دیوارپوش بین کابینت

نحوه انتخاب دیوارپوش بین کابینت و انواع آن


دیوار پوش بین کابینت به آشپزخانه شما زیبایی منحصر به فردی می بخشد و نمای خاصی به آشپزخانه می دهد. عواملی مثل: تمیز کردن آسان آلودگی، ذرات غذا و روغن، محافظت از دیوارها، زیبایی و… باعث ترغیب به استفاده از دیوارپوش بین کابینتی می شود؛ اما دقت کنید که دیوارپوش انتخابی شما متناسب یا سبک آشپزخانه شما باشد.

شما می توانید با متریال و مواد اولیه ساده و ابتدایی بین کابینتی زیبا و با هزینه بسیار کم ایجاد کنید. در ادامه ربوطرح شما را راهنمایی می کند تا انتخاب درستی در رابطه با دیوارپوش بین کابینتی داشته باشید.

نحوه انتخاب دیوارپوش بین کابینتی 

اگر دکوراسیون آشپزخانه روشن است سعی کنید از رنگ تیره برای دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید. استفاده از یک ترکیب سایه روشن زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد. 

همچنین دیوارپوش آشپزخانه باید با مصالح به کار رفته در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. از جمله مدرن ترین مصالحی که برای پوشش فضای مابین کابینت ها استفاده می شوند: سرامیک، سنگ، چوب، شیشه، کاشی و استیل هستند که به راحتی توسط چسب به دیوار متصل می شوند. در ادامه مدرن ترین دیوارپوش های بین کابینتی را ببینید.

انواع دیوارپوش

دیوارپوش بین کابینتی شیشه ای

این دیوارپوش از جمله مدرن ترین و به روزترین پوشش هایی است که می توان رنگ شیشه آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کرد. شیشه متریالی براق و شفاف است و نور را منعکس می کند، در نتیجه در روشنایی آشپزخانه تاثیر بسزایی دارد. اگر الگوی رنگ آشپزخانه شما سفید است، بهتر است از رنگ های شاد برای دیوارپوش استفاده کنید؛ زیرا جذابیت فضا دوچندان خواهد شد.

دیوارپوش بین کابینتی سرامیکی

این مدل در طرح ها و رنگ های مختلف در اکثر آشپزخانه ها دیده می شود. سرامیک ماده ای است که تمیز کردن آن خیلی راحت است، بنابراین گزینه مناسبی برای دیوار بالای اجاق است؛ چون در صورت جذب چربی و آلودگی به راحتی تمیز می شود.

دیوارپوش بین کابینتی سنگی

اصولاً از این مدل وقتی استفاده می شود که رنگ کابینت ها تیره باشد. استفاده از سنگ آنتیک در دیوارپوش  آشپزخانه نمایی مدرن و خاص به فضای آشپزخانه می دهد و تیرگی و گرفتگی فضای آشپزخانه را از بین می برد. تمیز نمودن سنگ آنتیک به دلیل سطح متخلخل آن کمی مشکل است، از این رو توصیه می شود در آشپزخانه هایی که عملیات پخت و پز در آن ها کمتر انجام می شود، از این نوع سنگ استفاده شود. تنوع رنگ دیوارپوش سنگی بالاست و شما طبق سلیقه خود می توانید رنگ دلخواه را انتخاب نمائید و از زیبایی آن لذت ببرید.

دیوارپوش بین کابینتی سنگ تراورتن

برای اینکه به فضای آشپزخانه خود نمای زیبایی دهید پیشنهاد می شود از کاشی های تراورتن استفاده کنید که باعث می شود فضای آشپزخانه شما ظاهری کلاسیک داشته باشد و موجب القای گرما در آشپزخانه می گردد.

استفاده از کاشی های تراورتن در کنار کانتری که در ساخت آن از سنگ مرمر استفاده شده باشد، نما زیبایی ایجاد می کند. هم چنین استفاده از المان های چوبی مانند صندلی های چوبی نیز نمونه ای مناسب برای استفاده در این طراحی می باشد. 

دیوارپوش بین کابینتی چوبی

اگر عاشق سبک روستیک هستید می توانید از چوب به عنوان دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید؛ تنها ایراد چوب طبیعی این است که گرد و غبار را جذب می کند ولی برای رفع این مشکل می توانید از چوب های روکش دار که در برابر آلودگی مقاوم هستند استفاده کنید. البته با استفاده از یک لایه وارنیش نیز می توان سطح چوب را براق کرد تا در صورت نشست آلودگی و گرد و غبار بتوان آن را پاک نمود.

دیوارپوش بین کابینتی سه بعدی اپوکسی

شما با انتخاب عكس و طرح مورد نظر ميتوانيد ديوارپوش طرحدار و متفاوتي را با اپوكسي براي پوشش بين كابينت خود اجرا کنید. نحوه ی اجرای این محصول بدین صورت است که طرح و یا عکس انتخابی شما همانند پوستر در ابعاد سفارشی تان در بین کابینت نصب و سپس ما مواد اپوکسی مخصوص جهت پوشش دیواری روکش میشود. که این روکش مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت و آب و رطوبت و مواد شوینده دارد.

دیوارپوش بین کابینتی فلزی

استفاده از استیل ضد زنگ به عنوان دیوارپوش بین کابینتی فضایی شیک و به روز برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. مزایای استفاده از این المان غیر متخلخل بودن آن می باشد. بر اساس این ویژگی، باکتری ها نمی توانند به درون آن نفوذ کنند و همین امر در استریل بودن فضای آشپزخانه به شما کمک می کند.

دیوارپوش بین کابینتی استیل

استیل به دلیل خاصیت بازتابندگی نور در طراحی آشپزخانه های کوچک بسیار کاربرد دارد که باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه شما می شود.

دیوارپوش های بین کابینتی استیل در طراحی مدرن جایگاه ویژه ای دارند و نمایی منحصر بفرد ایجاد می کنند. هم چنین از آن جایی که این المان تطبیق پذیری بالایی دارد، به راحتی می توان از آن در کنار سایر رنگ ها و انواع متریال های مختلف نیز استفاده کرد. 

دیوارپوش بین کابینتی کاشی

کاشی های سفید رنگ براق یکی از بهترین انواع کاشی هایی است که می توانید از آن ها در دیوار بین کابینتی استفاده کنید که تمیز کردن آن ها هم بسیار راحت است.

استفاده از کاشی ها برای دیوار بین کابینتی و حتی سایر دیوارها انتخاب مناسبی بوده و در طراحی مدرن نیز کاربرد دارد. استفاده از این کاشی ها باعث ایجاد فضایی سرزنده در آشپزخانه می شود. هم چنین استفاده از آن ها امکان استفاده از انواع رنگ ها در آشپزخانه را برای شما فراهم می کند.

دیوارپوش بین کابینتی پی وی سی

ساده ترين و اقتصادي ترين پوشش بين كابينت ديوارپوش پي وي سي ميباشد. پانل های پی وی سی نیز انواع گوناگونی را از نظر طرح و رنگ و همچنین نوع قالب تولیدی دارندکه میتواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.