چگونه بهترین طرح را برای بین کابینت های آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین طرح را برای فضای بین کابینت های آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟ | معرفی انواع بین کابینتی

انتخاب طرح بین کابینتی مناسب شامل یک سری تصمیمات بخصوص هست که باید به آنها توجه کرد. اولین تصمیم این است که چه نوع بین کابینتی را از لحاظ جنس و ساختار می پسندید. برای گرفتن این تصمیم نیاز است که انواع آن را به خوبی بشناسید و مزایا و معایب آن را به خوبی بدانید. در مرحله دوم انتخاب شکل و رنگ بین کابینتی هست که تا حدودی بر اساس سلیقه استفاده کنندگان از فضا رنگ آن تعین می شود. در ادامه این مطلب جزئیات این دو مورد به دقت مورد بررسی قرار گرفته شده است.

همانطور که در بالا اشاره شده طرح های متنوعی از لحاظ جنس و متریال مانند: شیشه، سرامیک، کاشی، سنگ مرمر، گرانیت، فلز، استیل و حتی چوب و ام دی اف برای فضای بین کابینت ها وجود دارد که یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب نوع جنس آنها تاثیر گذار است، بحث میزان بودجه شما است. اگر بودجه شما برای این کار محدود است، شاید بهترین گزینه استفاده از سرامیک و کاشی باشد. اگر محدودیتی برای هزینه های خود ندارید می توانید از موارد گران تر و جذاب تر مثل شیشه یا سنگ های گرانیت و مرمریت استفاده کنید.

انواع بین کابینتی

در میان طرح های بین کابینتی تنوع فراوانی از لحاظ رنگ، طرح و استایل وجود دارد که در زیر به طور خلاصه چند مورد را بررسی خواهیم کرد.

  • استفاده از کاشی به صورت مورب : یکی از روش های جذاب در استفاده از کاشی در فضای بین کابینت ها، بکارگیری به صورت مورب و 45 درحه کاشی ها نسبت به خط افق است، البته توجه داشته باشید که این حالت نیاز به دقت بیشتری در نصب کردن کاشی ها دارد اما با توجه به تفاوت زیبایی که دارد با ارزش خواهد بود.
استفاده از کاشی به صورت مورب

استفاده از کاشی به صورت مورب

  • استفاده از کاشی های آجری مانند و نصب آنها به صورت آجری که در اصطلاح به Subway tile معروف هستند.

استفاده از کاشی های آجری مانند


  • کاشی های طرح استخری که به صورت تکه های یک سانتی متری در کنار هم قرار گرفته اند نیز گذینه مناسبی برای استفاده هستند و جذابیت خاصی رو به آشپزخانه اضافه می کنند.

کاشی های طرح استخری

کاشی های طرح استخری


  • از سنگ های طبیعی مثل مرمریت و گرانیت نیز معمولا در پروژه های لوکس و پرهزینه به عنوان بین کابینتی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که ظرافت استفاده از این نوع سنگ ها به یک تکه و یک دست بودن آن است. یک تکه بودن سبب گران تر شدن این سنگ ها می شود.

بین کابینتی از سنگ های طبیعی مثل مرمریت و گرانیت



  • تایل های آلمینیومی  نیز از دیگر گزینه ها مورد استفاده برای این قسمت است. تنوع قیمت و رنگ و همچنین دوام در برابر ضربه و حرارت از مزایایی این نوع بین کابینتی ها هستند.

تایل های آلمینیومی


  • ام دی اف به دلیل دردسترس بودن و متنوع بودن در طرح و رنگ  و همچنین ارزانتر بودن به نسبت سایر مصالح، گزینه مناسبی برای انتخاب خواهد بود. اما توجه داشته باشید ام دی اف در مقابل حرارات مقاومت چندانی ندارد و در صورت استفاده در پشت اجاق گاز از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

بین کابینتی ام دی اف

  • بین کابینتی های شیشه ای نیز گزینه جذابی برای استفادهدر آشپزخانه اند. برای استفاده از این مصالح حتما نوع مقاوم و با کیفیت آن که به طبع نیازمند هزینه بیشتری نیز است را انتخاب کنید

.بین کابینتی های شیشه ای


بین کابینتی شیشه ای

طراحی آنلاین کابینت