راهنمای جامع انتخاب پرده برای آشپزخانه

راهنمای جامع انتخاب پرده برای آشپزخانه

پرده آشپزخانه یکی از آیتم های اساسی در دیزاین و طراحی فضای داخلی خانه محسوب می شود. امروزه انواع ترند های روز پرده متناسب با طراحی کابینت آشپزخانه و در مرحله بعد رنگ کاشی ها مورد انتخاب قرار می گیرند. به طور کلی یک انتخاب مناسب، منجر به زیبایی بیشتر و بهتر دیده شدن دکوراسیون و چیدمان فضای آشپزخانه می گردد. پس افراد در زمان انتخاب باید نهایت دقت و سلیقه خود را به کار ببرند. اگر علاقمند هستید تا درباره انتخاب و خرید پرده برای آشپزخانه بیشتر بدانید، پیشنهاد ما این است این مطلب را بخوانید.

پرده آشپزخانه

کارایی پرده آشپزخانه

نقش کلیدی و تاثیرگذار انتخاب پرده در استایل دکور داخلی بر کسی پوشیده نیست. طی سالیان اخیر با طراحی آشپزخانه های اوپن و آشپزخانه هایی که به اتاق نشیمن متصل هستند، اهمیت این انتخاب بیشتر نیز می شود. با متنوع شدن مدل و جنس های پرده آشپزخانه این امکان به وجود آمده تا با انتخاب اصولی مطابق کابینت ها، کاشی ها و... به نوعی به محیط آشپزخانه عمق بخشید. این موضوع موجب ایجاد فضای بیشتر در محیط داخلی آشپزخانه و بزرگتر جلوه کردن محیط داخلی می شود. در ادامه به انواع مدل های روز پرده آشپزخانه و مراحل انتخاب و نصب آن می پردازیم.

انواع مدل های پرده آشپزخانه

مدل های جدید و به روز انواع مختلف پرده برای آشپزخانه منازل با طرح های زیبا و جذاب در بازار موجود است. ترند های روز پرده آشپزخانه شامل 

مدل پرده های ساده حریر آشپزخانه

مدل پرده والان آشپزخانه

مدل پرده های آشپزخانه زبرا

پرده های فانتزی آشپزخانه و... می باشد. هر یک از این مدل های می توانند انتخاب خوبی برای فضای مورد نظر مشتریان باشند که استفاده از آن ها تغییرات اساسی را در ایجاد می نماید.

ویژگی مدل پرده های ساده حریر آشپزخانه

یکی دیگر از پارامترها که منجر به تفاوت مدل پرده برای آشپزخانه می گردد، جنس مواد اولیه و کیفیت ساخت می باشد. مدل پرده های حریر ساده آشپزخانه، یکی از پرطرفدارترین پارچه پرده ای بوده که ضخامت خیلی کمتری نسبت به دیگر مدل ها دارد. مدل پرده های ساده حریر آشپزخانه به دلیل ضخامت کمی که دارد جزو پرده های نازک و شفاف است. اگر خانه ای با نورگیر کمی دارید این نوع پرده بهترین گزینه است. علاوه بر آن انواع مدل پرده های ساده حریر آشپزخانه، جهت استفاده در فصول گرم سال برای عبور و مرور جریان هوا کارایی و مزیت خاص خود را دارد.

پرده حریر

مزیت های مدل پرده والان آشپزخانه

مدل پرده والان آشپزخانه در طی سال ها به روز شده اند، پرده شید مدل جدیدی از این نوع پرده بوده که وارد بازار شده است. مدل پرده والان آشپزخانه به صورت شید عمودی بالا و پایین رفته و وقتی جمع می شوند شبیه به والان هستند. مزیت مدل های جدید والان این است که در مواقع نیاز می توان پرده را پایین کشید تا سرتاسر پنجره را بپوشاند. اگر پنجره آشپزخانه منزل شما به ساختمان و واحدهای مسکونی دیگر اشراف دارد، بهترین انتخاب مدل پرده والان آشپزخانه شید رول است.

پرده والان

با گسترش طراحی و تولید، تنوع طرح پرده های والان به حدی است که می توان به راحتی طرح و رنگ آن را با دکوراسیون آشپزخانه ست کرد. اگر نورگیر کمی دارید و فضا تا حدودی تاریک به نظر می آید منطقی این است که از والان رنگ روشن استفاده نمایید. در فصول سرد سال نیز انواع مدل پرده والان آشپزخانه با پارچه ضخیمی که دارند از ورود هوای سرد و خارج شدن گرما جلوگیری می کنند.

مزیت مدل پرده های آشپزخانه زبرا

مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا، یک نوع پرده راه راه، شبیه پرده های کرکره ای اما افقی است. پرده های زبرا از دوام زیاد و طول عمر بالایی برخوردارند و با جنس بسیار مقاوم به سادگی خراب نخواهند شد. این نوع پرده بر خلاف انواع دیگر پرده ک بوده دارای پرده های پارچه ای و والان هستند، اجازه ورود نور خورشید را به داخل منزل نمی دهد. اکثر این پرده ها جنبه تزیینی داشته و اغلب برای زیبایی بیش تر دکوراسیون داخلی به کار می روند.

پرده زبرا

مزیت های دیگر پرده های جدید آشپزخانه زبرا نصب راحت و کاربرد ساده است. به طوری که به کمک یک زنجیر که در کنار پرده قرار دارد، در هر جهت جمع و یا باز شده تا بتوان به راحتی از نور بهره برد یا از ورود نور به داخل خانه جلوگیری کرد. پرده های جدید آشپزخانه زبرا علاوه بر این موارد، پرده های زبرا وزن سبکی دارند که امکان حمل و جابه جایی را فراهم می کند. چون وزن پرده های زبرا کم بوده و سبک هستند، در نتیجه نصب این پرده ها نیز آسان و راحت است.

توجه به پارامترهای ضروری در انتخاب پرده آشپزخانه

در زمان انتخاب پرده آشپزخانه پارامترها و نکاتی را باید در نظر گرفت که در کنار صرف هزینه کارایی، زیبایی و کیفیت مطلوب را داشته باشد. این پارامترها شامل جنس پرده، رنگ و طرح پرده بوده که رعایت آن ها یک فضای دلباز را سازگار با طراحی کلی واحد مسکونی به وجود می آورد.

جنس پارچه پرده

در آشپزخانه به دلیل طبخ غذا و به وجود آمدن رطوبت و پاشیدن لک روغن و چربی ضرورت شست و شوی پرده به کرات در طول سال اتفاق خواهد افتاد. با انتخاب پرده از جنس با کیفیت بالا، نگرانی بابت رنگ و رو رفته شدن پرده یا مستهلک شدن آن وجود نخواهد داشت. همچنین در آشپزخانه های با طراحی مدرن و صنعتی و آشپزخانه های با نورگیر زیاد از پارچه های با جنس ضخیم و تیره استفاده می شود تا سازگار با نوع طراحی محیط باشد.

پرده آشپزخانه

رنگ پرده آشپزخانه

در زمان انتخاب پرده برای آشپزخانه، علاوه بر پارامتر رنگ مطابق با سلیقه فرد به پارامترهای دیگری مانند مساحت محیط آشپزخانه، میزان نور گیری فضای آشپزخانه، طراحی و رنگ کابینت‌ ها و … باید توجه شود. در برخی از مواقع افراد با انتخاب مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا که در اکثر مواقع با انواع دکوراسیون های داخلی همخوانی مناسبی دارند استفاده می کنند. جالب است بدانید در آشپزخانه کوچک پرده با رنگ روشن می‌ تواند فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. در نتیجه با انتخاب یک پرده با رنگ روشن به راحتی می توان حالتی را ایجاد کرد که محیط پیرامون بزرگتر دیده شود. همچنین اگر طراحی کابینت آشپزخانه با رنگ تیره است، در این شرایط نیز باید با استفاده از یک پرده رنگ روشن فضا را از حالت تیرگی خارج کرد.

پرده های طرح دار برای آشپزخانه

افرادی که علاقمند به انتخاب پرده با استفاده از پارچه های دارای طرح یا انواع پرده های فانتزی اشپزخانه هستند، بهتر است پرده ای را انتخاب کنند که طرح و رنگ آن با رنگ دیوار، کاشی، وسایل آشپزخانه‎ و  هماهنگی داشته باشد. این هماهنگی ناشی از ترکیب بندی رنگ ها از این که محیط شلوغ به نظر برسد جلوگیری نموده و در طولانی مدت منجر به خستگی و دلزدگی نخواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، انتخاب پرده‎ با طرح گل‎، چهار خانه و غیره می تواند با رنگ روکش صندلی ‎میز ناهار خوری و یا فرش کف آشپزخانه نیز هماهنگ باشد تا در زیباتر شدن آشپزخانه نقش ایفا کند.

پرده طرح دار

کلام آخر

امروزه طراحی فضای داخلی ساختمان به یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی منازل تبدیل شده است. بهره گیری از انواع ترند های روز رنگ و مدل پرده آشپزخانه برای نصب در مهمترین بخش خانه نیز رواج پیدا کرده است. انواع مدل های متنوع و به روز پرده آشپزخانه توانسته طرفداران زیادی به خود جلب کند. چرا که کاربران با این شیوه می توانند با صرف کمترین هزینه، دکور محیط زندگی خود را تغییر داده و از محیط پیرامون خود بیشترین لذت را ببرند.