ترفند های کاربری تمیز کردن سینک آشپزخانه

ترفند های کاربری تمیز کردن سینک آشپزخانه

ترفند های کاربری تمیز کردن سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه از جمله تجهیزاتی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین جای تعجب نیست که خیلی کثیف شوند. اگر سینک ظرفشویی بیش از حد ناپاک باقی بماند، باکتری هایی که در غرق آشکار می شوند می توانند منجر به بیماری های تهدید کننده زندگی شوند با این حال ، با استفاده از نکاتی که در این مقاله برای شما جمع آوری کرده ایم، سینک ظرفشویی آشپزخانه شما از هر نوعی باشد مثل روز اول درخشان و تمیز خواهد شد.

تمیز کردن سینک با استفاده از لیمو

زمانی که لکه های سینک آشپزخانه خیلی سخت باشد با استفاده از لیمو که خاصیت اسیدی دارد و یک پاک کننده طبیعی است به راحتی می توان لکه ها را پاک کرد.

برای این کار یک عدد لیمو را نصف کنید و روی نقاطی که آهک رسوب کرده است، بکشید. در نقاطی که این لکه ها بیشتر است بگذارید دو ساعت بماند. بعد سینک را آبکشی کنید و حتما با استفاده از حوله تمیز خشک کنید.

تمیز کردن سینک با استفاده از مسواک

با استفاده از یک مسواک قدیمی تمام نقاط و شکاف های سینک را می توان تمیز نمود، لکه های آهک، چربی، دوده ها و هر کثیفی دیگری که دسترسی به آن سخت است را به راحتی با مسواک می توان پاک کرد.

خشک کردن سینک آشپزخانه پس از هر بار استفاده

هیچوقت اجازه ندهید آشپزخانه و سینک شما خیلی کثیف شود تا به لکه های عمیق تبدیل نگردد و به راحتی بتوان آن ها را پاک کرد. از برس آشپزخانه و اسفنج برای تمیز کردن سریع، اما کامل سینک بعد از هر بار، استفاده کنید، که واقعاً به جلوگیری از انباشته شدن آهک و دوده گیری کمک خواهد کرد.

تمیز کردن سینک با استفاده از  پارچه میکروفایبر

از پارچه میکروفایبر می توان برای تمیز کردن سطوح براق استفاده کرد به طوری که آشپزخانه شما برق بزند، با حرکات دایره ای برای خشک کردن محل تمیز شده استفاده نمایید تا شاهد درخشش سینک و آشپزخانه خود باشید.

   بهتر است بخوانید: چه نوع سینکی برای ظرفشویی مناسب تر است؟

تمیز کردن سینک با استفاده از سرکه سفید

اگر روی سینک ظرفشویی لکه و رسوب وجود دارد، یک پارچه تمیز را در سرکه سفید خیس کنید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند. همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه ها از بین بروند.

استفاده نکردن از سفید کننده و جرمگیر

سفید کننده و جرمگیر بعد از خشک شدن باعث ایجاد لکه های تیره روی سینک آشپزخانه شما می شود و آن را کدر می کند و حتی ممکن است اصلا از بین نرود و برای همیشه باقی بماند.

تمام مواد تمیز کننده را از روی سینک کاملا بشورید

هر کدام از تمیز کننده های آشپزخانه را که ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، اسپری کنید، سپس بگذارید تا حداقل 2 دقیقه بمانند، اما بیشتر ماندن آن ها بیشتر باعث لک خواهد شد و کار شما را سخت تر می کند.


از طریق راه های زیر می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ارتباط با پشتیبانی در واتساپ ربوطرح ارتباط با پشتیبانی در تلگرام ربوطرح