تنوع بالای طرح و رنگ 

مقاوم در برابر حشرات و قارچ 

معایب کابینت ملامینه 

مقاومت پایین در برابر مواد اسیدی و قلیایی مثل شوینده‌ها

یک‌دست نبودن همه سطوح 

شفافیت کمتر نسبت به روکش اکریلیک و پی‌وی‌سی

جمع‌بندی

کابینت ملامینه یک کابینت مدرن اقتصادی است که با توجه به مزایا و قیمت مناسبش استفاده زیادی از آن می‌شود. اگر عاشق کابینت‌های سبک مدرن هستید اما به دنبال کابینتی با قیمت کمتری نسبت به های گلاس می‌گردید، کابینت ملامینه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کابینت ملامینه

طراحی آنلاین کابینت