کابینت مدرن آشپزخانه| معرفی ویژگی‌ها و انواع مدل کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت مدرن آشپزخانه| معرفی ویژگی‌ها و انواع مدل کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه سبک مدرن طرفداران زیادی دارد، زیرا این سبک دارای تنوع بالایی از جنس و رنگ است و از لحاظ قیمت هم جزو کابینت های مقرون به صرفه می باشند. کابینت های مدرن دارای انواع گوناگونی شامل کابینت های ام دی اف مدرن، کابینت های ممبران مدرن، کابینت های هایگلاس مدرن، کابینت های فلزی مدرن و ... می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تمامی ویژگی ها و مشخصه های این نوع کابینت بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه سبک مدرن

تاریخچه سبک مدرن مربوط به حوالی جنگ جهانی اول است. این سبک دارای ویژگی ‌هایی مثل صاف و بدون شیب بودن سطوح، استفاده از شکل‌ های هندسی و کمترین میزان تزئینات می‌باشد. کابینت‌ آشپزخانه مدرن با مشخصه ‌هایی مثل براق بودن، طراحی های زاویه‌ دارتر، سادگی در درها و چارچوب‌ های آن شاخص و شناخته شده هستند.

 قسمت‌های مختلف یک آشپزخانه مدرن می‌تواند محلی برای کابینت‌هایی باشد که منعکس‌کننده ظواهر زاویه‌ دار یا منحنی ها‌ هستند.

ویژگی های سبک مدرن

از مهمترین ویژگی های سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی، سادگی و بی آلایش بودن آن است تا در عین این که آرامش را به فضا ببخشد و باعث زیبا تر شدن وسایل شود، از فضای موجود بیشتر و بهتر استفاده شود.

بعضی اوقات بعضی از افراد می گویند که سبک مدرن بیش از حد ساده است، اما برخلاف تصور آن ها سبک مدرن باعث ایجاد احساس آرامش در فضای خانه می شود و با استفاده از اصول و قواعدی که در سبک مدرن پیاده می شود، از تمام قسمت های خانه به طور بهینه استفاده می شود و حتی برای فضاهای کوچک هم بسیار مناسب می باشد. 

همانطور که گفته شد در سبک مدرن سادگی و در عین حال شیک بودن حرف اول را می زند. آشپزخانه های مدرن برای افرادی که به طرح های ساده، شیک و کاربردی علاقه دارند بسیار مناسب هستند.

برای طراحی و اجرای سبک مدرن نیازی به هزینه های زیاد نیست و تنها با خلاقیت می توان تمام عناصر ضروری در یک آشپزخانه را با هم هماهنگ کرد و پیوستگی دکوراسیون را حفظ کرد.

خصوصیات و ویژگی‌های کابینت مدرن

 کابینت مدرن

کابینت های سبک مدرن دارای ویژگی های شاخص و برجسته ای هستند که این سبک را از سایر سبک ها و متمایز کرده است.

تنوع بالا در رنگ

تنوع رنگ یکی از ویژگی های منحصر به فرد کابینت های آشپزخانه مدرن است. این نوع کابینت ها در هر رنگی که شما دوست داشته باشید توسط تیم ربوطرح قابل سفارش و ساخت می باشد. البته بهتر است در کنار علایقتان اصول انتخاب رنگ را هم مد نظر داشته باشید مثلا اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است به جای رنگ های تیره از رنگ های روشن و سفید استفاده کنید تا فضا باز تر و بزرگ تر به نظر برسد.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهکارهای عالی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

   بهتر است بخوانید: 7 راهکار عالی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک


سادگی در طراحی

سادگی یکی از اصلی ترین ویژگی های کابینت مدرن است. این سبک کابینت‌ بسیار ساده طراحی و ساخته می‌شود و در آن‌ از طرح‌های پیچیده و سخت استفاده نمی شود. این ویژگی به بهینه سازی در فضا هم کمک زیادی می کند.

سادگی در طراحی سبک آشپزخانه مدرن باعث می شود فضایی جادارتر و زیباتر در آشپزخانه ایجاد شود. افرادی که خانه هایی با فضاهای کوچک زاویه دار دارند بیشتر از این سبک استفاده می کنند زیرا عملکرد را به پیچیدگی و تزئینات ترجیح می دهند.

تمیز کاری کمتر و آسان تر 

یکی از ویژگی های خیلی خوبی که کابینت های مدرن دارند این است که به دلیل سطوح صاف و یک دستی که دارند خیلی سریع و آسان تمیز می شوند و نقش و طرح پیچیده ای که به دلیل فرورفتگی گرد و غبار وارد آن شود را ندارند.

قیمت مناسب

این نوع کابینت ها چون بسیار ساده هستند و دارای نقش های پیچیده ای نیستند و از آن جایی که  قیمت کابینت ها هم به جنس مواد به کار رفته و طراحی های انجام شده بستگی دارد، قیمت این نوع کابینت ها بسیار مناسب است و به نسبت پایین تر از سایر کابینت ها می باشد.

جادار بودن

به دلیل این که این نوع کابینت ها از کف زمین تا سقف امتداد دارند و از تمام فضای دیوار آشپزخانه استفاده می شود فضای زیادی دارند و از حداکثر فضا بدون هیچ محدودیتی استفاده می کنند. این به جادار بودن این نوع کابینت ها کمک زیادی کرده است.

تفاوت سبک مدرن با سبک معاصر و مینیمال

سبک مدرن بر سادگی و عملکرد گرایی تاکید دارد. در این سبک از رنگ ها و متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ و طراحی های ساده استفاده می شود. 

سبک معاصری سبکی است که همواره درحال تکمیل است و می توان گفت این سبک تکمیل شده و ادامه دهنده ی سبک مدرن می باشد. علاوه بر سبک مدرن، سبک مینیمال هم در شکل گیری سبک معاصر تاثیر داشته است.

در سبک مدرن بیشتر از رنگ های نشات گرفته از زمین و رنگ های گرم مانند خاکی، قهوه ای، سبز و ... استفاده می شود اما در سبک مینیمال و سبک معاصر بیشتر از رنگ های سرد و خنثی مانند سفید، طوسی، سیاه و ... استفاده می شود.

در سبک مدرن همانطور که رنگ های به کار رفته در آن رنگ های طبیعی هستند متریال و جنس مواد به کار رفته هم طبیعی هستند مانند چوب و عناصر طبیعی. اما در سبک معاصر و تا حدودی منیمال هم از مواد مصنوعی مانند شیشه و فلزات در کنار مواد طبیعی استفاده می شود.

سبک مدرن در کابینت آشپزخانه

سبک مدرن یعنی ساده و بی آلایشی پس کابینت هایی به این سبک هم ساده، صاف و یک دست هستند و از هر گونه تزئینات و پیچیدگی به دور هستند. کابینت های سبک مدرن در عین سادگی بسیار شیک و لوکس هستند و فضایی آرام را برای خانه درست می کنند. سادگی در تمامی عناصر به کار رفته از قبیل رنگ، جنس و اکسسوری های کابینت دیده می شود.

متریال مورد استفاده برای کابینت مدرن

در کابینت های سبک مدرن برخلاف سایر سبک ها از مواد و جنس های متنوع و متفاوتی استفاده می شود. حتی می توان از ترکیب رنگ ها و متریال های گوناگون هم استفاده کرد.

متریال های مورد استفاده در کابینت های مدرن شامل ام دی اف های گلاس، لمی گلاس، پلی گلاس، ام دی اف معمولی است که پرطرفدارترین متریال در این نوع کابینت ام دی اف است و در اکثر کابینت های مدرن و حتی بدنه تمامی آن ها از این متریال استفاده می شود.

رنگ بندی کابینت مدرن | معرفی بهترین نمونه رنگبندی های مدرن

این سبک از کابینت دارای تنوع بالایی از رنگ ها می باشد و افراد می توانند طبق سلیقه و نوع آشپزخانه خود هر رنگی را انتخاب کنند. در زیر نمونه هایی از رنگ ها که بیشتر در سبک مدرن استفاده می شود آورده شده است.

رنگ سفید (مات و های گلاس)

کابینت سفید مدرن

نمونه کار رنگ طوسی(مات و های گلاس)

کابینت طوسی

نمونه کار رنگ کرم(مات و های گلاس)

کابیت کرم مدرن

نمونه کار، رنگ قهوه ای (مات و های گلاس) 

کابینت قهوه ای

 نمونه کار رنگ نسکافه ای (مات و های گلاس)
 کابینت نسکافه ای

نمونه کار صفحه کابینت در سبک مدرن

ام دی اف

نمونه کابینت ام دی اف

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی

سنگ مصنوعی یا کورین

سنگ کورین


 دستگیره کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های سبک مدرن در دو نوع بدون دستگیره و دستگیره دار طراحی می شوند. کابینت های بدون دستگیره سطحی صاف و یکدست دارند. دستگیره کابینت های دستگیره دار مدرن هم مانند سایر عناصر آشپزخانه مدرن ظاهری ساده، صاف و یکدست دارند و هیچ گونه پیچیدگی و اشکال عجیب و غریبی ندارند.

کاشی بین کابینتی برای سبک مدرن

این کاشی ها برای پوشش دهی دیوار فضای بین کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی های مورد استفاده برای بین کابینت ها در سبک مدرن خیلی ساده هستند و دارای طرح و خطوط صاف و موازی هستند و خیلی کمتر از طرح های شلوغ و پیچیده استفاده می شود.

برای پر کردن این فضا از کاشی استفاده می شود تا فضا در برابر حرارت و رطوبت مقاوم باشد و هنگام آلودگی به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو باشد. علاوه بر این زیبایی و جلوه بیشتری به آشپزخانه می دهند.

استفاده از جزیره در کابینت مدرن

در دکوراسیون کابینت آشپزخانه سبک مدرن مانند تمام سبک های دیگر از جزیره در وسط آشپزخانه خصوصا آشپزخانه های بزرگ، هم جنس و هم رنگ کابینت ها می توان استفاده کرد.

کانتر غذاخوری در کابینت مدرن

اگر آشپزخانه کوچک باشد، جزیره در مرز بین اتاق پذیرایی و آشپزخانه قرار می‌گیرد. بنابراین متناسب با هر نوع آشپزخانه ای باید جزیره و کانتر غذاخوری را هم در جایی قرار داد که فاصله کافی با دیوارهای اطراف داشته باشد و مانع رفت و آمد نشود. 

با کمک مشاوران و طراحان تیم ربوطرح می توانید طرح مد نظرتان برای جزیره را درخواست و اجرا کنید.

بهترین صندلی های اپن برای کابینت مدرن

صندلی هایی که برای قسمت اپن کانتر یا کابینت های مدرن به کار می روند باید تا حد امکان ساده باشند و متناسب با طرح و رنگ کابینت ها باشند. در بعضی از آشپزخانه ها می توان از صندلی های کوچک مینیمال هم  استفاده کرد. 

ویترین دکوری در کابینت مدرن

استفاده از ویترین های دکوری یکی از راه های جذاب برای زیبایی و شیک تر به نظر رسیدن آشپزخانه می باشد. این ویترین ها علاوه بر زیبایی موجب نظم بخشیدن به وسایل آشپزخانه هم می شوند.

ویترین های دکوری مدرن مناسب آشپزخانه های سبک مدرن می باشند و بسیار ساده می باشند و هیچ گونه تزئینات شلوغ و اضافی ندارند. این سبک ویترین از لحاظ رنگ دارای تنوع بالایی است. اما بیشتر رنگ های سفید، خاکستری، سیاه و رنگ‌های خنثی پرطرفدار هستند.

بهترین فرش برای آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون آشپزخانه به شمار می ‌رود. اولین نکته قبل از خرید فرش آشپزخانه توجه به سبک آشپزخانه می باشد مثلا برای آشپزخانه مدرن که پایه و اساس طراحی آن سادگی است نباید از فرش هایی با طرح و نقش های زیاد و پیچیده و شلوغ استفاده کرد و باید از فرش‌های ساده تر و با طرح های کمتر و خلوت تر استفاده کرد تا هماهنگی بین تمامی عناصر را حفظ کرد. 

پرده برای آشپزخانه مدرن

برای انتخاب پرده برای یک آشپزخانه مدرن باید مانند تمامی عناصر دیگر آشپزخانه، ویژگی اصلی آن یعنی ساده بودن را مدنظر قرار داد. پرده ها بهتر است که با طرح و نقش فرش ها و تا حد امکان کاشی ها تناسب داشته باشند تا زیبایی و هماهنگی آشپزخانه حفظ شود و رنگ آن ها متناسب با رنگ فرش، کابینت و سایر وسایل باشد.

باید توجه داشت طرح و یا خطوطی که در طراحی پارچه پرده به کار رفته اند بسیار ساده باشند و حتی می توان از پارچه های بدون طرح هم استفاده کرد.

رنگ های کرم، طوسی و شیری از پر کابرد ترین رنگ ها برای پرده آشپزخانه مدرن می باشند.

بهترین هود برای کابینت مدرن

هود یکی از عناصر مهم و کاربردی در هر آشپزخانه ای است. اما علاوه بر کارایی، از نظر زیبایی هم تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون خواهد گذاشت. بهترین هود برای یک آشپزخانه به  سبک مدرن ساده ترین نوع آن می باشد مثلا مستطیلی یا دایره ای ساده با رنگ های ساده و خنثی.

انتخاب لوستر برای آشپزخانه مدرن

لوستر یکی از وسایل تزئینی آشپزخانه می باشد و به دلیل روشنایی که به فضا می دهد می تواند فضای آشپزخانه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. لوسترهایی با اشکال نیم دایره، دایره، مربعی و ... که اشکالی ساده هستند مناسب آشپزخانه های با سبک مدرن می باشند اما مثلا لوستر هایی با اشکال ذوذنقه یا پیچیدگی در طراحی آن ها مناسب سبک مدرن نیستند و هارمونی آشپزخانه و سایر وسایل را به هم می ریزند.

شلف دکوری در کابینت مدرن

شلف یا قفسه های باز یکی از بخش های جذاب در دکوراسیون داخلی می باشد. که می توان از آن برای قرار دادن وسایل آشپزخانه و حتی وسایل دکوری استفاده کرد.

یکی از بهترین و متداول ترین طرح های شلف دکوری برای سبک مدرن طبقات ساده چوبی هم رنگ با کابینت ها می باشد که می توان بر روی دیوار آشپزخانه آن را نصب کرد. 

امروزه شلف های جدیدتری هم به شکل مشبک و مدور طراحی شده اند که فضایی سه بعدی را ایجاد می کنند.

قیمت طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

در جدول زیر می توانید لیست قیمت های ربوطرح را مشاهده و بررسی نمایید.

قیمت طراحی کابینت

قیمت اجرای کابینت آشپزخانه مدرن

قیمت اجرای هر کاری نسبت به کار دیگری به دلیل نحوه اجرا و جنس و متریال به کار رفته متفاوت می باشد.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت ربوطرح و مشاوره با تیم ربوطرح از تمامی قیمت ها برای اجرای طراحی ها آگاه شوید.

نظرات کاربران در مورد سبک مدرن

سبک مدرن به دلیل ویژگی و مشخصاتی که دارد بسیار مناسب و مورد پسند افراد است و اکثر افراد نظر مثبتی در مورد این سبک دارند. علاوه بر این به دلیل کارایی و عملکردی که دارد اغلب مردم این سبک را انتخاب می کنند.

انواع مدل کابینت مدرن

کابینت های گلاس و کابینت‌های ام دی اف از جمله کابینت‌های مدرن هستند که اکثرا ساده طراحی می‌شوند و به‌خاطر همین طراحی مدرن و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند. 

این کابینت‌ها شاید طرح‌های متفاوتی نداشته باشند اما برعکس کابینت کلاسیک که در طراحی آن‌ها بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌‎شود، برای طراحی کابینت مدرن از رنگ‌های مختلفی مثل رنگ‌های تیره، رنگ‌های گرم یا ترکیب این‌ها با رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در کل برای این کابینت‌‌ها دستتان باز است تا رنگ‌های مختلفی را استفاده کنید. حالا چند مدل کابینت مدرن را باهم ببینیم. 

کابینت سفید رنگ

چیزی که همیشه مد و به‌روز است کابینت سفید، مخصوصا کابینت مدرن سفید است. رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هایی است برای کابینت‌های مدرن به‌کار می‌رود. ضمن اینکه خود رنگ سفید با سادگی و بی‌آلایشی کابینت مدرن هماهنگی خاصی دارد. کابینت مدرن سفید به راحتی با دیگر اجزای آشپزخانه هماهنگ می‌شود و دیگر نگرانی ایجاد هماهنگی در دکوراسیون آشپزخانه را نخواهید داشت. کابینت مدرن سفید هیچ‌گاه قدیمی و خسته‌کننده نمی‌شود و نیاز به‌ تعویض آن نخواهید داشت. 

کابینت مدرنکابینت مدرن

طراحان در طراحی کابینت مدرن جسارت بیشتری به‌خرج می‌دهند و از رنگ‌های تیره‌ای مثل مشکی، آبی‌تیره و طوسی هم استفاده می‌کنند. بسیاری از طرفداران سبک مدرن همین رنگ‌های تیره را بیشتر دوست دارند. رنگ‌های تیره معمولا با رنگ روشنی مثل سفید ترکیب می‌شود، مخصوصا ترکیب سیاه و سفید زیاد استفاده می‌شود که واقعا شیک و امروزی است. 

کابینت مدرن طرح چوب هم یک مدل کابینت مدرن است که ترکیبی از به‌روز بودن و در عین حال ارتباط نزدیک با طبیعت را نشان می‌دهد. 

کابینت مدرن

کابینت مدرن جز اصلی آشپزخانه‌های مینیمال است چون از جزییات و تزئین‌های اضافه در این مدل کابینت پرهیز شده و تا حد امکان ساده هستند. مثلا این مدل کابینت مدرن هیچ دستگیره‌ای ندارد، رنگ‌ کابینت هم سفید ساده و یک‌دست است و می‌تواند نمونه کامل یک آشپزخانه مینیمال باشد.  

کابینت مدرن

کابینت‌های براق های گلاس یکی از پرکاربردترین مدل‌های سبک مدرن است که با درخشش و زیبایی خودش توجه همه را به سمت کابینت‌های شما جلب می‌کند. 

کابینت مدرن براق

به‌غیر از کابینت های گلاس، کابینت‌های مدرن می‌توانند مات هم باشند مثل کابینت مات ام دی اف. البته استفاده از این مدل کابینت مدرن مخصوصا در رنگ‌های تیره برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور اصلا توصیه نمی‌‌شود زیرا در عین مات بودن رنگ‌ تیره‌ای هم دارد که هم آشپزخانه را تاریک‌تر می‌کند و هم توانایی بازتاب نور را ندارد. 

کابینت مدرن مات

از کارهای جالب و شیکی که می‌توان در طراحی کابینت مدرن انجام داد، ترکیب متریال متفاوت است. مثلا می‌توانید از چوب در کنار کابینت های گلاس یا ام دی اف استفاده کنید که ترکیب رنگ چوب با سفید یا کرم هم بسیار جذاب است. 

ترکیب رنگ در کابینت مدرن

هرچند کابینت‌های مدرن اکثرا ساده هستند اما در طراحی آن‌ها می‌توان کمی خلاقیت به‌خرج داد و طرح‌های جالبی مثل طرح‌های هندسی را روی آن‌ها پیاده کرد. 

20 طرح جذاب ربوطرح از طراحی کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن

جمع‌بندی

کابینت مدرن از سبک‌های پرطرفدار است که قیمت مناسبی هم دارد. اگر می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه خود را مدرن طراحی کنید باید از کابینت‌های مدرن استفاده کنید، زیرا کابینت جز اصلی آشپزخانه است و تمامی اجزای دیگر باید با کابینت‌ها هماهنگ شوند تا در نهایت یک آشپزخانه مدرن داشته باشید. 

در آخر می‌توانید مدل کابینت مدرن خود از بین نمونه کارهای انجام شده توسط روبوطرح انتخاب کنید و طراحی آن را به ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن آشپزخانه مدرن خود را تحویل بگیرید.