رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 14 کابینت با ترکیب رنگ قرمز

رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه و بررسی 14 کابینت با ترکیب رنگ قرمز

همیشه انتخاب رنگ کابینت یک چالش و تصمیم مهم برای افراد است. رنگ و مدل کابینت نقش تاثیرگذاری در دکوراسیون آشپزخانه و در نتیجه خانه خواهد داشت. امروزه برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و زیبا از طیف های رنگی متنوعی استفاده می شود. یکی از رنگ هایی که از آن برای کابینت کمتر استفاده شده، رنگ قرمز است. نوع چیدمان و انتخاب مناسب رنگ های مکمل تاثیر زیادی در ایجاد آشپزخانه ایی ایده آل و شیک دارد. کابینت آشپزخانه قرمز با نورپردازی مناسب و در ترکیب با رنگ هایی مانن سفید، کرم و یا مشکی بسیار چشم گیر خواهد بود. اگر قصد تعویض کابینت های قدیمی را دارید و یا می خواهید برای منزل نوساز کابینت انتخاب نمایید، یکی از گزینه ها می تواند کابینت آشپزخانه قرمز رنگ باشد. اگر در انتخاب رنگ قرمز برای کابینت آشپزخانه خود تردید دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

کابینت قرمز

کابینت آشپزخانه

با دقت زیاد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، می توان فضایی گرم و صمیمی در داخل خانه ایجاد کرد. از این جهت که آشپزخانه قلب خانه بوده، با ظرافت در طراحی و ساخت یک دکوراسیون جذاب برای آشپزخانه، آرامش و زیبایی بیشتری نصیب خانه می گردد. در این میان کابینت ها نقش زیادی در آشپزخانه های کوچک و بزرگ ایفا می کنند. کابینت آشپزخانه به عنوان شلف طبقه بندی شده در آشپزخانه برای قرار دادن مواد غذایی خشک و همچنین لوازم آشپزخانه استفاده می شود. علاوه بر استفاده جهت وسایل آشپزخانه و مواد خوراکی، کابینت به عنوان گزینه مهم و تاثیرگذاری در دکوراسیون خانه نیز به شمار می رود. برای داشتن یک فضای خاص و متفاوت در آشپزخانه می توان از کابینت هایی با رنگ های کمتر استفاده شده بهره برد. یکی از این رنگ ها، رنگ قرمز است. کابینت آشپزخانه قرمز رنگ علاوه بر ایجاد دکوراسیون جدید، به لحاظ فنگ شویی هم تاثیر زیادی در بالا بردن انرژی محیط خواهد داشت.

کابینت قرمز در دیزاین آشپزخانه های مدرن

اغلب افرادی که به دنبال داشتن فضایی گرم، شاد و پر انرژی در آشپزخانه خود هستند به سراغ کابینت هایی با رنگ های شاد و غیر معمول می روند. در واقع دکوراسیون آشپزخانه با کابینت قرمز انتخاب کسانی است که ترجیح می دهند در کنار خانواده احساس شعف و شادی داشته باشند. کابینت قرمز در خانه برای اعضا و ساکنین قدرت بخش نیز می باشد. رنگ شاد برای کابینت قرمز در فضای آشپزخانه نشان گر احساس شور و هیجان و سر زندگی ساکنان منزل می باشد. کابینت قرمز در آشپزخانه های با متراژبالا جلوه بیشتری خواهد داشت. در آشپزخانه هایی که کوچک هستند بهتر بوده از کابینت قرمز با طیف رنگی روشن یا مات در ترکیب با رنگ سفید برای کابینت ها استفاده شود. این ترکیب رنگ کمک کرده تا فضای آشپزخانه کسل کننده به نظر نرسد.

کابینت قرمز در دیزاین آشپزخانه های مدرن

اثرات مثبت روان شناختی رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه 

رنگ قرمز نشانگر نشاط و هیجان و سرزندگی انتخاب کننده است. انتخاب این رنگ توسط یک فرد نشان از اعتماد به نفس بالا دارد. بنابراین وجود کابینت قرمز در آشپزخانه می تواند این شور و نشاط را نیز در دیگر اعضای خانواده هم تسری بخشد. همچنین باعث بالارفتن اعتماد به نفس در دیگر اعضای خانواده هم شود. به لحاظ بررسی های روانشناختی انتخاب و استفاده از کابینت آشپزخانه قرمز در دکوراسیون داخلی می تواند به لحاظ پزشکی مفید باشد. کابینت قرمز بر سرعت ضربان قلب تاثیر مثبتی داشته سیستم تنفسی را با افزایش تعداد تنفس در دقیقه بهبود می بخشد. در نتیجه بر میزان متایبولیسم و سوخت و ساز تاثیر مثبتی دارد، همچنین موجب کاهش وزن نیز می شود.

انتخاب رنگ قرمز توسط یک فرد نشان دهنده روحیه ای قوی و با انرژی بالا می باشد. این انرژی سرشاری داشته و منبعی تمام نشدی از انرژی در مقایسه با دیگر افراد هستند. دکوراسیون و کابینت قرمز رنگ موجب تحریک افزایش اشتهای افراد می شود، به همین خاطر است که رنگ قرمز را به عنوان یکی از رنگ های اشتها آور می شناسند. همچنین رنگ قرمز به عنوان یک رنگ اشتها آور در طراحی و دیزاین رستوران ها نیز به کار می رود.

رنگ بندی کابینت آشپزخانه قرمز

رنگ قرمز در رده رنگ های اصلی بوده و در دسته رنگ های گرم طبقه بندی می شود و مکمل آن رنگ های زیادی مانند سفید، قرمز، زرد، کرم، نارنجی و ... است. رنگ قرمز نمادی از قدرت و جسارت، هیجان، شور و عشق است. طیف رنگی بسیار وسیعی برای رنگ قرمز وجود دارد که شامل

قرمز آجری

قرمز مات

زرشکی

شرابی و ... می شود.

چیدمان جذاب دکوراسیون لوازم آشپزخانه در کنار کابینت قرمز

رنگ قرمز کابینت ها به دلیل تند بودن زیاد ممکن است بعد از گذشت مدتی موجب احساس خستگی و کسل بودن افراد شود. از این رو طراحان دکوراسیون داخلی، در زمان دیزاین و دکور آشپزخانه از ترکیب رنگ قرمز با رنگ های یخی، سرد و خنثی استفاده می کنند. رنگ های سرد کمک کرده تا در ترکیب با دیگر رنگ ها فضایی ملایم ایجاد شود. در کنار کابینت قرمز، افراد می توانند از میز و صندلی ناهارخوری با رنگ ختثی، دیوار سفید و سایر اجزا متناسب با رنگ قرمز در طیف های متفاوت استفاده کنند. در کنار کابینت آشپزخانه قرمز، برای جذابیت و کارایی بیشتر می توان از طیف های مختلف رنگ قرمز آجری، زرشکی و ... در ترکیب با رنگ هایی همچون سفید، کرم، خاکستری و… استفاده کرد. این ترکیب رنگ کمک می کند تا یک دکوراسیون ایده آل و مورد نظر خلق گردد.

کابینت قرمز

8 نمونه طراحی و دیزاین داخلی خلاقانه با کابینت آشپزخانه قرمز 

بهترین ایده برای انتخاب رنگ و طرح مناسب کابینت های آشپزخانه، در کنار توجه به زیبایی و جذاب بودن آن باید ترکیب رنگ نیز به درستی انتخاب شود. ترکیب رنگی باید به گونه ای باشد که بعد از گذشت زمان احساس کسل کنندگی و تکراری بودن ایجاد نکند. از این رو با توجه به نکات گفته شده انتخاب کابینت هایی با رنگ مناسب دغدغه بسیاری از افراد در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب طرح و رنگ کابینت می باشد. به طور کلی باید این نکته را در نظر داشت که رنگ کابینت ها باید با محیط اطراف هماهنگی کامل داشته و ایجاد ترکیب رنگی مناسبی نمایند. 

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

کابینت قرمز

در ادامه به چند نمونه از جدیدترین و شیک ترین تصاویر طراحی و دیزاین، با کابینت آشپزخانه قرمز رنگ می پردازیم. در هر یک از این طراحی ها می توان تاثیر ریزه کاری های طراحی در جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی آشپزخانه را مشاهده کرد. در این قسمت با جدیدترین رنگ ها و طرح ها در ترکیب با کابینت های آشپزخانه قرمز رنگ امروزی آشنا خواهیم شد. امیدواریم بعداز مشاهده تصاویر بتوان از بین ایده های موجود بهترین انتخاب را متناسب با سلیقه و با توجه به دکوراسیون آشپزخانه داشته باشید. هر یک از این تصاویر می توانند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما باشند. 


کابینت های گلاس قرمز

افرادی که به اندازه کافی شجاع بوده و خواهان شکوه و زیبایی آشپزخانه هستند، با انتخاب کابینت به رنگ قرمز می‌ توانند تحسین همگان را دریافت کنند. به خصوص رنگ قرمز مات رنگی است  که تابع مد نبوده و هیچ‌ وقت از مد نمی ‌افتد. اگر از رنگ قرمز به درست ترین شکل ممکن در آشپزخانه استفاده شود، می ‌تواند با تمام عناصر دیگر موجود در خانه هماهنگ شود. می ‌توان با انتخاب متریال های متنوع، رنگ قرمز را پر از تنوع کرد. مثلا برای کابینت های چوبی قرمز، ممبران بهترین گزینه است. سرامیک قرمز و یا کفپوش چوبی قهوه ای نیز یکی دیگر از ترکیبات شگفتی انگیز رنگ قرمز است. 

کابینت های گلاس قرمز

اگر به دنبال سبک‌ آشپزخانه لوکس و لاکچری هستید، بهترین پیشنهاد این است که از های گلاس براق قرمز استفاده شود. های گلاس براق قرمز نور را بازتاب می ‌دهد. در این مورد، ترکیب کابینت ‌های های گلاس براق قرمز و سرامیک روشن برای کف، یک پیشنهاد فوق‌ العاده عالی است. بسته به نورپردازی و رنگ‌هایی ک در کنار کابینت قرمز استفاده می‌ شود، آشپزخانه با کابینت قرمز سبک ‌های مختلفی را به وجود می آورد. در واقع هر بار با تغییر جزئیات می ‌توان آشپزخانه‌ جدیدی داشت. برای این که آشپزخانه‌ شکلی مدرن به خود بگیرد می ‌توان در بالای جزیره آشپزخانه لامپ ‌های بزرگ و سفید آویخت. 


کابینت قرمز سفید

کابینت قرمز سفید در سبک کلاسیک و همچنین دکوراسیون های مدرن آشپزخانه جزو ترکیب رنگ هایی هستند که همیشه نزد افراد محبوب بوده و خواهد بود. رنگ سفید به تنهایی سرد و یکنواخت دارد. بنابراین ترکیب رنگ کابینت قرمز سفید، تضاد رنگی زیبایی را ایجاد می کند. در واقع روشنی رنگ سفید در تضاد با گرمای رنگ قرمز قرار می گیرد و این دو رنگ، در یکدیگر ترکیب می شوند. کابینت ها با ترکیب رنگ قرمز و سفید می توانند برای آشپزخانه های مدرن انتخاب ایده آل و مناسبی باشند.

کابینت قرمز

ورق ام دی اف سفید ظاهری مدرن به آشپزخانه می دهد. علاوه بر آن کابینت ها با ترکیب رنگ سفید موجب بزرگ تر جلوه کردن فضای آشپزخانه می شوند. بنابراین بهتر است از کابینت های قرمز در کنار رنگ سفید در آشپزخانه های با متراژ کوچک استفاده شود. با رنگ سفید کابینت ها نور را منعکس می کنند و باعث می شوند تا فضای آشپزخانه پر نورتر به نظر برسند. یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد فضای دو گانه در دکوراسیون آشپزخانه می توان انجام داد، این است که رنگ کابینت های بالا و پایین را سفید قرمز متضاد با یکدیگر انتخاب کرد. 

کابینت قرمز زرد

رنگ هایی مانند قرمز و زرد همیشه در کنار هم دیده شده و جزو عناصر طبیعت می باشند. قرمز و زرد رنگ های که در کنار هم خیره کننده می شوند. ترکیب معروفی در طبیعت مانند زردی و قرمزی آتش و یا طلوع و غروب خورشید، و رنگ زیبای برگ های پاییزی در فصل خزان و .... قرمز زرد ترکیب پرانرژی بوده که می تواند تمامی طیف های رنگ زرد و قرمز را در بر بگیرد. در کابینت آشپزخانه نیز به سهولت می توان از این ترکیبات رنگی در کنار یکدیگر به صوت کابینت قرمز زرد استفاده کرد.

کابینت قرمز

کابینت قرمز قهوه ای

یکی از طبیعی ترین انواع رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه مدرن رنگ قرمز در کنار پارکت و کاشی های دیواری قهوه ای است. رنگ زیبای کابینت قرمز قهوه ای فضای آشپزخانه را مدرن و به روز نشان می دهد. اگر تمایل دارید که از کابینت قرمز در آشپزخانه منزل استفاده کنید یکی از رنگ های ایده آل برای سایر وسایل آشپزخانه رنگ مشکی قهوه ای می باشد. اغلب از رنگ قهوه ای کنار کابینت های گلاس و براق قرمز استفاده می شود.

کابینت قرمز قهوه ای

طراحی آشپزخانه با کابینت قرمز مشکی

کابینت قرمز مشکی در دسته بندی کابینت های کلاسیک قرار می گیرد. رنگ قرمز صمیمیت و گرما در فضای آشپزخانه ایجاد می کند . این رنگ در کنار رنگ مشکی مورد توجه طراحان قرار دارد. چرا که ترکیب قرمز با رنگ های دیگر مانند مشکی یک هارمونی جذاب را پدید می آورد. امروزه رنگ مشکی طرفداران و علاقمندان بسیار زیادی دارد و مورد استقبال است. ترکیب کابینت از جنس ام ‌دی ‌اف قرمز با ورق های مشکی گزینه ایده آلی برای اجرا می باشد. این ترکیب مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک مقیاس که از نور کافی بهره نمی برند، خواهد بود. این دو ترکیب در کنار هم باعث بزرگ تر دیده شدن فضا و دلباز جلوه کردن محیط داخلی آشپزخانه می شوند.

کابینت قرمز مشکی

در یک اشپزخانه یا کابینت قرمز بزرگ، می ‌توان در وسط آن یک جزیره آشپزخانه با کابینت‌ های مشکی قرار داد. ولی همیشه با یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ مشکی در آشپزخانه، فضا را تیره تر می‌ کند. به همین جهت اگر از جزیره آشپزخانه مشکی استفاده کردید، به سمت استفاده از کابینت‌ آشپزخانه قرمز با طیف روشن مانند هلویی، قرمز کمرنگ و ... بروید تا آشپزخانه تیره نگردد.

کابینت قرمز اخرایی

رنگ قرمز اخرایی به محیط آشپزخانه انرژی و نشاط خاصی می بخشد. توجه داشته باشید که اگر شما تمایل دارید از رنگ قرمز اخرایی برای کابینت های آشپزخانه استفاده کنید باید از قرار دادن وسایل اضافی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان خودداری گردد. رنگ کابینت قرمز اخرایی به تنهایی باعث شلوغ تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می شود.

کابینت قرمز اخرایی

کابینت قرمز طوسی

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند که در آشپزخانه با کابینت قرمز از رنگ طوسی و یا تناژ‌های طوسی نیز استفاده شود. نگران این نباشید که رنگ طوسی، در آشپزخانه چگونه می تواند با کابینت قرمز ترکیب شود. یک طراح زبده می ‌تواند با کمی خلاقیت به خرج دادن و همچنین به کار بردن عناصر شیشه ‌ای در کابینت ها شکوه آشپزخانه را بیشتر کند. رنگ قرمز در ترکیب با طوسی، لوازم استیل مانند سینک و اجاق گاز استیل و ... و صفحه کابینت نقره ای جلوه زیادی دارد. رنگ قرمز در کنار این رنگ های خنثی بهتر دیده می شود. اگر شما تمایل دارید که برای کابینت های آشپزخانه از رنگ قرمز استفاده کنید بهتر است از ترکیب رنگ قرمز با انواع رنگ هایی مانند سفید و نقره ای و طوسی استفاده نمایید.

کابینت قرمز طوسی

کابینت قرمز طوسی

انواع کابینت قرمز بر اساس جنس و کیفیت

کابینت های آشپزخانه در هر رنگی که باشند به دو دسته کابینت های مدرن و کابینت های سبک کلاسیک تقسیم بندی می گردند. بعد از انتخاب طرح کابینت ها باید به رنگ آن ها هم توجه ویژه داشت. دلیل آن این بوده که رنگ کابینت ها می تواند در متفاوت تر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیر به سزایی داشته باشد.

کابینت هایگلاس: متریال سازنده کابینت های هایگلاس، ورق های چوب از جنس های ‌گلاس با ساختار چوبی هستند. این نوع از کابینت ها جزو مدل های مدرن در صنعت کابینت سازی محسوب می گردند.

کابینت ممبران: متریال مورد استفاده در کابینت های ورق ممبران چوب های طبیعی و ام دی اف و نئوپان می باشد. که در تمام طیف های رنگی از جمله قرمز نیز رنگ بندی گسترده دارد. ممبران با روکش ورقه های پی وی سی و یا همان ممبران پوشیده می شود.

کابینت ام دی اف: ام دیدی اف اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب در بین جنس های مختلف بدنه کابینت ها است. ورق ام دی اف هزینه تولید نسبتا ارزان پایین تری نسبت به سایر ورقه ها دارد. علت آن این بوده که برای ساخت ام دی اف از خورده چوب های بازیافتی استفاده می گردد.

کابینت تمام چوب: کابینت های تمام چوب یکی از متریال های با قیمت بالا برای ساخت کابینت منازل به شمار می روند. کابینت های ساخته شده از جنس چوب می تواند به تنهایی ارزش ریالی خانه را نیز بالاتر ببرد. این نوع کابینت های ساخته شده از چوب در دسته بندی کابینت های قدیمی قرار می گیرند. در واقع از نوع کابینت های کلاسیک بوده و تفاوت آن ها با دیگر متریال ها بیشتر در طراحی ظاهری آن ها می باشد.

علاوه بر این موارد ذکر شده در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، مواد دیگری که اغلب و به طور معمول استفاده می‌شوند عبارت هستند از صفحه کابینت گرانیت، صفحه کابینت استیل، صفحه کابینت چوب بلوط، استیل ضد زنگ، چوب توس، شیشه و حتی PVC. که در کنار کابینت قرمز عناصر و شاکله اصلی آشپزخانه را می سازند.

سخن پایانی

آشپزخانه مکانی از خانه است که اعضای خانواده اوقات زیادی از روز را برای پخت و پز، شستن ظرف ها و ... در آن سپری می کنند. در دکوراسیون آشپزخانه توجه به جزییات ترکیب رنگ همیشه برای افراد خوشایند بوده است. بنابراین انتخاب رنگ کابینت های آن بسیار مهم است. اولین وسیله در آشپزخانه که دیده می شود، کابینت بوده که بیشترین قسمت آشپزخانه را تشکیل می دهد. طراحی مدل و رنگ کابینت آشپزخانه می تواند در زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه تاثیر داشته باشد. بنابراین بهتر است حداکثر دقت و حساسیت را در انتخاب رنگ و طرح کابینت به خرج داد. در این مطلب انواع مدل های رنگ قرمز برای کابینت های آشپزخانه بررسی شد. شما می توانید با توجه به رنگ پارکت و سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، طرح مناسب و زیبایی برای کابینت های آشپزخانه خود انتخاب نمایید.