آشپزخانه نقلی

6 ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

با گسترش آپارتمان نشینی و محدود شدن زمین ها برای ساخت و ساز، ایده هایی برای طراحی آشپزخانه های نقلی و کوچک بیشتر شد. در این آشپزخانه ها بیشترین سعی بر این است که از فضا به شیوه درستی و بدون هدر رفتن استفاده شود. اجزای اصلی آشپزخانه بنا به نیاز افراد در نظر گرفته می شود و آن ها را به عنوان شاخصه اصلی در طراحی به کار می برند.در این اشپزخانه ها علاوه بر تلاش برای بزرگتر نشان دادن باید راه حل هایی برای شلوق نشدن آن پیدا کرد.

چند نکته برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه ها 

1. استفاده از رنگ های روشن و تا جای امکان کمتر از رنگ های تیره استفاده کنیم.

2. استفاده از نور طبیعی به گونه ای که آشپزخانه در طول روز از نور خورشید بی بهره نباشد.

3. استفاده از وسایل برقی یک رنگ.

4. ترکیب 2 و نهایتا 3 رنگ نه بیشتر.

5. اگر دیوار های کمی در دسترس دارید سعی کنید تا حد امکان از سطح آن ها برای شلف و کابینت دیواری استفاده کنید.

6. از کاشی های با طرح های هندسی استفاده کنید.

آشپزخانه های نقلی به همان اندازه که با کمبود فضا مواجه هستند، راحت هم می توان آن ها را طراحی کرد و از استفاده جزئیات اضافی در آن ها خودداری کرد.

بهترین رنگ برای آشپزخانه های کوچک سفید است و از بین رنگ های پر طرفدار می توان به رنگ آبی فیروزه ای اشاره کرد. مقاله ی اصول مهم انتخاب رنگ کابینت به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری در رنگ ها داشته باشید.

استفاده از سبک هایی غیر از مدرن به شدت می تواند فضای شما را هدر دهد، در این سبک می توانید از جزیره های تاشو برای استفاده بهینه و کاربردی از فضا استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های طراحی آشپزخانه های کوچک، تلفیق آن ها با فضاهای کاربردی است، به عنوان مثال: ترکیب آشپزخانه با غذا خوری: در این نمونه می توان از جزیره به عنوان میز غذا خوری استفاده کرد. این روش بسیار آسان ودر عین سادگی طراحی خاص به خانه شما می دهد.

برای زندگی امروزی که اغلب افراد پخت و پز را انجام نمی دهند و بیشتر از غذا های آماده استفاده می کنند. حذف یا کوچک شدن اجاق گاز چیز غیر معقولی نیسن، به این گونه که از گاز یک شعله یا نهایتا دو شعله استفاده می کنند، یک عدد مایکرو فر و یا توستر که روی کانتر قرار می گیرد و یک چای ساز که می تواند قسمت پخت و پز را تکمیل کند.

قسمت نگهداری غذا از یخچال و فریز کوچک و چند کابینت برای انبار مواد خوراکی خشک تشکیل می شود و در نهایت قسمت شستو شو که یک سینک یک قلو و ماشین ظرفشویی و یک عدد آبچکان است که نزدیک هم قرار می گیرند.

از این آشپزخانه ها می توان به نام مینی آشپزخانه ها هم نام برد.