آشپزخانه مشکی

ایده‌ها و نکات دکوراسیون آشپزخانه مشکی مدرن

 شما هم از آشپزخانه‌های یک‌دست سفید خسته شده‌اید و به دنبال رنگ متفاوت‌تری برای دکوراسیون آشپزخانه می‌‌گردید؟ معمولا آشپزخانه‌ها را بیش‌تر با رنگ‌های روشنی چون سفید می‌بینیم اما گاهی سنت‌شکنی هم بد نیست. اگر اهل ریسک هستید و می‌خواهید رنگ مدرن و متفاوتی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما مشکی است. این رنگ هم مثل سفید یک رنگ خنثی است اما چشمگیر‌تر و مدرن‌تر از سفید است. مشکی انتخاب افراد شجاع و جسور است و رنگ فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون آشپزخانه است. البته نکاتی هم در به‌کارگیری این رنگ در آشپزخانه وجود دارد که توجه به این نکات آشپزخانه‌ای مدرن، شیک و بی‌نقص برای شما به‌همراه دارد. در ادامه به ذکر این نکات طلایی می‌پردازیم و چند مدل آشپزخانه مشکی مدرن را با هم بررسی خواهیم کرد. 

   بهتر است بخوانید: 5 اصل مهم در انتخاب رنگ کابینت 

برای ایجاد تغییرات بزرگ و چشمگیر، مشکی رنگ مناسبی است. این رنگ شجاعت شما در تغییر را نشان می‌دهد. افرادی که این رنگ را انتخاب می‌کنند معمولا شجاع و ریسک‌پذیر هستند. از رنگ مشکی بیش‌تر در آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌شود، هرچند در برخی موارد می‌توان در آشپزخانه‌های کلاسیک هم آن را به‌کار برد.

چرا رنگ مشکی را انتخاب کنیم؟ 

آشپزخانه مشکی لاکچری و شیک است.

کابینت‌ مشکی توجه بیشتری را به خودش جلب می‌کند و چشم‌ها را به‌سوی آشپزخانه می‌کشاند. 

با رنگ مشکی می‌توانید بی‌نهایت طراحی‌های جدید انجام دهید و به هرصورتی که بخواهید دکوراسیون آشپزخانه را بچینید. انواع شیرالات و وسایل طلایی، برنز، استیل و نقره‌ای با رنگ مشکی هماهنگی ایجاد می‌کند. 

در کابینت‌های مشکی کثیفی کمتر نمایان است و نظافت کمتری نسبت به کابینت‌های روشن می‌خواهد.

البته استفاده از رنگ مشکی برای آشپزخانه معایبی هم دارد، مثلا: 

فقط برای آشپزخانه‌های بزرگ قابل اجراست و در آشپزخانه‌های کوچک فضا را محدود می‌کند. 

ضربه و خش در کابنیت‌های مشکی کاملا مشخص است. 

آشپزخانه مشکی
 

توجه کنید که دکوراسیون آشپزخانه مشکی فقط به انتخاب کابینت سیاه محدود نمی‌شود و برای این‌که به اشتباه آشپزخانه را به یک اتاق سیاه تاریک تبدیل نکنید باید به این موارد توجه کنید: 

تعادل ایجاد کنید

در آشپزخانه مشکی مهم‌ترین کار ایجاد تعادل بین رنگ‌هاست، یعنی قرار نیست همه چیز سیاه شود بلکه رنگ مشکی در کنار رنگ متضادی مثل سفید است که دیده می‌شود. سفید مکمل مشکی است و دکوراسیون آشپزخانه شما را کامل می‌کند. برای این‌کار می‌توانید از کابینت دو رنگ سفید-مشکی یا بین کابینت سفید استفاده کنید. همچنین صفحه کابینت و کانتر را هم می‌توانید سفید یا با طرح مرمر انتخاب کنید. سنگ مرمر برای جزیره هم عالی می‌شود و آشپزخانه را شیک‌تر می‌کند. در ضمن اگر جزیره سفید باشد، کابینت‌ها مشخص‌تر خواهند بود. 

ابعاد آشپزخانه را در نظر بگیرید

هرچند مشکی رنگ فو‌ق‌العاده‌ای است اما این رنگ حس محدود و محصور بودن را القا می‌کند، بنابراین بیشتر مناسب آشپزخانه‌های بزرگ است. اگر در آشپزخانه‌های کوچک، این رنگ را اعمال کنید، آشپزخانه از آن‌چه که هست کوچک‌تر به نظر می‌رسد. در فضاهای کوچک‌تر می‌توانید رنگ مشکی را در کنار سفید به‌کار ببرید تا این مشکل پیش نیاید. 

نورپردازی کافی 

رنگ سیاه توانایی بازتاب نور را ندارد و محیط را تاریک‌تر نشان می‌دهد، پس باید به فکر نور کافی برای آشپزخانه مشکی باشید. از چراغ‌های آویز، چراغ‌های زیر کابینت و لوسترهای زیبا برای نور بیشتر استفاده کنید. حتی اگر ممکن است به فکر پنجره‌ای رو به بیرون برای آشپزخانه باشید تا نور طبیعی فضا را برای شما دلپذیرتر کند. 

آشپزخانه مشکی

به آشپزخانه گرما ببخشید

آشپزخانه تک‌رنگ و یک‌دست مشکی می‌توانند خشک و خسته‌کننده باشد. برای رفع این مشکل، از عناصر طبیعی مثل چوب در کنار رنگ مشکی استفاده کنید تا گرمای چوب، سردی محیط را از بین ببرد و صمیمت و گرمای بیشتری به آشپزخانه مشکی شما بیاورد. چوب با رنگ مشکی ترکیب شیک و فوق‌العاده‌ای می‌سازد. از چوب می‌توانید برای کابینت، صفحه کابینت یا فضای بین کابینت استفاده کنید. 

اکسسوری و شیرالات مناسب

برای زیبایی بیشتر آشپزخانه، رنگ شیرالات، چراغ‌های زینتی، دستگیره کابینت‌ها و اکسسوری‌ها را طوری انتخاب کنید که به سیاه بیاید. مثلا استفاده از فلزاتی مثل استیل، برنز، نقره‌ای و طلایی آشپزخانه مشکی مدرن شما را لاکچری نشان می‌دهند. 

کابینت آشپزخانه مات یا براق؟ 

در آشپزخانه مشکی انتخاب روکش کابینت اهمیت زیادی دارد. نوع مات یا براق بودن روکش را باید براساس دیگر وسایل آشپزخانه تعیین کنید. اگر وسایل آشپزخانه فلزی و براق هستند، کابینت سیاه مات را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای درخشان و مدرن داشته باشید، کابینت های گلاس براق گزینه مناسب‌تری است. 

کفپوش مناسب

برای اینکه آشپزخانه به کلی تیره نشود باید از فرش یا کفپوش با رنگ مناسب استفاده کنید. مثلا کفپوش‌های روشن مثل سفید، کرمی یا قهوه‌ای روشن گزینه‌های مناسبی برای آشپزخانه مشکی هستند. 

به آشپزخانه رنگ‌ بیشتری اضافه کنید

از رنگی مثل قرمز در کنار کابینت تک‌رنگ سیاه استفاده کنید که هم ترکیب رنگ مناسبی است و هم آشپزخانه را از حالت یک‌نواختی بیرون می‌آورد. 

جمع‌بندی

مشکی از رنگ‌هایی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در آشپزخانه‌های مدرن پیدا کرده است. اگر شما هم می‌خواهید به آشپزخانه خود تغییرات اساسی بدهید، استفاده از رنگ سیاه می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته طراحی دکوراسیون آشپزخانه سیاه کار ساده‌ای نیست و اگر نکات مربوط به آن را رعایت نکنید ممکن است آشپزخانه را به محیطی تاریک و دلگیر تبدیل کنید. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و الهام گرفتن از آشپزخانه‌های مشکی، آشپزخانۀ مدرن و رویایی خود را داشته باشید. در ضمن برای طراحی کابینت‌ها هم می‌توانید از تیم حرفه‌ای ربوطرح کمک بگیرید.