کابینت های گلاس | هر آنچه در مورد کابینت های گلاس یا براق لازم است بدانید

کابینت های گلاس | هر آنچه در مورد کابینت های گلاس یا براق لازم است بدانید

در سال‌های اخیر، کابینت های گلاس با درخشندگی و زیبایی خیره‌کننده، خود را در دل بسیاری از افراد جا کرده است. این کابینت که در بین کابینت‌های مدرن مثل الماسی می‌درخشد، ویژگی‌های منحصر به فرد، مزایا و معایب خودش را نیز دارد. اگر شما هم در این فکر هستید که کابینت های گلاس را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید با ما همراه باشید تا با این مدل کابینت آشپزخانه بیشتر آشنا شوید. 

کابینت های گلاس چیست؟ 

کابینت های گلاس همان‌طور که از نام آن مشخص است (high gloss به معنی براقیت زیاد) به دلیل براق‌بودن و درخشندگی خود معروفیت فراوانی در بین مردم دارد. کابینت های گلاس نوعی کابینت مدرن آشپزخانه است که از ورق های گلاس تهیه می‌شود. در واقع این نوع کابینت بدنه‌ای از جنس ام دی اف دارد که با پوشش براق های گلاس پوشانیده می‌شود. از های گلاس برای کمددیواری و ویترین هم استفاده می‌شود. 

 سطح کابینت های گلاس صاف و صیقلی و براق است که درخشندگی و روشنی آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند. هم‌چنین سطوح براق باعث بازتاب نور می‌شوند که در بزرگ‌تر نشان ‌دادن فضا هم تاثیر به‌سزایی دارند. پس کابینت های گلاس می‌تواند یک گزینه کاملا مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور باشد. 

کابینت های گلاس

مزایای کابینت هاس گلاس

درخشندگی بالا

همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین ویژگی کابینت های گلاس درخشندگی چشمگیر آن‌ است و اکثرا هم به همین دلیل آن را انتخاب می‌کنند. داشتن کابینت‌های درخشان ظاهر آشپزخانه شیک و لوکس نشان می‌دهد. 

دوام بالا

دوام یک کابینت از ویژگی‌های اساسی است که باید قبل از انتخاب به آن توجه کرد چرا که در صورتی که کابینت آشپزخانه دوام کافی را در برابر نور و حرارت نداشته باشد خیلی زود نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اما از بابت دوام کابینت های گلاس خیالتان راحت باشد. این کابینت از ام دی اف هم محکم‌تر است، در برابر ضربه مقاومت خوبی دارد و طول عمر بالایی دارد.

تمیزکردن راحت 

از جمله دغدغه‌های بانوان تمیزکردن مداوم کابینت‌هاست که در فضای آشپزخانه به سرعت کثیف می‌شوند. کابینت های گلاس به دلیل سطح صافی که دارد به راحتی  با یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود و لکه و چربی روی آن نمی‌ماند. 

طرح‌های متنوع

کابینت های گلاس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی وجود دارد و تنوع‌پذیری بالاتری نسبت به کابینت ام دی اف دارد. در نتیجه در انتخاب رنگ و طرح موردنظرتان گزینه‌های زیادی در پیش رویتان قرار دارد. البته کابینت های گلاس به دلیل مدرن‌پسند بودن بیشتر در طرح‌های ساده و مدرن ساخته می‌شود. 

قیمت مناسب 

کابینت های گلاس از لحاظ اقتصادی مناسب است و قیمت نسبتا خوبی دارد. هرچند کابینت های گلاس کمی گران‌تر از کابینت ام دی اف است اما به نسبت دیگر کابینت‌ها مثل کابینت ممبران، کابینت انزو یا چوبی قیمت کمتری دارد.


معایب کابینت های گلاس

آسیپ‌پذیری در برابر خراش و لکه

کابینت های گلاس به دلیل صاف و یکدست بودن در برابر خراش آسیب‌پذیر است و در اثر برخورد با اشیای تیز به‌سرعت خراش پیدا می‌کند. پس باید خیلی مراقب کابینت‌هایتان باشید. هم‌چنین اثر انگشت و لکه روی کابینت باقی می‌ماند ولی همان‌طور که گفته شد به راحتی هم تمیز می‌شود. 

آسیب‌پذیری در برابر رطوبت

متاسفانه کابینت های گلاس چون از جنس ام دی اف است در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و در صورت رسیدن رطوبت به آن خراب می‌شود. پس باید مراقب باشید تا آب به سطح کابینت نرسد. 

پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس

در این‌جا بد نیست با تعدادی از پرطرفدارترین رنگ‌های کابینت های گلاس هم آشنا شوید تا انتخاب رنگ مناسب برایتان آسان‌تر شود. 

کابینت های گلاس سفید

می‌توان گفت که محبوب‌ترین رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه سفید است. سفید به دلیل زیبایی و ویژگی‌های خاصی که دارد آشپزخانه را شیک‌تر نشان می‌دهد. اگر هم از یکدست بودن رنگ سفید آشپزخانه راضی نبودید  به‌راحتی می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را با رنگ‌‌‌های دیگر ترکیب کنید.  

کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید طوسی

از آن‌جا که هم سفید هماهنگی خوبی با رنگ‌ها دارد و هم طوسی به عنوان یک رنگ خنثی با هر رنگ دیگری ترکیب می‌شود، کابینت های گلاس سفید طوسی یک ترکیب محشر برای آشپزخانه شماست. 

کابینت های گلاس سفید - طوسی

کابینت های گلاس سفید اکلیلی

طرفداران کابینت های گلاس که به دنبال درخشندگی بیشتر آشپزخانه خود هستند، کابینت های گلاس سفید اکلیلی را بیشتر می‌پسندند. تصور کنید رنگ سفید که باعث روشنی بیشتر آشپزخانه می‌شود با اکلیل هم ترکیب شود، در نتیجه چشمگیری کابینت‌های شما بیشتر می‌شود.

کابینت های گلاس سفید اکلیلی

کابینت های گلاس سفید طلایی

کابینت های گلاس سفید طلایی مناسب افرادی است که دوست دارند یک آشپزخانه لوکس داشته باشند. به‌تازگی ترکیب سفید با طلایی طراحی آشپزخانه بسیار محبوب شده است. می‌توانید با کابینت های گلاس سفید از دستگیره‌های طلایی استفاده کنید یا شیرالات و اکسسوری‌های آشپزخانه را به رنگ طلایی انتخاب کنید. 

کابینت های گلاس سفید و طلایی

کابینت های گلاس سفید قهوه ای

ترکیب سفید با قهوه‌‌ای هم بسیار جالب می‌شود و می‌توانید از آن در طراحی کابینت‌ استفاده کنید. 

کابینت های گلاس سفید و قهوه ای

کابینت های گلاس کرم

رنگ کرم مناسب کسانی است که رنگ روشن دوست دارند و می‌خواهند از رنگ روشنی بجز سفید استفاده کنند. کابینت هاس گلاس کرم به آشپزخانه شما روشنی و زیبایی می‌بخشد. 

کابینت های گلاس کرم

نتیجه‌گیری

کابینت های گلاس یک کابینت مدرن آشپزخانه است که با براقیت و ویژگی‌های خاصش دل بسیاری از علاقه‌مندان به آشپزخانه‌های مدرن را برده است. البته این درخشندگی نباید باعث شود چشمتان را بر معایب کابینت های گلاس ببندید، بلکه باید با در نظر گرفتن تمامی ویژگی‌ها، مزایا و معایب انتخاب کنید. 

در پایان هم به این نکته توجه کنید که برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و فوق‌العاده فقط نوع کابینت مهم نیست بلکه طراحی حرفه‌ای آن اهمیت بیشتری دارد. شما می‌توانید طراحی آشپزخانه خود را به ربوطرح بسپارید تا در کمترین زمان آشپزخانه دلخواه خود را تحویل بگیرید.

طراحی آنلاین کابینت