رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 9 کابینت با ترکیب رنگ زرد

رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 9 کابینت با ترکیب رنگ زرد

با طراحی جدید آشپزخانه های منازل مسکونی به صورت اپن و یا حتی به شکل متصل به نشیمن و پذیرایی، توجه به دیزاین آشپزخانه ضروری است. کابینت اولین و بزرگترین بخش از دیزاین آشپزخانه بود که به محض ورود به خانه، یا آشپزخانه دیده می شود. کابینت بیشترین فضا از دیوار و فضای کلی آشپزخانه را پوشش می دهد، در نتیجه باید در انتخاب رنگ و طرح کابینت دقت لازم را داشته باشید. یکی از رنگ های انتخابی برای کابینت های جدید، رنگ زرد است. برای یک آشپزخانه با متراژ پایین و با نورگیری کم، انتخاب کابینت آشپزخانه زرد می تواند بهترین گزینه باشد. رنگ زرد موجب بازتاب و منعکس شدن نور می شود و محیط پیرامون را روشن تر نشان خواهد داد.

کابینت آشپزخانه زرد رنگ

کابینت آشپزخانه زرد رنگ طیف های رنگی متنوعی دارد که به خوبی با رنگ هایی مانند سفید، خاکستری، قهوه ای، مشکی و  به خوبی متعادل سازی و ست می شود. اگر در انتخاب کابینت آشپزخانه زرد رنگ برای خانه خود تردید دارید پیشنهاد می کنیم را تا انتها بخوانید. تصاویر متنوع از دیزاین کابینت آشپزخانه زرد رنگ را ببینید تا راحت تر تصمیم گیری کنید.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

خانه های شخصی ساز و یا خانه هایی که توسط طراحان داخلی دیزاین می شوند به صورت خاص تر نسبت به یک خانه معمولی طراحی می شوند. به طوری که طراحان به جای استفاده از رنگ های متداول مانند سفید، کرم و قهوه ای به سراغ رنگ های متنوع و طراحی های خلاقانه می روند. یکی از مهمترین وسیله ها در داخل هر منزل مسکونی، کابینت آشپزخانه است. طرح و رنگ کابینت بر روی دکوراسیون آشپزخانه بیشترین تاثیر گذاری را دارد.

 رنگی که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می شود در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر گذار می باشد. علاوه بر آن رنگ کابینت آشپزخانه باید با برخی عناصر موجود در آشپزخانه شامل کف پوش و سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون فضای داخلی تطبیق و همخوانی داشته باشد. یکی از رنگ های جدید برای انتخاب رنگ کابینت استفاده از ممبران، ام دی اف یا هایگلاس زرد است. استفاده از رنگ های مکمل و زیبا در کنار کابینت آشپزخانه زرد می تواند زیبایی مدل کابینت های آشپزخانه را چند برابر کند.

کابینت آشپزخانه زرد رنگ

مدل کابینت آشپزخانه زرد رنگ

شاید در ابتدا به نظر برسد که کابینت آشپزخانه زرد، رنگ یک انتخاب فانتزی بوده و برای آشپزخانه مناسب نخواهد بود. طراحان داخلی و دیزاینرهای حرفه ای برای این که رضایت صاحب خانه و مالک را با حداکثر ظرافت در طراحی جلب کنند اقداماتی را انجام می دهند. در واقع طراحان برای اینکه غلظت و سردردآور بودن رنگ زرد را کم نمایند، از ترکیب رنگ زرد در کنار رنگ های سرد همانند سفید، قهوه ای، خاکستری و  جهت متعادل سازی استفاده می کنند.

طراحان کابینت آشپزخانه در فضای آشپزخانه به کمک بازی رنگ ها، فضایی جذاب را به کمک رنگ کابینت ها ایجاد می کنند. به این صورت که رنگ کابینت ها در بخش های مختلف شامل درب های بالا و پایین، صفحه کابینت، دستگیره ها، سینک و شیر آلات و  را در آشپزخانه در رنگ های متفاوت با هم انتخاب می نمایند. طراحان درست ترین رنگ ها را برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در کنار کابینت آشپزخانه زرد قرار می دهند. معمولا با این روش، فضا به اندازه ای چشم نواز و خلاقانه می شود که حتی مشکل پسندان نیز آن را می پسندند.

کابینت آشپزخانه زرد رنگ

تاثیرات استفاده از کابینت آشپزخانه زرد

یک ساختار شکنی در جذاب در انتخاب طرح و رنگ برای کابینت های یک آشپزخانه در خانه های مدرن، این است که دیزاینر به جای طرح ها و رنگ های کلاسیک به سراغ رنگ های شاد برود. رنگ کابینت آشپزخانه زرد فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند. این رنگ در کمتر جایی قابل مشاهده بوده و فضای خسته کننده آشپزخانه را انرژی بخش می سازد. استفاده از کابینت رنگ  زردطرفدارن خاص خود را دارد. اگرچه با یک نمونه کار و طراحی منحصر به فرد تمام سلایق نیز می توانند به آن جذب شوند. تاثیری که استفاده از کابینت آشپزخانه زرد رنگ قرمز بر فضای آشپزخانه دارد کم نیست. رنگ زرد به خصوص در آشپزخانه های کوچک با متراژ و مساحت پایین موجب بزرگتر دیده شدن فضای پیرامون می شود. باید توجه داشت که هرچه تناژ رنگ زرد انتخابی تیره تر باشد، فضای آشپزخانه های را کوچک تر نشان خواهد داد.

از دیگر تاثیرات کابینت آشپزخانه زرد رنگ این است که نور را به خوبی منعکس می کند. این خاصیت موجب شده تا آشپزخانه کم نور به خوبی روشن شده و علاوه بر نور و روشنی گرمابخش فضای آشپزخانه نیز باشد. کابینت آشپزخانه زرد با ترکیب رنگ قهوه ای می تواند گرمای بیشتری را به محیط آشپزخانه ببخشد. طراحان برای تعدیل رنگ زرد و برای ایجاد حس لطافت در داخل فضای آشپزخانه برای رنگ کابینت ها از ترکیب رنگ زرد و سفید نیز استفاده می نمایید.

طیف رنگی کابینت آشپزخانه زرد

رنگ زرد نماد شادی، نشاط، خوش بینی، اعتماد به نفس و خلاقیت است. رنگ زرد، رنگ شادی آوری است که به شدت نارنجی و قرمز گرم نبوده و سردی رنگ های سفید و آبی را نیز ندارد. این رنگ تنالیته های زیادی دارد که با کمی شدت و کاهش پیدا کردن حجم زرد یک رنگ جدید را ساخته و در جلوه و نمای ظاهری آن تغییر ایجاد می شود. این رنگ طیف رنگی گسترده ای دارد که رنگ های آن به شرح زیر است.

زرد کم رنگ

زرد قناری

زرد لیمویی

زرد خردلی

زرد کهربایی

زرد روشن

زرد تیره

زرد خامه ای

زرد موزی

امروزه حتی برای ساخت کابینت آشپزخانه زرد رنگ نیز به لطف دانش و تکنولوژی ساخت چوب های ام دی اف، ممبران و  محدودیتی در انتخاب طیف رنگی زرد وجود ندارد. افرادی که به دنبال رنگ های متفاوت و غیر مرسوم هستند، به سهولت قادر به انتخاب می باشند.

انواع ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه زرد

امروزه به لطف معجزه طراحی داخلی و دانش رنگ شناسی در طراحی دکوراسیون می توان با استفاده از تضاد رنگ ها کابینت آشپزخانه زرد رنگ را به سهولت اجرایی نمود. خیلی راحت می توان رنگ کابینت آشپزخانه زرد رنگ منزل را با اپن یا جزیزه آشپزخانه و  انتخاب نمود. در ادامه این مطلب به انواع ترکیبات رنگی کابینت آشپزخانه زرد با مدل‌ های مختلفی از رنگ سفید، قهوه ‌ای، آبی و  می‌ پردازیم.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و رنگ سفید

باید توجه کرد که استفاده از رنگ کابینت آشپزخانه زرد نیاز به ظرافت های خاصی دارد. در مورد استفاده از رنگ زرد حتما باید به رنگ دیوار های اطراف توجه شود. اگر دیوار اطراف با رنگ سفید پوشیده است، کابینت زرد کار کردن ترکیب خوبی از کار در خواهد آمد. رنگ زرد در دل رنگ سفید، می تواند حسی از لوکس بودن را منتقل نماید. در مواردی که رنگ زردی که برای کابینت های آشپزخانه انتخاب شده است خیلی باشد، طراح از صفحه کابینت با رنگ سفید نیز استفاده می کند. صفحه و رویه های سفید رنگ کابینت به درستی با رنگ زرد کابینت ترکیب شده و یک کنتراست مطلوب را ایجاد کرده است. راهکار دیگر استفاده از دستگیره های سفید کابینت ها خواهد بود تا از شدت زردی کاسته شده و تعادل محیطی برقرار شود. 

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و رنگ سفید

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و رنگ سفید

راهکار دیگر استفاده از کف پوش مرمری و یا کاشی سفید برای کف زمین است. کف پوش و دیوارهای سفید رنگ دست به دست هم داده تا از قدرت خیرگی و یا کسل کننده بودن کابینت آشپزخانه زرد کم کند و خیلی خسته کننده نباشد.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد مات و قهوه ای

یکی از طیف های رنگی زرد، زرد مات و یا مایل به نارنجی است. به ویژه در ساخت دکوراسیون کابینت آشپزخانه زرد با چوب ممبران که انتخاب شده باشد تا حد زیادی نزدیک به نارنجی خواهد بود. در این حالت چون بدنه کابینت ها مات بوده موجب اذیت و خسته کنندگی چشم نخواهد بود. این رنگ بهترین ترکیب را با کف پوش یا پارکت چوبی قهو ه ای خواهد ساخت. همچنین یک طراح حرفه ای رنگ زرد مات را در کنار صفحه کابینت قهوه ای قرار خواهد داد. چرا که ترکیب این دو رنگ علی رغم زردی رنگ کابینت ها فضا را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک سوق می دهد. این طراحی و دیزاین قادر خواهد بود تا طیف گسترده ای از سلیقه ها را تحت پوشش خود قرار دهد.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد مات و قهوه ای
ترکیب کابینت آشپزخانه زرد مات و قهوه ای

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد مات و قهوه ای

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و استیل

کابینت های زرد در کنار اکسسوری هایی مانند صندلی استیل و یا استفاده از صفحه رو کابینتی استیل یک آشپزخانه مدرن و صنعتی را پدید می آورد. ترکیب رو کابینتی های استیل براق در کنار کابینت های زرد رنگی از جنس ام دی اف ترکیب زیبایی را رقم می زند. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی زمانی که از روکابینتی یا صفحه کابینت استیل نقره ای استفاده می کنند، کابینت زرد رنگ را از نوع مات انتخاب می کنند. همچنین این توصیه را به دیگر طراحان نیز می کنند. اگرچه همیشه طراحان ساختارشکنی هستند که برای رویه درهای کابینت های زرد از ام دی اف یا های گلاس براق بهره می برند.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و استیل

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و طوسی

ترکیب رنگ های زرد و طوسی می تواند آشپزخانه را جذاب کند. طوسی یک رنگی شیک و زرد یک رنگ شاد و پرانرژی است. ترکیب این دو در یک آشپزخانه جسورانه است. ترکیب کابینت زرد با طوسی به این صورت بوده که در زنگ دیوارها، رنگ سینک، روی پیشخوان و لوازم بهتر است از طوسی استفاده شود.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و طوسی

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و طوسی

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و خاکستری

کابینت زرد رنگ، رنگ گرمی است که در ترکیب با رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ سرد و خنثی یک آشپزخانه مدرن را می سازد. خاکستری و زرد، طیف های رنگی بسیاری دارند که انتخاب صحیح این درجه های رنگی برای زیبایی آشپزخانه بسیار تاثیر گذار هستند. بهتر است اگر رنگ خاکستری که انتخاب شده خیلی تیره و نزدیک به مشکی است به کمک رنگ مکمل خنثی شود. باید از رنگ زرد کم رنگ، نزدیک به کرم استفاده شود تا این تیرگی خنثی شود. مکمل رنگ خاکستری و زرد سفید است. سفید به خوبی با این دو رنگ هماهنگ شده و به بهترین شکل ممکن بین زرد و خاکستری ترکیب و تعادل ایجاد می کند.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و خاکستری

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و آبی

با الهام از عناصر طبیعت می توان رنگ زرد و آبی را در ترکیب درستی کنار هم قرار داد. این ترکیب طبیعی مانند آتش و آب، آبی آسمان و زردی خورشید می باشد. یک ترکیب رنگ جذاب و چشم نواز که با طیف های مختلف رنگ های آبی و زرد می تواند امکان پذیر و مورد استفاده باشد. به طور مثال آبی ونیزی در کنار زرد قناری می توانند یک آشپزخانه را جذاب تر سازند. در واقع رنگ زرد در کنار رنگ آبی ترکیب قدرتمندی خواهد بود. کابینت آشپزخانه می تواند در ترکیب رنگ زرد روشن با یک کانتر یا جزیره آبی روشن فضایی روشن و پرانرژی را خلق کند. همچنین می توان آبی تیره را با زرد روشن ترکیب نمود تا فضای صمیمی تر و شاد تری ایجاد شود. این دو رنگ در کنار کف پوش چوبی و سینک و اجاق گاز استیل یک آشپزخانه زیبا را به وجود می آورد.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و آبی

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و قرمز

رنگ هایی مانند قرمز و زرد همیشه در کنار هم دیده شده و جزو عناصر اولیه طبیعت هستند. قرمز و زرد رنگ های اولیه هستند که در کنار هم خیره کننده می شوند. ترکیب معروفی در طبیعت مانند زردی و قرمزی آتش و یا طلوع و غروب خورشید، و رنگ زیبای برگ های پاییزی در فصل خزان و . قرمز و زرد ترکیب پرانرژی هستند که می تواند تمامی طیف های رنگ زرد و قرمز را در بربگیرد. در کابینت آشپزخانه نیز به سهولت می توان از این ترکیبات رنگی در کنار یکدیگر استفاده کرد.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و قرمز

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و قرمز

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و مشکی

کابینت زرد در کنار رنگ مشکی یک ترکیب جسورانه و لاکچری است. ترکیب آن با مشکی فضایی شیک و دیدنی ایجاد نموده و احساسات مثبت را تداعی می نماید.کابینت آشپزخانه به رنگ زرد قناری و یا مات، همچنین این رنگ می تواند زرد کم ردنگ در کنار مشکی دودی باشد. این رنگ ها می توانند در ترکیب و تعادل با یکدیگر شامل درب های کابینت ها، جزیره، رویه کابینت و ... باشند.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و مشکی

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و مشکی

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و بنفش

ممکن است تصور و تجسم دو رنگ کابینت آشپزخانه زرد به همراه رنگ بنفش ناخوشایند باشد. اما باید توجه داشت که بنفش در کنار رنگ زرد کابینت ها بسته به نوع دکوراسیون مدرن یا فانتزی که می خواهد اجرا گردد، می تواند پررنگ یا کمرنگ شود. رنگ بنفش رنگ بلند پروازی، جسورانه و یک رنگ جذاب است. در طراحی یک آشپزخانه رنگ بنفش روی اپن یا جزیره می تواند با رنگ درب کابینت های زرد رنگ ترکیب شده تا یک محیط جذاب ایجاد شود. عملا کنار هم قرار گرفتن کابینت ام دی اف زرد و بنفش؛ جذابیت جدیدی را رقم می زند. حتی به صورت جسورانه تر ترکیب کابینت های زرد با دیوار به رنگ بنفش در کنار کابینت هایی با شکل ظاهری متفاوت شامل مدل هلالی نیز می تواند یک آشپزخانه زیبا را به نمایش بگذارد.

ترکیب کابینت آشپزخانه زرد و بنفش

انتخاب جنس بدنه کابینت‌ آشپزخانه زرد

بدنه کابینت پایه اصلی آن محسوب شده، به همین علت بهتر است در انتخاب آن حداکثر دقت صورت گیرد. انواع جنس بدنه کابینت آشپزخانه شامل موارد زیر می باشد:

جنس بدنه کابینت PVC

جنس بدنه کابینت فلزی

جنس بدنه کابینت تمام چوب

جنس بدنه کابینت MDF

جنس بدنه کابینت ممبران یا وکیوم

جنس بدنه کابینت های گلاس

باید کابینت آشپزخانه زرد رنگ بر اساس جنس بدنه ای انتخاب گردد که دارای ویژگی هایی شامل مقاومت در برابر رطوبت هوا،

مقاومت در برابر آسیب و ضربه،  مقاومت دربرابر حرارت، دارای زیبایی و ظرافت، تنوع طیف رنگ و رنگ بندی کامل و  باشد. کابینت آشپزخانه زرد از جنس ام دی اف و همچنین کابینت های های گلاس دارای روکشی از جنس ملامینه هستند. این روکش از متریال و خرده چوب های داخلی در برابر نفوذ آب محافظت می‌ کند. همچنین برای محافظت بیشتر لبه تمامی این ورق های ام دی اف و هایگلاس نوارکاری از جنس PVC نیز انجام می شود. این راهکار علاوه بر افزایش زیبایی در نمای کابینت منجر به طول عمر و نفوذ ناپذیری نیز می گردد. به همین دلیل گزینه‌ های انتخابی مناسبی هستند.

در سال های گذشته کابینت آشپزخانه زرد رنگ در جنس های فلزی نیز موجود بوده است. امروزه استفاده از کابینت فلزی در هر رنگی که شامل رنگ زرد نیز می شود، کمتر به کار برده می ‌شود و عملا به صفر رسیده است. چرا که فلز مقاومت بسیار پایینی در برابر آب و رطوبت داشته و طول عمر پایینی نسبت به مدل های جدید خواهد داشت. بعد از انتخاب رنگ و جنس بدنه کابینت ها، انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب صفحه کابینت یکی از مهمترین آیتم های دیگر بوده، چرا که بیشترین فعالیت های روزانه در آشپزخانه بر روی این رویه های کابینتی انجام می شود. باید توجه داشت که انتخاب آن با شناخت کافی از جنس، کیفیت و قیمت صورت گیرد.

کلام آخر

داشتن اطلاعات کافی در زمینه انواع کابینت آشپزخانه، به خصوص در رابطه با دیزاین خانه های مدرن مهم است. رنگ شناسی و هماهنگی کابینت های رنگی مانند کابینت آشپزخانه زرد رنگ این امکان را فراهم می سازد تا بازسازی یا انتخاب کابینت برای منزل در حال ساخت با حداکثراطلاعات صورت گیرد. همان گونه که به آن پرداخته شد انتخاب کابینت آشپزخانه زرد رنگ کاملا به سبک دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد. صاحب خانه و یا دیزاینر با توجه به نیاز منزل و محدودیت های موجود مانند ابعاد آشپزخانه و   به انتخاب کابینت آشپزخانه زرد می پردازد. اگر قصد داشتید تا کابینت های رنگ زرد را مهمان آشپزخانه خود کنید وقت زیادی برای انتخاب طیف رنگ زرد دلخواهتان صرف نموده تا در آینده پشیمان نگردید. انتخاب آگاهانه منجر به بالا رفتن زیبایی و کارایی آشپزخانه خواهد شد.