راهنمای جامع انتخاب صندلی اپن برای آشپزخانه

راهنمای جامع انتخاب صندلی اپن برای آشپزخانه

امروزه انواع متنوعی از صندلی در خانه ها وجود دارد . دلیل پرطرفدار بودن و فروش بالای صندلی ها، کاربردی بودن آن ها و نشست و برخاست راحت تر است. صندلی اپن نیز یکی از مدل های بسیار کاربردی صندلی در منزل می باشد. استفاده از صندلی اپن آشپزخانه به دنبال حذف میز ناهارخوری رواج بیشتری پیدا کرده است. با گسترش این نوع صندلی، در مدل ها، رنگ های مختلف و بهترین کیفیت تولید می شوند. اگر قصد انتخاب و تهیه این مدل صندلی را دارید، باید با انواع صندلی اپن فلزیريال صندلی اپن چوبی و  آشنایی داشته باشید. همچنین انتخاب صندلی باید با توجه به رنگ دکور و بر اساس طراحی کابینت آشپزخانه صورت گیرد. این دقت نظر یک محیط شیک و زیبا را خواهد ساخت. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوابید تا بهترین صندلی اپن برای آشپزخانه را انتخاب نمایید.

صندلی اپن آشپزخانه

صندلی اپن آشپزخانه

امروزه اساسی ترین تغییر صورت گرفته در دکوراسیون داخلی خانه ها، حذف دیوار آشپزخانه است. با حذف دیوار و در نظر گرفتن اپن آشپزخانه، در بسیاری از موارد، اپن جایگزین میز شده است. در نتیجه این اپن های پرکاربرد به عنوان میز نیز کاربرد دارند. استفاده از اپن آشپزخانه به عنوان میز نیازمند صندلی مخصوص با نام صندلی اپن نیز می باشد. در حال حاضر استفاده از این مدل صندلی‌ به بخش جدا نشدنی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تبدیل شده است. بیشتر به این جهت اهمیت یافته است که در محیط داخلی آشپزخانه دیگر نیازی به میز تهیه میز ناهارخوری به صورت جداگانه نخواهد بود.

صندلی اپن آشپزخانه

تفاوت های صندلی اپن با صندلی میز ناهارخوری

در مقایسه بین یک صندلی اپن آشپزخانه با یک صندلی معمولی مبز ناهارخوری تفاوت های زیادی می توان قائل بود. صندلی اپن باید ارتفاع مناسبی، متناسب با اپن داشته باشد، این در حالی است که صندلی معمولی میز ناهارخوری یک ارتفاع مشخص خواهند داشت. در واقع مهمترین تفاوت صندلی اپن با صندلی های معمولی از نظر ارتفاع بیشتر، ظرافت بیشتر، عرض کمتر و فاصله بیشتر از سطح است. یکی دیگر از عواملی که صندلی اپن را از سایر صندلی ها متمایز می سازد، توجه به رنگ آن است تا با سایر عناصر هماهنگ گردد. این محدودیت در صندلی میز وجود ندارد. صندلی اپن اعلب با پایه فلزی طلایی، قهوه ای و نقره ای از پرطرفدارترین رنگ ها محسوب می گردد. رنگ پایه و بدنه صندلی اپن یکی از عواملی است که در زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون و طراحی داخلی اشپزخانه تاثیر دارد.

تفاوت های صندلی اپن با صندلی میز ناهارخوری

انواع مدل های صندلی اپن

با تقویت دانش در صنعت لوازم خانگی، انواع مدل های صندلی اپن در بازار موجود است. انواع مدل های متنوع صندلی اپن از لحاظ متریال ساخت و طراحی ظاهری با هم فرق دارند. تنوع گسترده ای از انواع صندلی اپن به لحاظ جنس، طرح، رنگ، اندازه مختلف و  با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. انواع مدل های صندلی های اپن بر اساس متریال و جنس ساخت در دسته بندی صندلی اپن چوبی، صندلی اپن فلزی و صندلی اپن مدرن قرار می گیرد. در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

صندلی اپن چوبی

از پر طرفدارترین انواع صندلی اپن، صندلی اپن چوبی است. صندلی اپن چوبی همان طور که از اسم آن مشخص بوده از جنس چوب ساخته می شود. صندلی اپن چوبی از چوب های مختلف مانند چوب گردو، چوب افرا، بلوط و  تشکیل می گردد. این چوب ها از جمله محبوب ترین چوب ها برای صندلی اپن خانگی به شمار می روند. صندلی های اپن چوبی به نسبت کیفیت بالا اما از قبمت مناسبی برخوردار هستند. طراحی این صندلی ها به شکلی بوده که می تواند به صورت کاملا چوبی ساخته شده یا بنا به سلیقه مشتری از پارچه در ساخت قسمت نشیمن آن استفاده شود.

صندلی اپن چوبی

صندلی اپن فلزی

از ویژگی های مهم صندلی اپن فلزی باید به پایه ها و بدنه فلزی اشاره کرد. این جنس فلزی می تواند از آلومینیوم، استیل و  ساخته شده باشد.  این مدل صندلی اپن فلزی بسیار محکم و مقاوم بوده و در بلند مدت دوام بالایی داشته باشد. معمولا این نوع از صندلی ها دارای ویژگی های زیادی شامل ارتفاع قابل تنظیم و چرخش هستند.

صندلی اپن فلزی

صندلی اپن مدرن

صندلی‌ اپن مدرن، دارای سبک مینیمالیستی بوده و می تواند از متریال پلاستیک، فلز، فایبرگلاس و  تشکیل شده باشد. امروزه این نوع صندلی طرفداران زیادی داشته و قابلیت استفاده در دکوراسیون مدرن را دارد. این مدل صندلی اپن مدرن علاوه بر خانه، برای دفاتر کار مینیمال و مدرن نیز کاربرد فراوانی دارد. معمولا در قسمت نشیمنگاه این نوع صندلی از انواع پارچه های چرم و یا پارچه های نرم و لطیف با تنوع رنگی بالایی استفاده می شود. در بیشتر موارد قیمت این صندلی ها به نسبت مدل های دیگر ممکن است کمی بالا تر باشد.

صندلی اپن مدرن

صندلی اپن مدرن

صندلی اپن مدرن

انواع مدل های صندلی اپن بر اساس طراحی ظاهری

انواع مدل های مختلفی از صندلی اپن بر اساس شکل ظاهری نیز تقسیم بندی می گردد که به شرح زیر می باشد.

صندلی اپن دسته‌ دار

صندلی اپن بدون دسته

صندلی اپن با تکیه‌ گاه و پشتی

صندلی اپن بدون تکیه گاه و پشتی

صندلی اپن همراه با بالشتک

صندلی اپن خیلی کوتاه

صندلی اپن خیلی بلند و …

صندلی با پشتی کامل

صندلی اپن با پشتی کامل

صندلی اپن با پشتی کامل برای خانه هایی کاربرد دارد که افراد مدت زمان طولانی پشت میز آشپزخانه نشسته و از صندلی استفاده می ‌کنند. صندلی اپن با پشتی کامل بیشترین راحتی را در مدت زمان استفاده فراهم می ‌کند. با این وجود که صندلی ‌های پشت بلند حداکثر راحتی استفاده را دارند اما انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ‌هایی با فضای کوچک نیستند.

صندلی اپن با پشتی کامل

صندلی اپن با پشتی کوتاه

صندلی اپن با پشتی کوتاه، یک مدل صنلی بین پشتی کامل و بدون پشتی است. این نوع صندلی تکیه گاه کاملی برای تکیه دادن ندارد. از لحاظ کاربری و استفاده نیز به اندازه صندلی اپن با پشتی کامل، راحتی ندارند. این نوع از صندلی نیز در دسته محصولات مدرن‌ قرار نخواهد گرفت.

صندلی اپن با پشتی کوتاه

صندلی اپن بدون پشتی

صندلی اپن بدون پشتی، در یک آشپزخانه مدرن برای نشستن کوتاه مدت و مانند نوشبدن چای عصر مناسب است. همچنین فضای کمی را اشغال نموده و فضای مدرن مناسبی را ایجاد می ‌کند. به دلیل بدون پشتی بودن می‌ توان صندلی را در زمانی که استفاده نمی شود زیر اپن قرار داد تا فضای کمی اشغال کند.

صندلی اپن بدون پشتی

صندلی اپن دسته‌ دار

صندلی اپن دسته‌ دار

صندلی اپن همراه با بالشتک

صندلی اپن همراه با بالشتک

بهترین صندلی اپن و پیشخوان

بهترین صندلی‌ برای اپن و پیشخوان به صندلی ای اطلاق می شود که جنس خوب و طراحی زیبایی داشته باشد. صندلی اپن باید راحتی مناسبی برای پذیرایی از مهمانان داشته و با زیبایی آشپزخانه ترکیب گردد. از آن‌جا که صندلی اپن برای صرف غذایی استفاده می ‌شود، ممکن است در زمان استفاده کثیف نیز شود. برای تمیز کردن آن‌ ها باید جنسی قابل شستشو با قابلیت پاک شدن راحت داشته باشند.

سخن پایانی

اپن و صندلی های اپن نقش مهمی در دکوراسیون خانه ایفا می کنند. از این نظر صندلی اپن باید در هماهنگی با ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شود. این هماهنگی ترکیبی عامل بسیار مهمی در زیبایی طراحی داخلی منزل به حساب خواهد آمد. استفاده از انواع صندلی اپن به یکی از لوازم اصلی آشپزخانه تبدیل‌ شده است. انتخاب نوع صندلی اپن به سلیقه‌ هر فرد بستگی دارد. نکته قابل توجه تنوع بی ‌شمار صندلی‌ های اپن در بازار است. در نتیجه در خرید این کالا بهتر است انواع مدل های صندلی اپن چوبی، صندلی اپن فلزی و صندلی اپن مدرن را به همراه ویژگی های آن شناخته و متناسب با فضای داخلی منزل انتخاب نهایی صورت گیرد.