هماهنگی آشپزخانه

اهمیت هماهنگ کردن سبک کابینت آشپزخانه با دیگر اجزا خانه

یک آشپزخانه جذاب بیشترین نقش را در زیبایی دکوراسیون خانه دارد، از ارکان مهم طراحی کابینت آشپزخانه می توان به دکوراسیون داخلی آن اشاره کرد. کابینت ها و تجهیزات دیگر آشپزخانه نیاز به هماهنگی متناسبی با سایر قسمت های طراحی شده در خانه دارند. منظور از طراحی آشپزخانه فقط دکوراسیون و چیدمان وسایل در آن نیست بلکه باید خلاقیت و سلیقه در آن به خرج داد.

نکاتی در انتخاب و طراحی کابینت آشپزخانه:

با توجه به فضایی که در آشپزخانه در اختیار داریداز کابینت های چند طبقه یا کابینت هوایی و زمینی استفاده کنید.

نور مهم ترین ارکان یک آشپزخانه است، بنابراین باید درب کابینت ها منعکس کننده ی نور باشد. مورد دیگر رنگ است که باید به گونه ای باشد که رنگ کابینت ها با سایر اجزا خانه بنا بر سلیقه یا ست شود و یا متضاد باشد که بعد از مدتی یکنواخت و خسته کننده نشود و با یک تغییر جزیی به دکوراسیون تنوع داد.

در آشپزخانه هایی با فضای کم استفاده از آینه روی درب کابینت ها می تواند روش مناسبی باشد تا فضا از آنچه که هست بزرگتر به نظر برسد و در آشپزخانه هایی با فضای بزرگ و کافی کابینت های زمینی بهترین گزینه هستند که در وسط اشپزخانه نصب می شوند و دسترسی آسان از هر طرف آشپزخانه را فراهم می کند.

در طراحی دکوراسیون دو نوع سبک وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم:

سبک مدرن 

سبکی ست که از فراورده های چوبی (ام دی اف و پی وی سی و ...) و رنگ های گرم استفاده می کنند.

سبک کلاسیک

سبکی ست که از چوب طبیعی و رنگ سفید و شفاف استفاده می کنند که بنابر دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه با سبک کلاسیک

دکوراسیونی به این سبک نیاز به هماهنگی بین  بخش های مختلف خانه از نظر سبک و رنگ بندی دارد، به همین دلیل بهتر است وقتی شما از مبلمان سلطنتی و سبک کلاسیک استفاده می کنید حتماً چیدمان و طراحی سایر اجزای خانه خود را نیز بر اساس سبک کلاسیک طراحی کنید یا وقتی از کابینت آشپزخانه مدرن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده می کنید سعی کنید سایر اعضای محیط را نیز با کابینت آشپزخانه خود تطبیق دهید.

 تضاد در طراحی دکوراسیون

استفاده از رنگ های مختلف برای مثال انتخاب کابینت کلاسیک سفید با صفحه کابینت تیره رنگ خاکستری یا زغالی گزینه مناسبی است و زیاده روی و هماهنگی زیاد در جز به جز محیط باعث یکنواختی دکوراسیون شما می شود.

نوع دیگری از کابینت  کابینت نئوکلاسیک که با ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در کنار هم به سبکی پرطرفدار تبدیل شده است.

 انتخاب رنگ برای کابینت  

موردی دیگر در یکنواختی دکوراسیون رنگ است که برای رفع این مشکل اول باید رنگ کابینت ها را مشخص کنیم و رنگ دیوار ها را بنا بر نیاز تغییر دهیم. برای انتخاب رنگ کابینت باید به تم کلی فضای خانه و رنگ سایر اجزا توجه داشته باشید تا بتوانید هماهنگی خوبی میان اجزا مختلف دکوراسیون به وجود آورید.

و اما در طراحی مدرن استفاده از رنگ آزادانه تر است و می توان هر نوع رنگی را انتخاب کرد.

ربوطرح 5 اصل مهم در انتخاب رنگ کابینت را به شما آموزش می دهد.

چند نکته پایانی:

استفاده از کابینت های شیشه ای فضای آشپزخانه را باز تر و نورانی تر می کند.

استفاده از کابینت های با درهای دو طرفه در آشپزخانه انتخاب مناسبی نیست، سعی کنید از درهایی که رو به بالا و پایین باز می شوند و هم چنین کشوهای مخصوص گوشه ها استفاده کنید، زیرا کابینت های آشپزخانه را کاربردی تر می کند.

تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید هماهنگی کابینت‌ها با پیش‌خان، دیواره، و وسایل دیگر آشپزخانه و خانه است.

قفسه‌های باز در آشپزخانه بیش‌تر با طراحی خانه‌های مدرن هماهنگی دارند.

هر نوع کابینتی و استفاده از مواد و مصالح آن دور از دسترس نیست و شما می‌توانید براساس سبک طراحی خانه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نمی‌توانید بین دو سبک مختلف انتخاب کنید؟ جواب خیر است، ترکیب دو سبک مختلف کابینت نیز می‌تواند ایده‌ای جذاب و کاربردی باشد.