آنچه باید از طراحی آشپزخانه U شکل بدانید +  15مدل کابینت آشپزخانه U شکل

آنچه باید از طراحی آشپزخانه U شکل بدانید | 15مدل کابینت آشپزخانه U شکل

اولین مرحله برای طراحی آشپزخانه، تعیین مدل چیدمان و پلان آن است. تعیین مدل چیدمان آشپزخانه اهمیت زیادی دارد، زیرا طرح اصلی آشپزخانه و نحوه قرارگیری کابینت‌ها را تعیین می‌کند. همچنین با انتخاب درست چیدمان آشپزخانه، از فضای در دسترس به بهترین شکل استفاده می‌شود و باعث دسترسی راحت‌تر به وسایل می‌شود. می‌توان گفت که از بین 6 مدل چیدمان آشپزخانه، طراحی آشپزخانه U شکل به دلیل مزایای بسیاری که دارد از بقیه کاربردی‌تر است. در این مقاله قصد داریم با طراحی آشپزخانه یو شکل بیشتر آشنا شویم و 15مدل کابینت U شکل را ببینیم که می‌توانید از آن‌ها برای آشپزخانۀ خود استفاده کنید. 

آشپزخانه یو شکل

   بهتر است بخوانید: معرفی بهترین چیدمان های طراحی آشپزخانه


در آشپزخانه U شکل که در آن شکل قرارگیری کابینت‌ها به صورت حرف U است، از سه دیوار به‌هم چسبیده برای آشپزخانه استفاده می‌شود که دو دیوار روبه‌رویی موازی هستند و توسط یک دیوار میانی به‌هم متصل می‌شوند. به‌خاطر داشتن سه دیوار و دو گوشه، مثلث کار آشپزخانه را به چند شکل متفاوت در آشپزخانه یو شکل می‌توانید اجرا کنید که دسترسی راحت شما به سینک، اجاق گاز و یخچال را تضمین می‌کند. مثلث کار آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارد زیرا باعث می‌شود حتی فضاهای کوچک هم بسیار کاربردی و راحت باشند و در آشپزخانه  U شکل، پیاده‌سازی این مثلث راحت‌تر از بقیه مدل‌هاست. 

آشپزخانه یو شکل

چرا آشپزخانه U شکل را انتخاب کنیم؟ 

آشپزخانه U شکل مورد توجه افراد بسیاری است، چون فرق نمی‌کند آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت می‌توانید این مدل چیدمان آشپزخانه را به‌کار ببرید. بدیهی است که در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر فضای بیشتر باعث دلباز بودن آشپزخانه می‌شود و در آشپزخانه‌های کوچک ممکن است فضا کمی تنگ و باریک شود.. حداقل فضای میانی در آشپزخانه U شکل باید 1.8 متر باشد تا فضای کافی برای رفت‌وآمد وجود داشته باشد. در  آشپزخانه‌های کوچک توصیه می‌شود رنگ کابینت‌ها روشن باشند تا آشپزخانه بزرگ‌تر دیده شود.

آشپزخانه یو شکل

در آشپزخانه U شکل بهینه‌سازی فضا به بالاترین حد می‌رسد. شما برای بهره‌گیری از حداکثر فضا می‌توانید روی هر سه دیوار کابینت قرار دهید تا فضای کافی برای نگه‌داری وسایل داشته باشید. البته اگر می‌خواهید آشپزخانه دلبازتر به‌نظر برسد می‌توانید کابینت‌های بالایی را حذف کنید. 

آشپزخانه یو شکل

به طور کلی مزایای آشپزخانه U شکل را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

زیبایی طراحی 

سهولت رفت‌وآمد داخل آشپزخانه

استفاده بهینه از فضای موجود 

وجود کابینت‌های زیاد و قابلیت ذخیره‌سازی بالا

قابلیت اجرا در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک

تنها عیبی که این مدل چیدمان دارد اجرای کابینت در گوشه‌هاست که فضای زیادی می‌گیرد. 

در ادامه چند مدل کابینت آشپزخانه U شکل را با هم می‌بینیم که این کابینت‌ها در رنگ‌های مختلف و برای ابعاد مختلف آشپزخانه اجرا شده است. 

آشپزخانه یو شکل


آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

کلام آخر

آشپزخانه U شکل کاربردی‌ترین و انعطاف‌پذیرترین مدل چیدمان آشپزخانه است که  برای تمامی آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک قابل اجراست. آشپزخانه U شکل طوری طراحی شده است تا آسان‌ترین دسترسی به وسایل و اجزای آشپزخانه را برای شما فراهم کند. اگر می‌خواهید آشپزخانه کارایی بالاتری داشته باشد و کابینت‌های زیادی در آن قرار دهید، طراحی آشپزخانه U شکل را در اولویت قرار دهید.