کاغذ دیواری آشپزخانه

هر آنچه باید درباره کاغذ دیواری آشپزخانه بدانید

هر آنچه باید درباره کاغذ دیواری آشپزخانه بدانید

امروزه کاغذ دیواری نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی منازل دارد. در گذشته از کاغذ بیش‌تر برای اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می‌شد و شاید به نظر برخی کاغذ دیواری آشپزخانه کمی عجیب به‌ نظر بیاید چون معمولا برای محیط مرطوبی مثل آشپزخانه از آن استفاده نمی‌شود، اما حالا با پیشرفت و گسترش تولید انواع مختلف کاغذها می‌توان آن‌ها را برای آشپزخانه هم استفاده کرد. در حال حاضر استفاده از کاغذ برای تزئین آشپزخانه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و با اجرای طرح و رنگی زیبا می‌توانید رنگ و روی آشپزخانه را به طور کل عوض کنید و روح تازه‌ای به آن ببخشید. اگر شما هم به دنبال ایجاد تنوع در دکوراسیون آشپزخانه هستید یا قصد بازسازی آن را دارید می‌توانید کاغذ دیواری‌های متنوع و زیبا را امتحان کنید. در ادامه نکات و مواردی که را لازم است درباره کاغذ دیواری آشپزخانه بدانید را برای شما آورده‌ایم. 

چرا از کاغذ دیواری به‌جای کاشی یا سرامیک استفاده کنیم؟

می‌دانید که به طور معمول در آشپزخانه‌ها از کاشی و سرامیک برای تزئین دیوارها استفاده می‌شود، چون هم با دوام هستند و هم در برابر رطوبت مقاوم هستند. اما کاغذ دیواری‌های جدید هم طوری طراحی شده‌اند که هم ضدآب هستند و هم قابل شستشو که این ویژگی آن‌ها را به جایگزینی ارزان‌تر و در عین حال زیباتر برای کاشی و سرامیک تبدیل کرده است. کاغذ دیواری آشپزخانه دوام و ماندگاری بالایی دارد که باعث می‌شود در طولانی‌مدت مقرون به صرفه باشد. به علاوه نگه‌داری از آن‌ راحت است و به آسانی تمیز می‌شود. 

همچنین کاغذ دیواری گزینۀ خوبی برای بازسازی آشپزخانه و اضافه کردن رنگ و طرح‌های جالب به آشپزخانه است که در طرح و نقش‌های جدید و مدرن در دسترس هستند و شما با سلیقۀ خودتان می‌توانید آشپزخانه را تزئین کنید. به علاوه، نسبت به کاشی‌ها طرح‌های بیشتر و متنوع‌تری دارند و طیف وسیعی از سلایق مختلف را پوشش می‌دهند.

کاغذ دیواری آشپزخانه

جنس کاغذ دیواری

از آن‌جا که آشپزخانه با دیگر اتاق‌های خانه مثل اتاق خواب متفاوت است و همیشه باید تمیز شود، پس جنس کاغذ آشپزخانه باید با دیگر کاغذ دیواری‌ها تفاوت داشته باشد. کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه باید بادوام باشد تا با تمیزکردن مداوم خراب نشود. همچنین سطح آن باید طوری باشد که قابل شستشو باشد و لکه‌های چربی هم به راحتی از روی آن پاک شوند. بهترین جنس آن برای آشپزخانه وینیل است که قابل شستشو است و با آب و مواد شوینده تمیز می‌شود. کاغذ دیواری وینیل بادوام، ضدآب و ضدباکتری است و مناسب فضای مرطوب آشپزخانه یا حتی حمام است. از کاغذهای پارچه‌ای برای آشپزخانه استفاده نکنید چون کثیفی و لکه روی آن می‌ماند و تمیز نمی‌شود.

جنس کاغذ دیواری آشپزخانه

طرح و رنگ 

کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند اما طرح و رنگ آن برای آشپزخانه باید متناسب با رنگ کابینت و دیگر وسایل آشپزخانه باشد. همچنین طرح انتخابی باید سبک آشپزخانه را کامل کند. برای آشپزخانه‌های مدرن از طرح‌های مدرن مثل خطوط نامتقارن یا طرح‌های هندسی استفاده می‌شود یا مثلا برای آشپزخانه‌های مینیمال از کاغذ های ساده استفاده می‌شود. 

البته مسائلی مثل  اندازه و مقدار روشنی آشپزخانه را هم باید در نظر بگیرید. در آشپزخانه‌های بزرگ می‌توانید از طرح‌های شلوغ استفاده کنید اما در آشپزخانه‌های کوچک از رنگ‌های روشن و طرح‌های خلوت‌تر استفاده کنید تا آشپزخانه را کوچک‌تر نشان ندهد. همچنین در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است فقط روی یک دیوار کاغذ دیواری کار کنید.

کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری را در کجای آشپزخانه نصب کنیم؟

مکان‌های زیادی برای نصب کاغذ دیواری آشپزخانه وجود دارند. اگر آشپزخانۀ کوچکی دارید یا دوست ندارید آشپزخانه زیاد شلوغ شود فقط یک دیوار را برای کاغذ انتخاب کنید و همان یک دیوار را چشمگیر و برجسته کنید. اگر آشپزخانه وسیعی دارید می‌توانید تعداد دیوارها را افزایش دهید. همچنین از کاغذ دیواری برای سقف آشپزخانه هم استفاده می‌شود و می‌توانید سقف را هم به رنگ و طرح دلخواه درآورید. 


   بهتر است بخوانید: 13مدل بین کابینتی جدید که جذابیت آشپزخانه را دو چندان می کند


از دیگر جاهایی که کاغذ دیواری اجرا می‌شود می‌توان به داخل قفسه‌ها و کابینت اشاره کرد. اگر درب کابینت‌ها شیشه‌ای باشد که درون آن پیدا باشد یا قفسه‌های باز دارید، اجرای کاغذ در این مکان‌ها جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. 

از کاغذ دیواری‌های مقاوم و قابل شستشو به عنوان جایگزینی برای بین کابینتی هم می‌توانید استفاده کنید. از آنجا که بین کابینت‌ها بیشتر کثیف می‌شود، برای این قسمت باید کاغذهای بادوام و ضدآب استفاده کنید که به راحتی تمیز شود.  

جمع‌بندی

کاغذ دیواری آشپزخانه جایگاه تازه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه‌ها پیدا کرده است و برای افزودن رنگ و طرح‌های جذاب و متنوع از آن‌ها استفاده فراوانی می‌شود. اگر به فکر تزئین یا اضافه کردن رنگ و رویی تازه به آشپزخانه هستید می‌توانید از کاغذهای مخصوص آشپزخانه استفاده کنید که مقاومت بالایی دارند، قابل شستشو هستند و در مقایسه با کاشی و سرامیک هم مقرون به صرفه هستند. 

طراحی آنلاین کابینت