آشپزخانه سفید

30 ایده ی جذاب آشپزخانه ی سفید

برای داشتن دکوراسیونی جذاب و ایده ال در فضای آشپزخانه باید حساسیت و دقت لازم را به کار برد، زیرا آشپزخانه مهم ترین قسمت خانه است و زیبایی و منحصر به فرد بودن آن بر بقیه نقاط خانه تاثیرگذار است. امروزه استفاده از رنگ سفید برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه های مدرن بسیار رایج شده است در این مقاله برای آگاهی بیشتر مطالبی در مورد دکوراسیون آشپزخانه های سفید را خدمت شما عزیزان عرض می کنیم و در ادامه 30 نمونه از طراحی اینگونه آشپزخانه ها را با هم می بینیم که به شما برای انتخاب بهتر و سریع تر دکوراسیون آشپزخانه تان کمک فراوانی می کند و به راحتی می توانید آشپزخانه ی سفید رنگ خود را طراحی کنید. البته ناگفته نماند که این ایده ها بیشتر برای دکوراسیون مدرن کاربرد دارد و برای آشپزخانه های سفید کلاسیک به دلیل تزیینات و نمای گرمی که دارند بدون کاربرد است.

استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون انواع آشپزخانه ها

ما برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک و یا بزرگ خود می توانیم از رنگ سفید استفاده کنیم و محدودیتی در این زمینه نداریم و بی شک رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای آشپزخانه های کوچک و جذاب ترین گزینه برای طراحی کابینت آشپزخانه های بزرگ است. رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد نور را منعکس می کند و بسیار مناسب آشپزخانه های بدون پنجره است. هم چنین این رنگ پر طرفدار حس پاکیزگی و شادی و نشاط را در محیط آشپزخانه ایجاد می کند. در ادامه با دکوراسیون سفید آشپزخانه های کوچک و بزرگ بیشتر آشنا می شویم.

1) دکوراسیون سفید آشپزخانه بزرگ

اگر آشپزخانه ای بزرگ دارید حتما از این رنگ زیبا برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. رنگ سفید رنگی خنثی است و می تواند با هر رنگ دیگری  ترکیب شود، بنابراین استفاده از این رنگ به شما این امکان را می دهد تا رنگ هایی که مورد علاقه ی شماست و به تنهایی نمی توانید آن را وارد فضای آشپزخانه کنید با ترکیب آن با رنگ سفید به راحتی از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید در دکوراسیون آشپزخانه از ترکیب رنگ  جذاب سفید مشکی یا سفید قهوه ای استفاده کنید.

2) دکوراسیون سفید آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه ی شما فضای کمی دارد با استفاده از این رنگ جذاب فضای شما بزرگتر به نظر می رسد. سعی کنید در آشپزخانه های کوچک از کابینت و کف پوش سفید استفاده کنید که این دو مورد در کنار طراحی نورپردازی مدرن می تواند آشپزخانه ای ایده ال را برای شما رقم بزند و فضا را بسیار بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد.

آشپزخانه سفید رنگ

ما در انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه خود باید به یک سری از نکات دقت کنیم از آنجایی که رنگ سفید رنگی خنثی و سرد است یک اشتباه کوچک در انتخاب این رنگ باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه ما بی روح شود، بنابراین باید مواردی را برای انتخاب این رنگ مدنظر قرار دهیم و منظور خود را برای داشتن حالت های مختلف از یک آشپزخانه ی سفید واضح تر بیان کنیم. سه حالتی که می تواند انتخاب ما باشد 1.کابینت سفید 2.دیوارهای سفید 3. آشپزخانه یکدست سفید است. گزینه ی اول به تنهایی امکان داشتن یک آشپزخانه ی سفید را برای شما فراهم نمی کند، بنابراین باید در کنار کابینت های سفید رنگ دیوار ها و کف پوش آشپزخانه را نیز از طیف رنگ های خنثی روشن مانند طوسی و کرم و .. انتخاب کنید. دیوارهای سفید نیز همانند گزینه اول به تنهایی نمی تواند یک آشپزخانه سفید و شیک را برای شما به ارمغان بیاورد و حتما باید برای سایر وسایل و سطوح آشپزخانه از رنگ های روشن دیگری نیز استفاده کنید و در آخر انتخاب  آشپزخانه ی یکدست سفید بی شک آشپزخانه ای سرد و بی روح خواهد بود که در ادامه ی مقاله مواردی که باعث می شود آشپزخانه ی سفید شما زنده و پویا جلوه کند را معرفی می کنیم.

9 ایده که با رعایت نکردن آن ها آشپزخانه ی سفید بی روح و سردی خواهید داشت

1. کنتراست بالا: اگر شما از آن دسته از افراد هستید که از رنگ های گرم و متنوع خوشتان نمی آید می توانید از رنگ سفید و سیاه استفاده کنید و کنتراست بالایی برای جذابیت فضا ایجاد کنید. برای اینکه رنگ سیاه از روشنایی آشپزخانه سفید شما کم نکند می توانید در جزییات آشپزخانه از این رنگ استفاده کنید.

2. استفاده از حصیر: از آنجایی که حصیر رنگ گرمی دارد وترکیب رنگ سفید با رنگ های گرم ترکیبی زیبا و جذاب است در نتیجه می توان در وسایل و نقاطی از آشپزخانه از حصیر استفاده کنید. هم چنین حصیر با سبک مدرن نیز هم خوانی دارد.

3. استفاده از چوب: می توانید کف پوش آشپزخانه ی سفید را چوبی انتخاب کنید و آشپزخانه ای جذاب و شیک داشته باشید، اما اگر دوست دارید سطوح شما بیشتر به رنگ سفید باشد می توانید سطوح کوچک تر مثل صفحه ی روی کابینت ها را چوبی انتخاب کنید و یا از صندلی های چوبی استفاده کنید.

4. صندلی های رنگی: در آشپزخانه های سفیدی که فضای بیشتری دارد می توانید میز نهار خوری با صندلی های رنگی در آن قرار دهید و جلوه پویا و زیبایی به محیط ببخشید. 

5. نورپردازی: در آشپزخانه های مدرن سفید از لوستر هایی با متریال های متفاوت استفاده کنید؛ زیرا این لوستر ها فضای آشپزخانه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و محیطی شیک و منحصر به فرد را می سازند. برای مثال از لوستر های نقره ای مشکی مسی حصیری در کنار دکوراسیون سفید خود استفاده کنید.

6. دیوار شاخص: در آشپزخانه ی سفید رنگ خود یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص در نظر بگیرید در این صورت می توانید این دیوار را کاشی کاری یا کاغذ دیواری کنید و رنگی پویا و زنده را به فضای  آشپزخانه وارد کنید.

7. فرش آشپزخانه: انتخاب یک فرش رنگی و یا حتی فرشی با رنگ سیاه و سفید فضای آشپزخانه مدرن سفید شما را چشم نواز و ایده ال می کند.

8. دیوار تخته سیاه: یکی از کاربردی ترین ایده ها استفاده از تخته سیاه است . شما به راحتی می توانید روی این دیوار یاد داشت های روزانه یا دستور پخت غذاها را بنویسید و علاوه بر این رنگ سیاه آن باعث می شود فضای  آشپزخانه سفید شما از بی روحی دربیاید.

9. استفاده از گیاهان سبز: این ایده یکی از جذاب ترین و زیباترین ایده هاست و اگر شما به هر دلیلی هیچ کدام از هشت ایده ی ذکر شده را استفاده نکردید، توصیه ی ما این است که حتما گیاهان سبز رنگ را به دکوراسیون آشپزخانه سفید خود اضافه کنید.

معرفی ویژگی های رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

روشن تر و بازتر شدن فضا

قابلیت تلفیق با سایر رنگ ها

قابلیت ترکیب با انواع سنگ سرامیک چوب

نمادی برای سبک مدرن و مینیمال

نمایش لکه ها و آلودگی ها به ساکنان منزل

رنگ سفید را حتما در دکوراسیون این پنج  آشپزخانه بکار ببرید

1) آشپزخانه کوچک 

در آشپزخانه های کوچک به فضای کافی برای جادادن وسایل نیازمندیم که نصب کابینت های زیاد تا سقف آشپزخانه برای جادادن وسایل  به رنگی غیر از سفید باعث می شود فضا تیره و بسته به نظر برسد. در این شرایط توصیه ما استفاده از رنگ سفید برای کابینت هاست که این رنگ  به میزان زیادی فضای آشپزخانه را روشن و دلباز می کند.

2) آشپزخانه کم نور یا بدون پنجره

در آشپزخانه هایی که نور طبیعی از طریق پنجره  وارد آن نمی شود می توان با نصب کابینت های سفید به میزان قابل قبولی فضا را نورانی و درخشان جلوه داد.

3) آشپزخانه های با عرض کم 

اگر طراحی آشپزخانه شما به گونه ای ست که راهروی باریک به طول زیاد و عرض کم دارد استفاده از رنگ سفید در این محیط  باعث می شود این بعد نامناسب کمتر به چشم بخورد. به هیچ عنوان در چنین فضایی از رنگ های تیره استفاده نکنید؛ زیرا در صورت وجود نور نیز فضای آشپزخانه دلگیر و کوچک نشان داده می شود. 

4) آشپزخانه های با لوازم و مبلمان تیره رنگ 

در چنین آشپزخانه هایی می توانید با وارد کردن رنگ سفید به وسایل و سطوح مختلف از میزان تیرگی و دلگیر بودن فضا بکاهید و روشنایی و جذابیت را به این محیط وارد کنید.

5) آشپزخانه های با کف پوش تیره رنگ

اگر کف پوش خود را سفید انتخاب کنید می توانید به راحتی انواع مختلف صندلی ها با رنگ های متنوع را برای آشپزخانه انتخاب کنید، اما انتخاب کف پوش تیره فقط در صورتی زیباست که حتما وسایل قرار داده شده بر روی آن رنگی سفید داشته باشد.

30 ایده ی جذاب آشپزخانه ی سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

دکوراسیون آشپزخانه سفید

ایده آشپزخانه سفید

رنگ سفید در آشپزخانه

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

حرف آخر

در این مقاله نکاتی مهم و تصاویری از دکوراسیون آشپزخانه مدرن به رنگ سفید را مشاهده کردید که امیدواریم این مطالب مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها به دکوراسیون ایده ال و دلخواه خود در فضای آشپزخانه منزل تان دست یابید.

طراحی آنلاین کابینت