رنگ پزدازی آشپزخانه

اهمیت رنگ پردازی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ ها نقش زیادی در دکوراسیون دارند و حتی می توان گفت اصلی ترین نقش را دارند زیرا علاوه بر بازتاب و منعکس نمودن نور در فضا، نحوه چینش و دکوراسیون آشپزخانه را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای طراحی رنگ دکوراسیون آشپزخانه موارد زیادی را باید در نظر گرفت. به طور مثال استفاده از رنگ های بسیار تیره یا رنگ های سرد و خنثی مثل آبی، سبز، بنفش و ... احساس گرسنگی را در افراد خانواده ایجاد نمی کند و ترجیحا برای یک آشپزخانه ایده ال که مدنظر دارید پیشنهاد نمی شود. البته هر رنگی استراتژی رنگی متفاوتی را در بر دارد و برای هر فردی ممکن است مفهوم متفاوتی داشته باشد که باید ترجیحات اشخاص صاحب خانه در آن گنجانده شود.

در ادامه چند نمونه را مورد بررسی قرار می دهیم تا بهتر با اهمیت رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

دکوراسیون آشپزخانه زرد رنگ

شادترین رنگ در طیف رنگ ها، رنگ زرد است. زرد یک رنگ پرانرژی است که نشان دهنده جوانی و شادی است. این رنگ برای ما انسان ها الهام بخش است و موجب رشد فکر و خلاقیت ما می شود و از لحاظ بعد احساسی، روحیه را تقویت می کند و خوش بینی افراد را تشویق می کند.

رنگ زرد معمولا یکی از محبوب ترین رنگ ها برای آشپزخانه است، و می تواند دکوراسیون آشپزخانه را به طور کلی تغییر دهد. همچنین رنگ زرد مکمل اکثر مدل های چوبی کابینت آشپزخانه است. این رنگ نور محیط را منعکس می کند و مثل رنگ سفید تاریک ترین اتاق ها را هم روشن و زنده می کند.

کابینت زرد رنگ

رنگ سیاه رنگی است که در ترکیب با رنگ زرد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و دکوراسیونی کلاسیک ایجاد می کند.

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای روح طبیعت را در ما زنده می کند و نوعی دوستی با زمین را به ما القا می کند و این حس هنگام دیدن طیف رنگ های قهوه ای و خاکی در ما ایجاد می شود.

این رنگ برای حتی کسانی هم که رنگ های خنثی را انتخاب نمی کنند، گزینه اول در انتخاب است و با اطمینان سراغ این رنگ می روند. دلیلش هم این است که امکاناتی که رنگ قهوه ای در اختیار ما می گذارد بی نهایت است و می توانیم با هر جنس و شکل از کابینت و هر طرح از دیوار پوش آن را هماهنگ کنیم.

کابینت قهوه ای

دکوراسیون آشپزخانه قرمز

قرمز رنگی گرم، قوی و مثبت است که حس اشتیاق، توجه، غرور و قدرت را برای ما به ارمغان می آورد. در فرهنگ کشورهای شرقی، قرمز را رنگ خوش شانسی تلقی می کنند و وجود این رنگ در دکوراسیون آشپزخانه و وسایل آن،  موجب پر جنب و جوشی می شود و توجه افراد را به خود جلب می کند.

کابینت قرمز

دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ یا تمام سفید

رنگ سفید برای کسانی که انتخابشان سبک کلاسیک است اولویت اول است و همانطور هم که در تبلیغات ها همیشه مشاهده می کنیم آشپزخانه های تمام سفید همیشه موفق بوده اند. در این نوع آشپزخانه، کابینت ها سفید، سقف سفید، دیوارها سفید و تمام آن چیزی که در دکوراسیون آشپزخانه نقش دارد سفید است. البته نکته ای که در این نوع آشپزخانه وجود دارد این است که این آشپزخانه مثل یک پالت رنگ خام است و می توانیم در هر گوشه ای از آشپزخانه که بخواهیم از رنگ های دیگر هم کمک بگیریم.

 استفاده از رنگ سفید خصوصا در دکوراسیون آشپزخانه وضوح، تمیزی، خلوص و معصومیت را در ذهن ها تداعی می کند. رنگ سفید حس نظم را تقویت می کند و تیزبینی ذهنی را تشویق می کند. برای ایجاد ظاهری تازه و جذاب در آشپزخانه، رنگ سفید بهترین گزینه است.

دکوراسیون آشپزخانه سبز

رنگ سبز در حالت کلی، نمایانگر طبیعت، رشد و تعادل است و وقتی در دکوراسیون، خصوصا دکوراسیون آشپزخانه جای می گیرد نوعی فضای ایمنی و هماهنگ را ایجاد می کند. رنگ سبز به افراد خانه حس تعادل و آرامش را منتقل می کند. انرژی دریافتی از رنگ سبز با هیچ رنگ دیگری قابل مقایسه نیست.

استفاده از کابینت ها و دیوار پوش های چوبی درکنار رنگ سبز دکوراسیون آشپزخانه را فوق العاده زیبا و حرفه ای می کند. زیرا این ترکیب یادآور طبیعت و درختان است و حسی آشنا را برای ما زنده می کند و روح طبیعت را در خانه زنده می کند.

کابینت آشپزخانه با رنگ سبز لیمویی

دکوراسیون آشپزخانه نقره ای 

 رنگ نقره ای در آشپزخانه، دکوراسیون را شیک و مدرن می سازد و ایده های جدیدی را در اختیار ما قرار می دهد و خیلی راحت با هر رنگی که دوست داشته باشید هماهنگ می شود و ترکیب شیکی را می سازد.

همه افراد نمی‌خواهند آشپزخانه‌شان صرفا شادی ‌بخش باشد و متقابلا همه هم نمی‌خواهند که کسل‌کننده یا افسرده ‌کننده باشد پس باید قبل از طراحی دکوراسیون شناخت کامل از رنگ ها پیدا کنید و مطالعات تان در این زمینه را با سلیقه خود تلفیق کنید تا به سبک و رنگ پردازی مورنظر خود دست یابید.

به طور کلی رنگ پردازی در دکوراسیون آشپزخانه اصولی دارد که با رعایت آن می توان به تمام قسمت های دیگر هم معنا بخشید و فضا را دلچسب کرد. 

رنگ نقره ای در کابینت آشپزخانه


سخن پایانی

در این نوشته سعی شد رنگ پردازی در دکوراسیون آشپزخانه و اهمیت آن و طیف رنگ هایی که معمولا برای آشپزخانه ها به کار گرفته می شوند بررسی شود و به نوعی با تاثیرات رنگ ها و روانشانسی آن ها در دکوراسیون آشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

هر رنگی را که انتخاب می کنید این نکته را مدنظر داشته باشید و بدانید که آن رنگ و دکوراسیون متشکل از آن، ناخودآگاه بر احساس و تفکر شما و مهمانانتان در مورد آشپزخانه تاثیر می گذارد. بنابراین، مطمئن شوید رنگ هایی را انتخاب کنید که واقعاً با شما و احساستان طنین انداز شود. ربوطرح از صفر تا صد ایده پردازی تا نهایی شدن طراحی همراه شماست و در تمام مراحل به شما مشاوره و پشتیبانی لازم را می دهد تا با سلیقه خود و میزان و بودجه ای که مدنظر دارید دکوراسیون مورد علاقه خود را طراحی نمایید.


طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح