کابینت لمی گلاس

کابینت های لمی گلاس با طراحی خاص و مدرن

کابینت لمی گلاس چیست؟

کابینت لمی گلاس از خانواده ام دی اف است و بدنه اصلی و پایه کابینت از ام دی اف ساخته می شود، اما ورقه های آن ورقه های گلاس و براق هستند. این نوع کابینت تنوع زیادی دارد و در رنگ های گوناگونی ارائه می شود و ظاهری درخشان و براق به کل آشپزخانه می دهد. لمی گلاس ها در آشپزخانه های مدرن و لوکس بسیار پرکاربرد هستند. کابینت های لمی گلاس در ظاهر بسیار شبیه کابینت های های گلاس هستند و در اصل از یک خانواده هم هستند، اما این نوع کابینت مشخصات ویژه ای دارد که آن ها را از کابینت های های گلاس متمایز می سازد. 

ویژگی های کابینت لمی گلاس

ورقه های لمی گلاس بدنه شان از ام دی اف ساخته شده است که با روکش پی وی سی پوشانده می شود.

ورقه های لمی گلاس تراکم زیادی دارند و همین ویژگی باعث استحکام و مقاومت زیاد آن ها می شود.

لمی گلاس ظاهر بسیار شفاف و درخشانی دارد و این باعث می شود برای استفاده در آشپزخانه های کوچک بسیار کارآمد باشد تا بتواند نور بیشتری منعکس کند و فضا را بزرگ تر نشان دهد.

لمی گلاس هم از نظر طرح و هم از نظر رنگ تنوع زیادی دارد و دلیلش هم این است که مشتری هر رنگ و طرحی که بخواهد را ابتدا بر روی ورقه پیاده می کنند و سپس روکش شفاف پی وی سی را روی ورقه می زنند و همین دست طراحان را باز گذاشته است.

ورقه های لمی گلاس به دلیل این که قابل بازیافت هستند با محیط زیست سازگاری دارند.

مزایای کابینت لمی گلاس

مقاوم در برابر خط و خش و ضربات احتمالی 

مقاوم در برابر نور خورشید

مقاوم در برابر نم، رطوبت و حرارت

عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن

معایب کابینت لمی گلاس

کابینت لمی گلاس با تمام مزایایی که دارد معایبی هم دارد. معایب این نوع کابینت ها به شرح زیر هستند:

به دلیل براق بودن و شفافیت زیاد، کوچک ترین لکه ها هم روی آن ها مشخص است.

قیمت کابینت های لمی گلاس نسبت به کابینت های ام دی اف ساده و حتی گونه های براق دیگر آن هم مثل های گلاس بیشتر است و این مسئله باعث می شود زیاد مقرون به صرفه نباشد.

در صورت ایجاد خط و خش در کابینت های لمی گلاس چون ظاهر براق و شفافی دارند، این خطوط بیشتر خودشان را نسبت به انواع دیگر ام دی اف نشان می دهد.

تفاوت لمی گلاس با های گلاس

کابینت های لمی گلاس و های گلاس همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد از یک خانواده هستند و هر دو از ام دی اف ساخته می شوند، اما تفاوت اصلی آن ها در نوع روکش شان می باشد. جنس روکش لمی گلاس از پی وی سی است؛ اما روکش های گلاس از پلاکسی گلاس که یک نوع پلاستیک فشرده و منعطف می باشد، ساخته شده است.

کابینت های لمی گلاس نسبت به های گلاس در برابر خط و خش و همچنین مواد شوینده مقاوم تر هستند.

یکی دیگر از تفاوت های کابینت های لمی گلاس و های گلاس به میزان دوام و ماندگاری آن ها بر می گردد که لمی گلاس ها ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

علاوه بر موارد گفته شده، شفافیت و براق بودن کابینت های لمی گلاس بیشتر از های گلاس است و به تبع آن بازتاب نور بیشتری را ایجاد می کند. 

مراقبت و تمیز کردن کابینت های لمی گلاس

با توجه به ویژگی های این نوع کابینت و شفافیت آن ها، بیشتر از انواع دیگر کابینت ها نیاز به مراقبت دارند. سعی کنید برای تمیز کردن این نوع کابینت از یک دستمال نرم نم دار و بلافاصله یک دستمال خشک به دنبال آن استفاده کنید و به هیچ وجه از شوینده های قوی مثل وایتکس استفاده نکنید. با رعایت این نکات ساده که گفته شد طول عمر این کابینت ها چند برابر خواهد شد.

کابینت لمی گلاس نقره ای

کابینت لمی گلاس نقره ای

کابینت لمی گلاس طوسی

کابینت لمی گلاس طوسی

کابینت لمی گلاس سفید

کابینت لمی گلاس سفیدپ

کابینت لمی گلاس کرمی

کابینت لمی گلاس کرمی

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله کابینت لمی گلاس بهترین گزینه برای کسانی است که به فضایی براق و شفاف علاقه مند هستد. این کابینت ها مزایای زیادی دارند اما هنگام انتخاب آن باید به معایب آن از جمله هزینه بالای آن نسبت به سایر کابینت ها دقت کرد و تمام نکات آن را در نظر گرفت.

نکته ی دیگری که در مورد این کابینت ها قابل ذکر است این است که این نوع کابینت ها به دلیل ظاهر شفافی که دارند در صورت برخورد با اشیا و ایجاد خط و خش در آن یا جای دست و رد وسایل، بهتر است رنگ های روشن آن را انتخاب کنید چون اثر خط و خش و لکه ها روی رنگ های تیره بیشتر مشخص است تا رنگ های روشن.