فضای ذخیره سازی آشپزخانه

8 پیشنهاد ویژه برای فضای ذخیره سازی وسایل آشپزخانه

یک آشپزخانه به فضایی منظم برای ذخیره سازی مرتب وسایل نیازمند است. در این بخش می خواهیم بهترین ایده های ذخیره سازی در طراحی آشپزخانه را بیان می کنیم تا با بازسازی هوشمندانه و با برنامه ریزی آشپزخانه، بیشترین استفاده را از فضاهای موجود نمایند.

قفسه های رولی

کابینت رولی

این نوع از طراحی می تواند فضای ذخیره سازی را به حداکثر برساند و کل کابینت را در اختیار کاربران قرار دهد. از این نوع طراحی برای ساماندهی مطلوب و بهینه ادویه ها، شربت ها و قوطی ها می توان استفاده نمود.

سطل زباله کشویی

سطل زباله آشپزخانه

در هر آشپزخانه به محل مناسبی برای سطل زبال نیاز است. داشتن دو سطل زباله کشویی سبب تمیز ماندن کابینت شده و امکان تفکیک زباله را فراهم می سازد.

 کشوی چاقو

کشوی چاقو

طراحی مکانی مناسب برای قرار دادن همه چاقوهای مورد نیاز در کنار هم باعث صرفه جویی در زمان جستجو برای چاقوی مورد نیاز می شود. همچنین قرار گرفتن چاقوها در کابینت، سبب محافظت کودکان از آسیب ناشی از لبه های تیز چاقو می گردد.

 کابینت گوشه

کابینت گوشه

با توجه به این که اغلب آشپزخانه ها دارای فضاهایی هدر رفته در گوشه های دیوار هستند که کابینت های کشویی می توانند از این فضا به نحو مطلوب استفاده نمایند.

تقسیم کننده های سینی

کابینت تقسیم کننده

تقسیم کننده ها، امکان ذخیره سازی حداکثری سینی ها، تخته های برش، قالب های مافین و ... را فراهم می سازد. این کابینت ها نیز برای همه آشپزخانه ها ضروری می باشد.

 کابینت زیر سینک 

کابینت زیر سینک ظرفشویی

استفاده از طبقاتی برای ذخیره وسایل در زیر ظرفشویی و سینک آشپزخانه می تواند راه حلی ایده آل برای طراحی فضاهای آشپزخانه باشد.

کابینت ادویه جات

فضای ذخیره سازی آشپزخانه

قرار گرفتن ادویه های مورد نیاز برای پخت و پز در یک کابینت بصورت متمرکز، سبب خواهد شد تا به سرعت ادویه مورد نظر را پیدا نموده و از آن در تهیه غذا استفاده نمایید.

محل نگهداری لوازم خانگی

کابینت لوازم خانگی

برخی اوقات مشتریان خواستار قرار گرفتن لوازم خانگی آشپزخانه در مکانی مناسب و مخفی هستند. استفاده از کابینت های مخصوص نگهداری لوازم خانگی ایده ای مناسب و خلاقانه برای طراحان آشپزخانه می باشد.

نتیجه گیری:

منظم نگه داشتن لوازم ضروری آشپزخانه باعث می شود تا در صورت نیاز دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. اگر سوالی دارید، طراحان آشپزخانه ربوطرح می توانند به شما کمک کنند تا راه حل های مناسب ذخیره سازی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.