با کابینت‌های کلاسیک و انواع آن آشنا شوید

با کابینت‌های کلاسیک و انواع آن آشنا شوید

کابینت‌ کلاسیک یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سبک‌ کابینت آشپزخانه است که مطمئنا شما هم اسم آن را را شنیده‌اید. اما به چه مدل کابینت‌هایی کلاسیک می‌گویند و انواع کابینت کلاسیک کدامند؟ اگر جواب این سوالات را نمی‌دانید با ما همراه شوید تا بیشتر با کابینت کلاسیک آشنا شوید.

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت‌های‌کلاسیک که در مقابل کابینت مدرن به‌کار می‌روند یکی از قدیمی‌ترین انواع کابینت هستند که حس نوستالژی بودن را در ما تداعی می‌‌‌‌کنند. این کابینت‌ها برعکس کابینت‌های مدرن اصلا ساده نیستند و معمولا پر از نقش‌ونگارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت کلاسیک همین نقش‌ونگارهای ساده یا پیچیده است که به‌صورت منبت یا معرق‌کاری روی سرستون‌ها، درب‌ها، پاخور و تاج‌های کابینت کار شده است و ظاهر جذاب و خاصی به کابینت می‌بخشد. 

کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و جذابی دارند اما کابینت کلاسیک سفید و در کل کابینت‌های رنگ روشن به‌دلیل سازگاری با دیگر رنگ‌ها و دلباز نشان‌دادن آشپزخانه، استفاده بیشتری نسبت به کابینت‌های تیره‌رنگ دارند. 

انواع کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک را از لحاظ متریالی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به چهار دسته تقسیم‌بندی کرد:

1. کابینت کلاسیک چوبی 

کابینت کلاسیک چوبی که در ساخت آن از چوب طبیعی استفاده می‌شود و بسیار شیک است. کابینت کلاسیک چوبی با سرستون‌های منبت و معرق‌کاری شده ظاهر آشپزخانه شما را شاهانه و مجلل جلوه می‌دهد اما مشکلی که این مدل کابینت دارد قیمت زیاد آن است.

کابینت کلاسیک چوبی

2. کابینت کلاسیک طرح چوب

کابینت کلاسیک طرح چوب که با نام کابینت روکش چوب هم شناخته می‌شود، بسیار شبیه کابینت کلاسیک چوبی است با این تفاوت که بدنه کابینت طرح چوب از جنس ام دی اف است و روی آن را روکش چوب طبیعی می‌پوشاند. این مدل کابینت هم در زیبایی چیزی از کابینت کلاسیک چوبی کم ندارد اما قیمت آن ارزان‌تر و مناسب‌تر است.

کابینت کلاسیک طرح چوب

3. کابینت کلاسیک ممبران

کابینت کلاسیک ممبران از پرطرفدارترین کابینت‌های خانواده کلاسیک در سال‌های اخیر است. جنس بدنه کابینت ممبران از ام دی اف هست و روی آن روکش ممبران یا وکیوم به شیوه خاص وکیوم می‌شود که به همین خاطر به آن کابینت وکیوم هم می‌گویند. کابینت ممبران در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شود اما از پرطرفدارترین رنگ‌های آن می‌توان به کابینت ممبران سفید، سفید طلایی و سفید کرمی اشاره کرد. 

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت ممبران هم گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به کابینت‌های کلاسیک است و قیمت کمتری نسبت به کابینت کلاسیک چوبی دارد. 


   بهتر است بخوانید: هر آنچه که باید درباره کابینت ممبران بدانید

4. کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی همان‌طور که از اسمش تداعی می‌شود یک سبک ایتالیایی است. جنس بدنه این کابینت از  ام دی اف است و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود اما کابینت رومی سفید محبوب‌تر از بقیه رنگ‌هاست. کابینت کلاسیک رومی به‌خاطر ستون‌های آن که شبیه به ستون کاخ‌های روم باستان است معروف است. در نتیجه کابینت‌ کلاسیک رومی آشپزخانه شما را شبیه به کاخ‌های مجلل رومی می‌کند. 

کابینت کلاسیک رومی

مزایای کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند

با طرح‌ها و نقش‌ونگارهای دلربایی که دارند ظاهر آشپزخانه شما را زیبا و لوکس جلوه می‌دهند

در صورت نگه‌داری مناسب و استفاده از متریال باکیفیت، بادوام هستند و عمر طولانی دارند

کابینت کلاسیک با رنگ و طرح متنوع

معایب کابینت کلاسیک

این کابینت‌ها نسبت به رطوبت حساسند و باید مراقب تماس آب با آن‌ها باشید. 

قیمت بالایی نسبت به بقیه کابینت‌ها دارند

نسبت حرارت حساس هستند

بخاطر ظرافت و پیچیدگی‌هایی که دارند، تولید آن‌ها زمانبر است

وجود گره‌های پیچیده تمیزکردن آن‌ها را تاحدی دشوار کرده است


نکات طراحی کابینت کلاسیک

معمولا برای زیبایی بیشتر در طراحی آشپزخانه‌های کلاسیک هود را مخفی می‌کنند تا مشخص نباشد

انتخاب دستگیره مناسب نقش زیادی در زیبایی کابینت دارد، بهتر است برای کابینت‌های روشن از دستگیری برنزی و طلایی و برای کابینت‌های تیره از دستگیره‌های استیل استفاده کنید

در کابینت‌های کلاسیک همه اجزا قرینه هستند 

طراحی قرینه در کابینت کلاسیک

از درب‌های جکی در ساخت کابینت‌های کلاسیک استفاده نمی‌شود

ستون‌ها و سرستون‌ها برای کابینت‌های کلاسیک اهمیت ویژه‌ای دارند و برای کنار هود و کانتر باید از ستون‌ و سرستون مناسب استفاده شود

ستون و سرستون در کابینت کلاسیک


   بهتر است بخوانید: معرفی انواع دستگیره در کابینت آشپزخانه

نتیجه‌گیری

کابینت‌های کلاسیک مناسب انواع آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک هستند و برای طرفداران سبک کلاسیک و طبیعت‌دوستان انتخاب مناسبی است. کابینت‌های کلاسیک ظاهر سلطنتی و لوکسی به آشپزخانه شما می‌دهند اما در نظر داشته باشد که نسبت به بقیه کابینت‌ها قیمت بیشتری هم دارند.

اگر شما هم یکی از انواع کابینت کلاسیک را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده‌اید، از کابینت‌های کلاسیک طراحی شده توسط روبوطرح بازدید کنید و طراحی آنلاین کابینت خود را به ربوطرح بسپارید.

طراحی آنلاین کابینت