معرفی بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی 

به منظور نشان دادن یک طرح نهایی که برای مشتری آماده کرده اید از چه روشی استفاده می کنید؟

در تاریخ نه چندان دور از روش ساخت ماکت برای تایید نظر مشتری استفاده می کردند، اما این کار هم بسیار زمان می برد،هم اشکالات زیادی از قبیل مرتب نبودن کار سرعت پایین و ... دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و کاربرد زیاد کامپیوتر در شغل ها در تخصص معماری هم باید یک انقلاب می شد. به همین منظور نرم افزار هایی برای سهولت در طراحی و نشان دادن ایده ها به مشتری ساخته شد. در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای سه بعدی در حوزه طراحی داخلی خواهیم پرداخت

   بهتر است بخوانید: هر آنچه در مورد طراحی کابینت باید بدانید | قیمت طراحی و نمایش بهترین نمونه کارهای طراحی آشپزخانه

۱- نرم افزار اسکچاپ - Sketchup

اگر با هیچ برنامه سه بعدی آشنایی ندارید یا وقتی برای یادگیری ندارید، بهترین گزینه برای شما اسکچاپ است. دانلود آن رایگان است و برای مبتدی‌ها، این نرم افزار طراحی و مدلینگ عالی است. می‌توانید کار متریال دهی، نورپردازی و تصاویر شبیه به واقعیت ایجاد کنید.

نرم افزار اسکچ آپ

نرم افزار اسکچ آپ

۲- نرم افزار Blender

برای آن‌هایی که ماهرتر هستند نرم افزاری شامل مجسمه سازی و انیمیشن و پردازش واقعی عکس و ویرایش فیلم و ویدیو است. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد که یک بازی سه بعدی بسازید و فیلم ها را تدوین کنید و یک شبیه سازی واقعی ( از قبیل مایعات و پوست و مو) را ایجاد کنید.

 در واقع اگر کارتان معماری، دکوراسیون، مکانیک و عمران نیست، و قصد دارید کارهای به منظور مدل سازی و انیمیشن انجام دهید گزینه خوبی است.

نرم افزار بلندر

نرم افزار بلندر

نرم افزار بلندر

۳- نرم افزار اتوکد

اتوکد یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های کاربردی طراحی سه بعدی در این لیست است (معروف به برنامه مادر).

توسط مهندسین و همچنین طراحان گرافیکی و صنعتی استفاده می‌شود این برنامه دارای ویدیوهای آنلاینی است که می‌تواند شمارا با چگونگی شروع برنامه و اصول اصلی این برنامه آشنا کند. اتوکد سرعت خوبی در خروجی دارد و آموزش آن بسیار آسان است.

نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد

۴- نرم افزار راینو - Rhino

این برنامه یک نرم افزار طراحی سه بعدی بر اساس خطوط منحنی است که مدل‌های دقیق از نظر ریاضی از سطح‌های سه بعدی ایجاد می‌کند .این برنامه در طراحی معماری و صنعتی و تولیدی و چندرسانه‌ای و گرافیکی استفاده می‌شود.

پس اگر کارهای سه بعدی با زاویه  و انحنای بالایی دارید می توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

۵- نرم افزار رویت Revit

در طراحی معماری و مهندسی ساختاری مخصوصاً در مدل کردن اطلاعات سازه‌ای کاربرد فراوان دارد.این برنامه شما را از پیش طرح‌های انتزاعی به سمت تجزیه و تحلیل مناسب با توانایی‌ها و همسازی و کارگاهی می‌برد.

کیفیت خروجی بالایی دارد و می توانید با ترکیب رویت و تری دی مکس یک اثر زیبا خلق کنید.

نرم افزار رویت

نرم افزار رویت

 ۶- تری دی مکس (Autodesk 3ds Max)

تری دی مکس یک برنامه طراحی انیمیشن و شبیه سازی و نرم افزار پرداخت سه بعدی است که در طراحی صنعتی ،فیلم، بازی‌ها و گرافیک‌های متحرک استفاده می‌شود. مزیتی که این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای دیگر دارید این است که در بازار جا افتاده و اکثر دفاتر طراحی به افراد مسلط به این نرم افزار نیاز دارند.

 ضمناً مدل‌های آماده و آموزش‌های زیادی به‌صورت آماده برای آن در بازار وجود دارد .

آموزش آن بسیار آسان است و اگر با فوتوشاپ و رویت ترکیب شود نتیجه کار بسیار با کیفیت می شود.

نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس

در تمامی نرم افزار هایی که معرفی کردیم باید حتما یک نرم افزار برای دو بعدی سازی آموخته باشید و اتوکد بهترین مورد آن است.