رنگ کابینت

5 اصل مهم در انتخاب رنگ کابینت

کابینت ها مهمترین وسیله داخل آشپزخانه محسوب می شود که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند.  در گذشته بیشتر تمرکز طراحان بر روی ابعاد و گنجایش کابینت ها بود ولی امروزه علاوه بر سایز، به متریال و رنگ بندی کابینت که با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد خیلی دقت می شود. در این بخش شما را با اصول انتخاب رنگ های کابینت آشنا می کنیم.  

1- توجه به طیف رنگ ها

مهمترین بخش انتخاب رنگ کابینت ها می باشد، سعی کنید بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید. چون آشپزخانه شما شلوغ و نامرتب به نظر می رسد. انتخاب رنگ های مکمل می تواند خیلی جذاب باشد. همچنین می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشد، استفاده کنید.

2- بسته یا باز بودن (اُپن) آشپزخانه

در صورتی که اپن آشپزخانه شما باز است و کامل فضای آشپزخانه در معرض دید قرار دارد سعی کنید از رنگ ها و جنس هایی استفاده کنید که کثیفی و لک را نشان نمی دهند، برای مثال رنگ‌ تیره کابینت خیلی لک و کثیفی را نسبت به مدل‌های دیگر کابینت آشپزخانه نشان می‌دهند. 

3- در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه

موضوع مهمی که نباید فراموش کنید در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه شماست. اگر فضای آشپزخانه بزرگ و جادار است، دست شما برای انتخاب هر رنگی باز خواهد بود، اما اگر این طور نیست و شما با یک فضای کوچک مواجه هستید، بهتر است رنگ کابینت ها را از میان انواع روشن تر انتخاب کنید. رنگ های روشن باعث انعکاس نور و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شوند و آن را دلبازتر جلوه می دهند.

4- نور آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما کم نور است سعی کنید از رنگ های تیره استفاده نکنید. استفاده از رنگ‌های تیره آشپزخانه شمارا کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند. در آشپزخانه‌های کم‌نور تا می‌توانید از رنگ روشن و جنس‌های براق استفاده کنید.

5- ست کردن رنگ با پس زمینه 

وقتی که انتخاب همه ی اجزای تشکیل دهنده ی دکورسیون آشپزخانه انجام شد و تنها سفارش و اجرای کابینت باقی ماند، بهتر است رنگ کابینت ها را در متناسب با رنگ پس زمینه و سایر قسمت های آشپزخانه در نظر بگیرید. رنگ کاشی های آشپزخانه، کاغذ دیواری و کف پوش فضا در این زمینه ملاک قرار می گیرد و انتخاب شما بر اساس تطابق رنگ با آن ها صورت خواهد گرفت. شما می توانید از پالت رنگ های پیشنهادی فروشگاه ها برای ست کردن پس زمینه با رنگ کابینت های خود کمک بگیرید یا با یک طراح دکوراسیون آشپزخانه مشورت کنید.