راهنمای جامع انتخاب صفحه کابینت برای آشپزخانه

راهنمای جامع انتخاب صفحه کابینت برای آشپزخانه

آشپزخانه از مهمترین بخش های داخلی هر خانه می باشد، در نتیجه توجه به طراحی دکوراسیون داخلی آن دقت و حساسیت زیادی را می طلبد. بخش مهم آشپزخانه، طراحی کابینت بوده و صفحه کابینت قسمت جدایی ناپذیر از کابینت آشپزخانه است. بهتر است در زمان طراحی دکور آشپزخانه درانتخاب نوع و رنگ صفحه کابینت آشپزخانه دقت لازم را به خرج داد. کابینت و صفحه کابینت آشپزخانه مهم ترین وسیله در درون آشپزخانه هستند و از طرفی تاثیر چشمگیری در ظاهر آشپزخانه دارند. در این مطلب به کاربرد صفحه کابینت آشپزخانه و انواع آن خواهیم پرداخت، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

صفحه کابینت

درباره صفحه کابینت و کاربرد آن

رویه کابینت و یا همان صفحه کابینت بخش مهمی از کابینت آشپزخانه می باشد. صفحه کابینت بعد از ساخته شدن یونیت و باکس های پایینی کابینت، روی آن ها قرار خواهد گرفت و کاربرد اصلی این نوع صفحات به عنوان میز کار، اپن، جزیره و غیره در آشپزخانه و قرار دادن ظرف و ظروف و  است. صفحه کابینت انواع بسیار زیاد و متنوعی دارد . استفاده از صفحه کابینت با جنس ام دی اف محبوب ترین نوع جنس رویه کابینت در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. دلیل محبوبیت و استفاده گسترده از آن قیمت مناسب و طرح های متنوع است.

صفحه کابینت

انواع متریال مختلف صفحه کابینت

برای افرادی که در حال تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه منزل خود هستید و یا در حال ساخت منزل جدید هستند، آشنایی با انواع صفحه آشپزخانه ضروری است. انتخاب انواع صفحه کابینت برای آشپزخانه، یک چالش جدی است. به این جهت که صفحه کابینت باید زیبایی و ترکیب رنگ مناسبی با تمامی عناصر آشپزخانه داشته باشد. علاوه بر آن دوام و مقاومت خوبی برای استفاده بلند مدت داشته باشد. ترکیبات ساخت و متریال صفحه کابینت باید قابل شستشو بوده و ضد لک باشد تا به سرعت خراب نشده و نیاز به تعویض نداشته باشد. در ادامه به شرح انواع مختلف صفحه کابینت برای آشپزخانه می پردازیم.


طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح


صفحه کابینت سنگ طبیعی

در طول سال های گذشته، از صفحه کابینت سنگ طبیعی برای روی کابینت ‌های آلومینیومی و فلزی استفاده می شده است. امروزه از صفحه کابینت سنگ طبیعی که از سنگ‌ های خاص تهیه و ساخته شده اند، به عنوان صفحه کابینت استفاده می گردد. در حال حاضر سنگ‌ های زیبا و با کیفیت ساخت بالایی در بازار وجود دارند که به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه کمک می کنند.

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت ام دی اف

انواع صفحه کابینت ام دی اف MDF، به عنوان پرفروش ترین نوع صفحه کابینت نسبت به سایر متریال ها شناخته می شود. از جمله مزیت های آن می توان به قیمت مناسب، تنوع رنگ، کیفیت متنوع و همچنین ست شدن با کابینت های ام دی اف آشپزخانه اشاره کرد. صفحه کابینت ام دی اف در ضخامت های مختلف ۳،۵،۷ سانتیمتر در بازار چوب و صنایع دکور موجود می باشد. این صفحات با روکش های HPL پوشیده شده اند که به صورت مات و براق و همچنین به صورت ضد آب در دسترس هستند.

صفحه کابینت استیل

صفحه کابینت استیل در آشپزخانه های با طراحی صنعتی طرفداران خاص خود را دارند. این متریال به کمک دانش و تکنولوژی کیفیت ساخت بالایی پیدا کرده است. اکنون این صفحات به صورت ضد زنگ و ضد خش در دسترس هستند که بر محبوبیت این متریال در بین مصرف کنندگان افزوده است. از دیگر مزیت های این نوع صفحه کابینت می توان به نظافت وتمیزی بسیارراحت در مقایسه با دیگر متریال ها اشاره کرد. ضد حرارت بودن این صفحه کابینت از دیگر ویژگی های مهم آن است که می تواند حرارت بسیار بالا را تحمل کند.

صفحه کابینت استیل

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین از جنس سنگ کورین است. این صفحات به صورت یکپارچه و بدون درز ساخته شده اند. همچنین به دلیل دارا بودن طرح های زیبا و تنوع در پروژه های صنعتی، تجاری، مسکونی و ... استفاده می شوند. امروزه بیشترین کاربرد صفحه کابینت کورین در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی است. صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش بالایی داشته و آنتی باکتریال بودن آن ها از ویژگی های منحصر به فرد سنگ کورین می باشد. 

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت شیشه ای یا کریستال 

صفحه کابینت شیشه ای یا کریستال از متریال های جدید برای صفحات آشپزخانه است. این نوع از صفحه کابینت فضای آشپزخانه را بزرگ تر از آن چیزی که هست نشان خواهد داد. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی ظاهری

نشکن بودن

قابلیت جاگذاری گاز و ظرفشویی

مقاوم در برابر خط و خش

شستشوی راحت

صفحه کابینت شیشه ای

صفحه کابینت شیشه ای

صفحه کابینت شیشه ای

نکته های ضروری در انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه

در زمان انتخاب صفحه کابینت، علاوه بر توجه به انواع ظاهری، طرح و رنگ صفحه کابینت باید به موارد دیگری نیز توجه کرد تا انتخاب مناسب تری صورت گیرد:

مقاومت در برابر خط و خش

ضد خش و یا مقاو بودن نکته ممی بوده که منجر به حفظ زیبایی صفحات خواهد شد. به طور مثال صفحه کابینت کورین در برابر خط و خش مقاومت کمی دارد اما صفحه کابینت کوارتز خش پذیر نیست.

مقاومت در برابر لک

اکثر صفحات کابینت با کیفیت خوب، در برابر لک مقاوم می باشند. در زمان انتخاب صفحه کابینت سنگ طبیعی بهتر است از سنگ های پایه آهکی استفاده نشود. این نوع سنگ به مرور زمان دچار لک می گردد.

مقاومت در برابر ضربه

در بین انواع صفحات، صفحه کابینت سنگ کوارتز در برابر ضربه از مقاومت خوبی برخوردار است.

مقاومت در برابر حرارت

بسته به روکش صفحات کابینت، همچنین صفحه کابینت سنگ طبیعی در برابر حرارت مقاوم می باشند.

مقاومت در برابر رطوبت

صفحه کابینت ام دی اف در برابر رطوبت حساس هستند. برای این نوع صفحات کابینت باید روکش با ضخامت مناسب استفاده شود.

قیمت خرید انواع صفحه کابینت

در بین انواع روکش موجود در بازار که برای صفحه کابینت مورد استفاده است، صفحه کابینت ام دی اف مناسب ترین قیمت را دارد. عوامل و مشخصات دیگری نیز بر تعین قیمت انواع صفحه کابینت تاثیرگذار است. با شناخت این عوامل می توان در مورد خرید صفحات کابینت تصمیم گیری نمود. همچنین نوع استفاده از این محصولات در بخش های مختلف خانگی و صنعتی کاربرد داشته و بنا به همین نوع استفاده و اندازه قیمت متفاوتی دارد. در تعیین قیمت انواع صفحه کابینت عوامل زیر تاثیر دارد:

ابعاد مورد استفاده

شرکت تولید کننده

ضخامت

نوع متریال و …

کلام آخر

از آنجا که تنوع صفحه کابینت در بازار بسیار زیاد است و ممکن است افراد در رابطه با انتخاب دچار سردرگمی شوند، در این مطلب به بررسی انواع صفحه کابینت آشپزخانه پرداختیم. تا شما با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب صفحه کابینت برای آشپزخانه اقدام نمایید. انواع صفحه کابینت در بازار ایران موجود است که ساخت داخل و یا وارداتی می باشد. این صفحات کاربردها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید متناسب با نوع نیاز و مصرف انتخاب گردند تا حداکثر جلوه را به دکوراسیون داخلی آشپزهانه ببخشند. 


طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح