مزایا و معایب کابینت آشپزخانه سفید رنگ

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه سفید رنگ

اگر شما تصمیم گرفته‌اید که آشپزخانه خود را طراحی یا بازسازی کنید و رنگ سفید را برای آن انتخاب کرده‌اید بهتر است قبل از شروع به کار مقاله زیر را مطالعه کنید تا از مزایا و معایب کابینت‌های سفید رنگ مطلع شوید و بعد بر اساس این نکات تصمیم نهایی خود را عملی کنید.

کابینت سفید رنگ - ربوطرح

مزایای کابینت سفید رنگ

رنگ سفید غالباً به دلیل سادگی در طرح و رنگ آن، در بسیاری از فضاها و آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این سادگی تا حدودی سبب ماندگاری بیشتر و عدم خستگی از طرح آشپزخانه در طولانی‌مدت خواهد شد،همچنین رنگ سفید مربوط به یک سبک یا زمان خاصی نیست و همان‌طور که دیده‌اید و مشاهده نموده‌اید در همه سبک‌ها و دهه‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.

در آشپزخانه‌های با رنگ تمام سفید به دلیل حالت تطبیق‌پذیری بالای این رنگ می‌توان  هر زمان با اضافه کردن عناصر و اکسسوری­های رنگی مثل گلدان‌های سرامیکی، تجهیزات آشپزخانه رنگی و یا حتی با اضافه کردن چند صندلی جلوکانتری زیبا، تم رنگی موردعلاقه خود را به قلب منزل خود اضافه کرد.

چراغ آویزان رنگی در آشپزخانه سفید رنگ

همچنین در آینده می‌توان با تغییر نوع و رنگ دستگیره‌ی کابینت‌ها و نمای جدیدی به آشپزخانه خود هدیه دهید. استفاده از طرح‌های بین کابینتی رنگی مثل کاشی، ورق‌های آلومینیومی و یا حتی شیشه‌های رنگی نیز ایده خوبی برای ایجاد تنوع در آشپزخانه خواهد بود.

استفاده از شیشه رنگی در فضای بین کابینت ها

رنگ سفید، رنگ روشنی است و این خصوصیت سبب می‌شود که فضای معماری آغشته شده به این رنگ به نسبت رنگ‌های تیره، دل‌بازتر شود و به مخاطب فضای بزرگ‌تر و سرحال‌تر را نمایش خواهد داد. این رنگ نور را بهتر انعکاس می‌دهد و اتاق یا آشپزخانه را روشن‌تر خواهد کرد، بنابراین می‌توان در آشپزخانه‌های تاریک که نور طبیعی مستقیم دریافت نمی‌کنند با استفاده از کابینت‌های سفید رنگ محیط خود را روشن‌تر کرد.

جلوه آشپزخانه سفید رنگ در فضاهای تاریک

درنهایت می‌توان گفت که رنگ سفید ایده مناسبی برای استفاده در آشپزخانه‌های نسبتاً کوچک و کم‌نور خواهد بود ماندگاری بیشتری نسبت به طرح‌های رنگی دارند به‌سادگی با مد روز هماهنگ می‌شوند و همچنین ازنقطه‌نظر ترکیب رنگی می‌توان گفت که هر نوع تجهیزات و لوازم آشپزخانه با هر رنگی به‌راحتی بارنگ سفید کابینت‌ها ترکیب‌شده و از این جهت شما هیچ‌گونه دغدغه‌ی بابت ست کردن وسایل با آشپزخانه منزل خود نخواهید داشت.

معایب کابینت سفید رنگ

جدا از جنبه‌های خوب کابینت سفید رنگ، جنبه‌های منفی نیز برای آن وجود دارد که باید به‌خوبی به آنها توجه شود. استفاده بیش از اندازه از رنگ سفید می­تواند سردی و بی‌روحی را در کنار تمیز و مرتب بودن به آشپزخانه اضافه کند، البته برای حل این مشکل می­ توان از لکه­ های رنگی مثل کاشی یا شیشه‌های بین کابینتی استفاده کرد و از بی‌روح بودن آشپزخانه کاست.

آشپزخانه بی روح با رنگ سفید

نکته منفی دیگری که در مورد کابینت‌های سفید رنگ به‌خصوص سفید براق (هایگلاس) وجود دارد این است که قابلیت لکه پذیری و خش زدگی آن بالا است و باید به این نکته توجه کرد که این نوع طرح و رنگ نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه­ای نسبت به رنگ‌های تیره و مات دارند. از پارچه‌های نرم و مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن سطح آنها استفاده کنید تا ماندگاری کابینت آشپزخانه خود را چندین سال افزایش دهید.

از دیگر نکات منفی کابینت‌های سفید به‌خصوص نوع براق آن، این است که به‌مرورزمان بر اثر تابش مستقیم نور آفتاب بر روی سطح آن، رنگ اولیه خود را از دست داده و به سمت زردی خواهد رفت. البته برای این مشکل دلایل متعددی از قبیل کیفیت پایین نوع روکش ام دی اف استفاده شده یا حتی مراقبت و نگهداری نامناسب از کابینت‌ها مانند وجود لکه‌ها طولانی‌مدت بر روی سطح آن وجود دارد که می‌تواند به افزایش سرعت این تغییر رنگ کمک کند و بلعکس می­توان با انتخاب جنس مناسب و نگهداری مستمر و خوب از این مشکل پیشگیری کرد. 

با بررسی موارد فوق تا حدودی از مزایا و معایب رنگ سفید کابینت‌ها مطلع شدید و تا حدودی فرآیند تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شده است. در صورت تصمیم به استفاده از رنگ سفید همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، حتماً نوع ام دی اف با روکش مرغوب آن را انتخاب کنید که در طول زمان دچار تغییر رنگ و فرم نشود. همچنین برای ساخت کابینت‌های منزل خود، مجری مناسب و باتجربه‌ای را انتخاب کنید که فرآیند برش و مونتاژ ام دی اف، استفاده از یراق‌آلات مناسب و بادوام از دیگر عوامل مهم در افزایش ماندگاری و طول عمر کابینت‌ها خواهد بود.

طراحی آنلاین کابینت