ایده‌های آشپزخانه جزیره‌ ای برای آشپزخانه کوچک

ایده‌های آشپزخانه جزیره‌ ای برای آشپزخانه کوچک

آیا شما هم آشپزخانه‌ای کوچک دارید ولی دوست دارید از کابینت جزیره‌ ای برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید؟ در نگاه اول شاید فکر کنید این کار غیرممکن باشد چون با قراردادن کابینت جزیره ای، عملا فضای اندکی برای شما باقی می‌ماند اما ما در ادامه ایده‌ها و ترفندهایی را به شما معرفی می‌کنیم که حتی با داشتن فضای کوچک بتوانید آشپزخانه جزیره ای خود را داشته باشید. پس اگر این موضوع دغدغۀ شما هم هست این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 


یک جزیره‌ی چندمنظوره

اگر در آشپزخانه خود فضای کافی برای ذخیره‌سازی وسایل و موادغذایی ندارید، می‌توانید از کابینت‌های جزیره‌ای استفاده کنید که کشو و طبقه‌بندی دارند. هم‌چنین می‌توانید سینک ظرفشویی را هم روی جزیره قرار دهید. به این صورت هم یک آشپزخانه جزیره‌ای دارید و هم از آن نهایت استفاده را برای صرفه‌جویی در فضای آشپزخانه برده‌اید. در عین حال از جزیره‌ به عنوان میز ناهارخوری هم می‌توانید استفاده کنید. 

جزیره متحرک

یک ایده دیگر برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک به‌کارگیری جزیره متحرک است. این جزیره‌های کاربردی  با استفاده از چرخ‌های کوچک این امکان را به شما می‌دهند که در موقع نیاز و بسته به مقدار فضایی که در اختیار دارید آن را جابجا کنید. از این مدل می‌توانید به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. در صورتی که کشو و طبقه‌بندی هم داشته باشد می‌توانید وسایل آشپزخانه را هم درون آن جای دهید تا کمبود کابینت‌ها جبران شود. 

استفاده از رنگ سفید

همان‌طورکه می‌دانید استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه یا سایر اتاق‌ها باعث روشنی و در نتیجه بزرگ‌تر دیده‌شدن فضا شود. از این خاصیت رنگ سفید می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه هم استفاده کنید. اگر از کابینت و جزیره سفید استفاده کنید، کوچک بودن آشپزخانه کمتر به‌چشم می‌آید. 

بین اجزا هماهنگی ایجاد کنید

از جمله کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا پس از قراردادن جزیره، آشپزخانه کوچک به‌نظر نرسد این است که بین رنگ‌های کابینت و آشپزخانه یک هماهنگی یا هارمونی ایجاد کنید. به این صورت به زیبایی آشپزخانه هم می‌افزایید. 

آشپزخانه‌ جزیره‌ ای مدرن با قابلیت‌های مدرن

اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، می‌توانید این مدرن بودن را روی جزیره هم پیاده کنید. در آشپزخانه‌‌های سبک جدید می‌توانید اجاق‌گاز را روی جزیره قرار دهید و فضای بیشتری برای کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه ایجاد کنید. 

استفاده از جزیره با طبقه‌بندی بیشتر

می‌توانید قابلیت‌های بیشتری به کابینت جزیره‌ای خود بیافزایید که بجز قراردادن وسایل درون آن، بتوانید به صورت دکوری و برای قراردادن وسایل تزیینی هم از آن استفاده کنید تا فضای بیشتری خلق کنید. 

جزیره ساده چوبی

با اضافه کردن یک جزیره کوچک چوبی هم یک آشپزخانه جزیره ای خواهید داشت و هم فضای زیادی اشغال نمی‌شود. 

استفاده از صندلی کوچک و جمع‌جور

اگر از آشپزخانه جزیره‌ای خود به عنوان میز ناهارخوری هم استفاده می‌کنید، از صندلی‌های کوچک و جمع‌وجور استفاده کنید که هر بار پس از صرف غذا آن‌ها را به‌راحتی زیر جزیره قرار دهید تا فضای آشپزخانه را پر نکنند. به ویژه برای آشپزخانه‌های باریک این ایده بسیار کاربردی است. 

جزیره تاشو

منظور از جزیره تاشو این است که قسمتی از جزیره این قابلیت را داشته باشد تا باز و بسته شود، یعنی هنگام استفاده آن را به بالا بیاورید تا فضای بیشتری ایجاد شود و به‌توانید به‌راحتی غذای خود را صرف کنید و پس از آن دوباره جزیره را به  حالت قبلی در بیاورید. 

نتیجه‌گیری

با ایده‌‌هایی که برای آشپزخانه جزیره‌ای کوچک دیدید متوجه شدید که برای هر مشکلی یک راه‌حلی هم هست. پس اگر فضای کمی در اختیار دارید لازم نیست کاملا قید آشپزخانه جزیره‌ای را بزنید، بلکه با ایجاد کمی تغییرات و با استفاده هوشمندانه از فضا می‌توانید آشپزخانه مورد علاقه خود را خلق کنید.