فنگشویی آشپزخانه

اصول فنگشویی برای جذب انرژی در آشپزخانه

فنگ شویی به معنای پیدا کردن دکوراسیون و چیدمانی مناسب در قسمت های مختلف یک ساختمان مسکونی و تجاری و ویلا و … است، تا دکوراسیون طراحی شده بتواند اثری توام با انرژی مثبت را روی افراد داشته باشد.

ربوطرح در این مقاله اصول فنگشویی آشپزخانه را به شما یاد می دهد.

خیلی مهمه که توی محیطی که چند ساعت از روز را آنجا هستیم انرژی جریان داشته باشد وگرنه خیلی زود دل زده می شویم. اصول فنگ شویی در آشپزخانه اگر رعایت شوند شما می توانید شاهد دکوراسیونی شیک و مدرن و سرشار از انرژی مثبت در فضای آشپزخانه منزل خود باشید.

 نظم دهی و طبقه بندی:

اولین اصل این است که وسایل بلااستفاده را از دم دستمان بردارید و به آن ها نظم دهید، بعد از انجام هر فعالیتی در آشپزخانه فضای آشپزخانه را تمیز و مرتب کنید و همه وسایل و ظروف را در جای مخصوص به خود قرار دهید.

 رنگ ها:

از آنجایی که آشپزخانه نماد آتش از فنگشویی را بازنمایی می کند، بهتر است از رنگ های نارنجی و قرمز استفاده نکنید. بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه رنگ زرد و الهام گرفتن از المان زمین است که با سلامتی ارتباط دارد.

جدایی سینک و گاز:

طبق قوانین فنگ شویی، المان های آب و آتش نباید در نزدیمی هم قرار داشته باشند، این انرژی منفی را می توانید با انداختن یک قالیچه سبز رنگ بین سینک و گاز خنثی کنید.

استفاده از آینه:

اگر در آشپرخانه شما آینه وجود ندارد همین امروز به فکرش باشید، به خصوص اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است. بهترین جا برای قرار دادن آینه پشت گاز است که فضای پخت و پز را برای شما بزرگ و دلباز می کند.

در نظر گرفتن بالای کابینت ها:

فنگ شویی مدلی از کابینت را تایید می کند که اندازه آن تا کنار سقف را بپوشاند و فضای خالی نداشته باشد، اما اگر فضای خالی دارید آن را با گل و گیاه یا دکوری های آشپزخانه پر کنید.

آویزان نکردن:

آویزان کردن ظروف سنگین یا شیشه ای می تواند استرس زا باشد، فنگ شویی می گوید باید این وسایل را داخل کابینت یا کمد قرار دهید تا به صاحبشان استرس ندهند.

آیتم های چوبی:

طبق قوانین فنگ شویی، داشتن آیتم چوبی در آشپزخانه انرژی کل خانواده را بالا می برد، این آیتم می تواند میز نهارخوری، دکوری های چوبی یا حتی تعدادی گیاه آپارتمانی باشد.

پنهان کردن بعضی وسایل:

بهتر است که چاقوها و اشیای تیز در معرض دید قرار نگیرد و آن ها را در کشو بچینید، حسی که این اشیا منتقل می کند نا ایمن و دلهره آور است. فنگ شویی توصیه می کند که سطل آشغال را هم توی کابینت بگذارید.

اگر موارد بالا را مد نظر قرار دهید بی شک محیط آشپرخانه شما سرشار از انرژی خواهد بود.