هر آنچه در مورد طراحی کابینت باید بدانید | قیمت طراحی و نمایش بهترین نمونه کارهای طراحی آشپزخانه

هر آنچه در مورد طراحی کابینت باید بدانید | قیمت طراحی و نمایش بهترین نمونه کارهای طراحی آشپزخانه

هر آنچه در مورد طراحی کابینت باید بدانید | قیمت طراحی و نمایش بهترین نمونه کارهای طراحی آشپزخانه

در این مقاله جامع، هر آنچه که باید در مورد طراحی کابینت و جزئیات آن بدانید آورده شده است. هر فردی وقتی تصمیم می گیرد که دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهد یا آن را از نو طراحی کند باید تمامی عوامل اثر گذار و مرتبط با آن را در نظر بگیرد. در این جا شما با مفهوم طراحی کابینت، دلایل و اهمیت طراحی آن، سوالاتی که قبل از طراحی ممکن است برایتان پیش بیاید، اصول، نکات و سبک های آن، قیمت انواع کابینت و عوامل اثر گذار بر قیمت آن و.... آشنا می شوید.

در ادامه مقاله، سایت ها، نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی معرفی می شود که شما خودتان به تنهایی و به راحتی می توانید با استفاده از آن ها طراحی های موردنظر خود را انجام دهید.پس با ما همراه باشید.


مفهوم طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه یکی از مهمترین و اصلی ترین عناصر دخیل در دکوراسیون آشپزخانه هستند. کابینت ها معمولا برای نگهداری مواد غذایی، وسایل اولیه پخت و پز و اغلب ظروف و وسایل دیگر طراحی و نصب می‌شوند. وسایلی مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز اغلب در کنار کابینت آشپزخانه ادغام می شوند.

طراحی کابینت آشپزخانه شامل همه چیز است، از چیدمان کابینت های مورد نظر شما گرفته تا انتخاب رنگ و سبکی که برای تکمیل ظاهر آن ها استفاده می کنید. در واقع طراحی کابینت، هنر ترکیب و قراردادن اجزا، تجهیزات و المان های آشپزخانه که کنار یکدیگر به بهترین نحو و شکل ممکن است که سبب افزایش عملکرد، کارایی و زیبایی آشپزخانه می شود

یک آشپزخانه با طراحی ضعیف خصوصا انتخاب نامناسب کابینت های آن می تواند باعث هرج و مرج شود و حتی ممکن است باعث بروز حوادث شود. پس باید در انتخاب و اجرای این مرحله با دقت قدم برداشت چون طراحی درست و اصولی کابینت های آشپزخانه بر تمامی قسمت های آن آشپزخانه و تمامی کارهایی که قرار است در آن جا انجام شود تاثیر گذار است.

بعضی از افراد فکر می کنند تنها توجه به ظاهر و زیبایی کابینت ها و ایجاد فضایی برای ذخیره سازی کفایت می کند و انتخاب درستی داشته اند، اما باید دقت کرد طراحی دکوراسیون هر آشپزخانه ای منحصر به فرد است و بر اساس خصوصیات فضا و انتظارات صاحب خانه طراحی صورت می گیرد و طراحی هر آشپزخانه با آشپزخانه ای دیگر کاملا متفاوت است.در واقع می توان گفت طراحی آشپزخانه شما بازتاب و نشان دهنده سبک و سلایق شما از خانه و به طور کلی تر از زندگی می باشد.

طراحی کابینت آشپزخانه


چرا باید کابینت آشپزخانه خود را طراحی کنیم

چرا باید کابینت آشپزخانه خود را طراحی کنیم؟

طراحی کابینت آشپزخانه قبل از هر کاری به شما کمک می کند تا تصور اصولی از نحوه جانمایی تجهیزات و کابینت ها داشته باشید و همچنین به رنگ بندی مناسب برای آشپزخانه شما کمک خواهد کرد. با توجه به قیمت های کنونی بازار که برای اجرای هر متر کابینت آشپزخانه نیاز است هزینه کرد، قیمت طراحی اصولی کابینت بسیار منطقی و تا حدودی ناچیز خواهد بود. داشتن طراحی مناسب از بسیاری از هزینه های اضافه و ناخواسته حین اجرای پروژه به شدت خواهد کاست. در کل طراحی کابینت در موارد زیر به شما کمک خواهد کرد

  • طراحی کابینت بر جادار بودن و عملکرد آشپزخانه تأثیر می گذارد
  • باعث صرفه جویی در فضا می شود
  • سبب ایجاد هماهنگی بین آشپزخانه و سایر فضاهای خانه به خصوص پذیرایی و نشیمن می شود
  • بهترین جانمایی ممکن را برای تجهیزات آشپزخانه فراهم می کند
  • سبب کاهش هزینه های اجرایی ناخواسته می شود
  • اجرایی کار مطابق یه برنامه اصولی پیش خواهد رفت

نکته مهمی که نباید نادیده بگیرید این است که کابینت آشپزخانه شما یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان از خانه شما در آشپزخانه شما مشاهده می کنند پس باید به آن توجه زیادی کرد. با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت و پی برد که چرا طراحی کابینت ها تا این اندازه مهم هستند و باید قبل از هر عنصری و بیشتر از هر عنصری در دکوراسیون آشپزخانه به آن توجه کرد.

برای دریافت بهترین و تخصصی ترین مشاوره در این زمینه با همکاران ما در ربوطرح در تماس باشید تا بتوانید راهنمایی مورد نظر خود را در خصوص خرید بهترین و مناسب ترین طراحی در زمینه کابینت آشپزخانه خود داشته باشد.


سوالاتی که قبل از طراحی کابینت آشپزخانه باید از خود بپرسید

سوالاتی که قبل از طراحی کابینت باید از خود پرسید

قبل از طراحی و انتخاب کابینت های آشپزخانه خود لازم است یک سری سوال از خود بپرسید که این سوالات به شرح زیر هستند:

۱ـ بودجه شما چقدر است؟

۲ـ چه چیزی را در آشپزخانه موجود خود دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟

۳ـ چه نوع تجهیزاتی را در آشپزخانه خود استفاده می کنید؟ (مثل نوع اجاق گاز، نوع سینک و یخچال)

۴ ـ آیا فضایی برای « ناهارخوری » در آشپزخانه می خواهید؟

۵ ـ به چه نوع ذخیره سازی نیاز دارید؟

۶ ـ به چه نوع سبک طراحی علاقه دارید؟

۷ـ چه پالت رنگی را ترجیح می دهید؟

۸ ـ چه نوع مواد و متریالی را دوست دارید؟


اصول طراحی کابینت آشپزخانه

برای طراحی اصولی کابینت 6 اصل وجود دارد که رعایت آن نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت. دو اصل اساسی که بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد، ترتیب کار و مثلث آشپزخانه است. البته این ها مقررات ساختمانی نیستند که ضروری باشد از آن ها پیروی کنید، فقط به آن ها به عنوان دستور العمل های طراحی فکر کنید تا به شما در طراحی آشپزخانه کارآمدتر کمک کنند.

۱ـ توالی کار

توالی کار ترتیب فعالیت هایی است که در تهیه غذا انجام می شود. این به معنای تمام مراحل از ورود به مواد غذایی، نگهداری محصولات، آماده سازی، پخت و پز، غذا خوردن و در نهایت تمیز کردن آن است.

توالی انجام فعالیت ها در کابینت آشپزخانه

طبق تصویر بالا اولین مرحله، یخچال است که به عنوان فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد. مرحله دوم که ناحیه مرطوب نام دارد محل قرارگیری سینک ظرفشویی و سطل آشغال است مرحله سوم ناحیه آماده سازی خشک و محل ذخیره سازی مواد خشک است که به صورت صفحه کابینت و فضای زیر آن در نظر گرفته می شود. مرحله چهارم محل قرارگیری اجاق گاز و فر و محل پخت و پز می باشد. مرحله پنجم محل سرو کردن و خوردن است که بهترین مکان برای میز غذاخوری می باشد. مرحله ششم و اخرین مرحله محل شستن ظروف و تمیزکاری می باشد.

سوالی که پیش می آید این است که پس چگونه همه این ها بر روند طراحی تأثیر می گذارد؟ ایده و هدف این است که طرحی طراحی کنید که گردش متقاطع تا حد امکان حداقل باشد. به عبارت دیگر، آشپزخانه را به گونه ای طراحی کنید که کارهای ذکر شده با کمترین تلاش ممکن انجام شود. با این اوصاف، همیشه قرار است برخی از فعالیت ها مرتبا تکرار شوند. به عنوان مثال، سینک هم برای آماده سازی و شستن و هم برای جریان ظروف غذاخوری و ظروف به ماشین ظرفشویی و میز استفاده می شود.

فاصله بین منطقه آماده سازی و منطقه مرطوب باید حداقل باشد. این کار به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌خواهد قابلمه های  سنگین را از سینک ظرفشویی به اجاق گاز بیشتر از آنچه که باید حمل کند. فاصله توصیه شده بین این دو بیشتر از ۱.۸ متر نیست.

2- مثلث کار را رعایت کنید

منظور از مثلث کار آشپزخانه رابطه بین سه مورد از لوازم اصلی مورد استفاده در آشپزخانه، یخچال، سینک و اجاق گاز است. به عنوان یک قانون کلی، محیط این مثلث فرضی نباید کمتر از ۳.۵ متر و از ۶.۵ متر بیشتر باشد. محیط کمتر به این معنی است که فضای کافی برای سطح کار نداریم، در حالی که محیط بیشتر به این معنی است که هر بار که غذا می پزیم، بیش از حد در اطراف راه می رویم. پس طراحی کابینت ها باید طوری صورت گیرد که این سه نقطه کمترین فاصله را از هم داشته باشند.

محیط و ابعاد مثلث کار در آشپزخانه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول طراحی کابینت آشپزخانه پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

   بهتر است بخوانید:اصول طراحی کابینت آشپزخانه | 6 اصل مهم در طراحی کابینت آشپزخانه


چه نوع چیدمانی برای کابینت آشپزخانه وجود دارد؟

چیدمان آشپزخانه تابع پلان ساختمان و همچنین نوع قرارگیری عناصر معماری و تاسیساتی در فضای آشپزخانه است. به طور کل پنج نوع چیدمان برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که عبارت است از: 

چیدمان خطی یا دیواری (one wall shape)
چیدمان راهرویی یا گالری مانند (galley shape)
چیدمان ال شکل (L shape)
چیدمان یو شکل (U shape)
چیدمان جی شکل (G shape)

از چیدمان های بالا نوع ال، یو و جی شکل بیشترین کاربرد و استفاده را در منازل مسکونی ایران دارد. چیدمان جی شکل در واقع همان چیدمان یو است با این تفاوت که یک شبهه جزیره به آن اضافه می شود.

مزایا و معایب چیدمان دیواریمزایا و معایب چیدمان راهرویی
مزایا و معایب چیدمان ال شکل
مزایا و معایب چیدمان یو شکل

برای آشنایی کامل با این بحث می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید

   بهتر است بخوانید: معرفی بهترین چیدمان های طراحی آشپزخانه

کدام نوع چیدمان آشپزخانه، کارآمدتر است

به طور کامل نمی توان گفت که کدام چیدمان کارآمد تر از سایر چیدمان ها است اما اگر اصول اولیه طراحی مثل مثلث کار و توالی انجام کار، در هر نوع چیدمانی پیاده شود قطعا باعث افزایش عملکرد آشپزخانه خواهد شد و فضا را کارآمدتر خواهد کرد. به طور کلی چیدمان های یو شکل و ال شکل بیشترین کارایی را در میان سایرین خواهند داشت به شرط آنکه اصول طراحی رعایت شده باشد هرچند که شرایط، متراژ آشپزخانه و سلیقه ساکنین هر آشپزخانه ای با آشپزخانه ای دیگر متفاوت است و این نیز می تواند تاثیر گذار باشد.


چه سبک های برای طراحی کابینت آشپزخانه استفاده می شود؟ 

سبک های زیادی برای طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد و استفاده از هر سبکی بستگی به سلیقه و نظر کارفرما و استفاده کنندگان از آن دارد، ما در اینجا پرکاربردترین و بهترین سبک های که در ایران رواج دارد را به شما معرفی می کنیم

سبکی به دور از جزئیات، توجه به سادگی و پرهیز از شلوغی، توجه به خطوط افقی در طراحی، استفاده از دستگیره های مخفی یا ساده در کابینت ها از ویژگی های عمده سبک مدرن است

در تضاد با سبک مدرن قرار می گیرند، پر از نقش و نگارند، استفاده از ستون و سرستون و منبت کاری در سبک کلاسیک بسیار رواج دارد

تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است، بر سادگی تاکید دارد و در عین حال تزئینات هم در آن استفاده می شود

سبک مینیمال توجه به سادگی دارد اما در عین حال لکه و رنگ های خیره کننده و جذاب در خود استفاده می کند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر سبک بر روی عنوان آن کلیک کنید

چگونه سبک مورد علاقه خود را پیدا کنم؟

انتخاب سبک مناسب بستگی کامل به سلیقه شخص استفاده کننده دارد. اینکه به تزئینات فراوان علاقه دارید یا نه سادگی را ترجیح می دهید جزئیات مهمتر است یا کارایی و ... اگر نمی دانید که چه سبکی واقعا مورد علاقه شما است پیشنهاد می کنیم که با بررسی  سبک ها و مطالعه فلسفه هر کدام از آن ها که از کجا به وجود آمده اند، چه خصوصیاتی دارند، چه کارایی و مزیت هایی برای او دارد و خصوصا این که چه سبک و طرح و زمینه ای به دایره علایق او نزدیک است می تواند خیلی راحت سبک مورد علاقه خود را پیدا کند همچنین می توانید با بررسی نمونه های طراحی و اجرا شده هر سبک با آنها آشنا شده و سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.


کابینت آشپزخانه چگونه طراحی می شود؟

برای طراحی کابینت روش های متفاوت و مختلفی وجود دارد طراحی با دست (مداد و ماژیک) بر روی کاغذ، استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری تخصصی، استفاده از برنامه های موبایل و یا سایت های طراحی کابینت و دکوراسیون که استفاده از دو مورد اول نیاز به تخصص و مهارت دارد اما استفاده از سایر موارد، نسبتا راحت بوده و با کمی تمرین کردن و داشتن خلاقیت می توان طراحی خود را انجام داد.

طراحی کابینت با مداد و ماژیک بر روی کاغذ

برای طراحی دکوراسیون داخلی بر روی کاغذ به کمک دست باید با اصول اولیه پرسپکتیو و نحوه ترسیم خطوط در پرسپکتیو آشنا باشید و توانایی کار با دست هم باید بالا باشد. ما در ویدیو زیر یک نمونه از طراحی کابینت با دست با مداد و ماژیک را به نمایش گذاشته ایم

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی کابینت

نرم افزارهای بسیار متنوع و گوناگونی در زمینه طراحی کابینت وجود دارد که ما این جا به بهترین آن ها می پردازیم. فناوری، نرم افزارهای متعددی را معرفی کرده است که با اندازه گیری های دقیق، طراحی و پلان های سه بعدی و نمای پانوراما ۳۶۰ درجه می تواند آشپزخانه شما را در کمترین زمان طراحی کند.

استفاده از یک نرم افزار طراحی آشپزخانه می تواند در مقایسه با طراحی دستی، کیفیت بهتر و جزئیات بیشتری را به شما ارائه دهد و در واقع خروجی واقع گرایانه تری خواهد داشت. در ادامه لیستی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتری، وبسایت های طراحی و برنامه های موبایلی برای طراحی کابینت آشپزخانه را برای شما معرفی خواهیم کرد.

Autodesk 3ds Max (تری دی مکس)

تری دی مکس یک نرم افزار واقع گرایانه سه بعدی است که توسط شرکت اتودسک برای اولین بار در سال 1988 میلادی منتشر گردید و تاکنون نسخه های متعددی از آن منتشر گردیده است. آخرین نسخه این نرم افزار، نسخه 2022 است که در سال 2021 میلادی منتشر شده است

به کمک این نرم افزار می توان هر آنچه را که در ذهن خود دارید مدل سازی کرد و با کمک متریال های آماده یا ساخته شده، تعریف نورپردازی مناسب و ... خروجی جذاب و واقعی از طراحی خود دریافت کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این نرم افزار نیازمند تخصص کافی و سیستم قدرتمند است.

نرم افزار تری دی مکس

 SketchUp Pro (اسکچاپ)

اسکچاپ نرم افزاری با محیطی بسیار ساده تر و روانتر نسبت به تری دی مکس است و کار کردن با ان به مراتب راحت تر از تری دی مکس است. این نرم افزار در سال 2006 میلادی توسط گوگل خریداری شد و سال 2012 گوگل امتیاز آن را به تریمبل (Trimble) واگذار کرد. به کمک این نرم افزار می توانید با چند ساعت آموزش، طراحی های خوب و باکیفیتی را انجام دهید

نرم افزار اسکچ آپ

در مقاله زیر به طور کامل به معرفی بهترین نرم افزارهای کامپیوتری برای طراحی کابینت پرداخته ایم در صورت نیاز به مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید

   بهتر است بخوانید: معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی کابینت

سایت طراحی کابینت Kitchenplanner

سایت kitchenplanner یکی از بهترین سایتهای ارائه کننده خدمات رایگان در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه است که دارای کتابخانه ی نسبتا کاملی از انواع کابینت و تجهیزات آشپزخانه با رنگبندی های متنوع است. برای استفاده از این سایت نیاز به تخصص خاصی نیست فقط کافیه که ویدیو زیر رو مشاهده نمایید تا با نحوه طراحی کابینت در محیط این سایت آشنا شوید

سایت طراحی هوم استایلر Homestyler

هوم استایلر یک سایت رایگان است که برای طراحی سه بعدی می توان از آن استفاده کرد، داشتن مدل های سه بعدی آماده، متریال های از قبل ساخته شده و استفاده آسان از آن از خصوصیات بارز این سایت است. اگرچه این یک سایت آنلاین است، اما می توان طرح ها را در هر زمان ذخیره کرد و بعداً روی آن کار کرد.

در این نرم افزار می توان طراحی های انجام شده سه بعدی را با گرفتن اسکرین شات از محیط سایت خارج کرد. پلان های دو بعدی را نیز می توان به عنوان فایل DWG از سایت خروجی گرفت. 

اسمارت دراو Smartdraw

این نرم افزار یک نرم افزار پولی قدرتمند است که نسخه آزمایشی رایگان را برای مدت محدود ارائه می دهد. می توانید از نسخه دسکتاپ ویندوز یا نسخه آنلاین آن در هر رایانه شخصی یا تبلتی استفاده کنید.

از این برنامه می توان برای طراحی چیدمان دو بعدی آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه با طیف گسترده ای از قالب ها و اشیاء موجود مانند کابینت، میز، وسایل و مواد برای انتخاب استفاده کرد. می توانید یک پلان دو بعدی ایجاد کنید و اطراف آن کار کنید.

این نرم افزار اگرچه نرم افزار قدرتمندی است، اما کاملاً تعمیم یافته است و نمی توان با آن طرح های سه بعدی ایجاد کرد.

نرم افزار opunplanner-create-bathroom-remodel-plan

این نرم افزار یک نرم افزار سه بعدی رایگان و کارآمد و آسان که می تواند به شما کمک کند چیدمان کابینت آشپزخانه خود را فقط در چند دقیقه برنامه ریزی کنید. مبلمان، کابینت و مواد را می توان از کاتالوگ ارائه شده انتخاب کرد. می توانید آشپزخانه را با اندازه گیری های دقیق به صورت دو بعدی طراحی کنید و یک مدل سه بعدی برای مشاهده یا بررسی ایجاد کنید.

ما در دو مقاله زیر بهترین اپلیکیشن های اندروید و ای او اس برای طراحی کابینت و دکوراسیون را معرفی کرده ایم که می تواند برای شما جذاب باشد

   بهتر است بخوانید: معرفی بهترین برنامه های طراحی کابینت برای آیفون و IOS

   بهتر است بخوانید: 8 برنامه فوق العاده اندروید برای طراحی کابینت آشپزخانه و دکوراسیون خانه این نرم افزارها و سایت ها برترین ابزارها برای طراحی کابینت آشپزخانه هستند که کمک زیادی به شما در این زمینه می کنند.


آیا می توانیم به تنهایی کابینت آشپزخانه خود را طراحی کنیم؟

این سوالی است که هر فردی ممکن است در آغاز طراحی دکوراسیون و خصوصا طراحی کابینت های آشپزخانه از خود بپرسد. به طور کلی هر فردی در زمینه ای تخصص دارد و آن فرد بهتر می تواند در مورد آن موضوع تصمیم گیری کند و آن را به اجرا در آورد. با پیشرفت فناوری امروزه و ارائه نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی متنوع، هر فردی می تواند طی دوره کوتاه مدتی در هر زمینه ای که بخواهد آموزش ببینید و تا حدی در آن زمینه اطلاعات کسب کند. اما در خصوص طراحی کابینت آشپزخانه با توجه به حساسیت موضوع و پر هزینه بودن اجرایی آن پیشنهاد می شود حتما از اهل فن این حوزه کمک گرفت و طراحی آن را به طراح کابینت ماهر بسپارید. ما در تیم ربوطرح با حدود 8 سال سابقه طراحی تخصصی کابینت آماده ارائه خدمت طراحی به همه مردم عزیز ایران هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با پشتیبانی در واتساپ ربوطرح ارتباط با پشتیبانی در تلگرام ربوطرح


قیمت طراحی کابینت آشپزخانه چقدر است؟

قیمت طراحی کابینت بستگی به چند مورد دارد که اولین مورد آن سبک طراحی است. طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک به دلیل جزئیات فراوان و زمان بر بودن فرآیند طراحی قیمت بیشتری به نسبت کابینت مدرن و مینیمال دارد. مورد بعدی متراژ آشپزخانه است که هرچه متراژ بزرگتر باشد طبعا زمان بیشتری صرف طراحی آن خواهد شد و در نتیجه قیمت آن افزایش خواهد یافت. 

رعایت انصاف و احترام به مشتری در ارائه قیمت های طراحی کابینت

قیمت عرف بازار برای طراحی کابینت

قیمت طراحی کابینت در بازار ایران حدودا از متری 50 هزار تومان برای کابینت مدرن و 100 هزار تومان برای کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک شروع و تا متری 200 هزار تومان و بیشتر افزایش پیدا می کند یعنی برای یک آشپزخانه 12 متری با طراحی مدرن قیمت حدودا از 600 هزار تومان شروع خواهد شد و می توان گفت این قیمت با توجه به قیمت اجرای کابینت ها بسیار مقرون به صرفه و منصفانه است.

قیمت ربوطرح برای طراحی کابینت

رویه قیمت گذاری طراحی کابینت توسط وبسایت ربوطرح به نسبت بازار تقریبا متفاوت است و متراژ آشپزخانه را ملاک عمل قرار نمی دهد بلکه صرفا بر اساس نوع سبک طراحی مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک بودن قیمت گذاری می کند. رعایت انصاف و احترام به مشتری باعـث گردیده تیم ربوطرح حداقل قیمت های ممکن را در کنار بالاترین کیفیت، برای طراحی در نظر گرفته باشد. در جدول زیر می توانید  لیست قیمت های ربوطرح را مشاهده و بررسی نمایید

تعرفه خدمات طراحی وبسایت ربوطرح

برای آگاهی بیشتر از خدمات ربوطرح می توانید به قسمت خدمات ما وب سایت مراجعه کنید.


ربوطرح نزدیک ترین طراح آشپزخانه به شما

شاید اگر قبلا بود همه برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود به نزدیک ترین طراح آشپزخانه که کمترین فاصله مکانی را با آن ها داشت مراجعه می کردند. اما اکنون شما می توانید در هر کجای کشور که باشید آنلاین و از طریق وبسایت ربوطرح ثبت سفارش کنید.

ربوطرح مجموعه‌ای متشکل از مهندسین و طراحان داخلی است که در قالب یک گروه حرفه‌ای جهت ارائه هرچه بهتر خدمات طراحی داخلی به‌خصوص طراحی کابینت آشپزخانه، کمد و یونیت تلویزیون در کمترین زمان ممکن به مردم فعالیت می‌کنند. دارا بودن تجهیزات حرفه‌ای و داشتن نیروی کار متخصص، بهره بردن از طراحان خلاق و جوان، داشتن روحیه رقابت و همچنین فعالیت به‌صورت تیمی ازجمله خصوصیات مثبت گروه تخصصی ربوطرح است. در زیر تعدادی از نونه طراحی های انجام شده توسط ربوطرح به نمایش گذاشته شده است (جهت مشاهده جزئیات بیشتر بر روی هر عکس کلیک کنید).

شما عزیزان می توانید اولین سفارش طراحی خود را با کد تخفیف 30 درصدی زیر برای سفارش های معمولی ثبت کنید

کد تخفیف 30 درصدی طراحی کابینت ربوطرح :  robodesign30


نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح

نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح

نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح

نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح

نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح نمونه طراحی کابینت انجام شده توسط ربوطرح

می توانید برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر از ربوطرح به این لینک مراجعه نمایید


فرآیند طراحی کابینت به چه صورت است؟

طراحی کابینت برای آشپزخانه مورد نظر شما نیاز به برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات دارد. متخصصان طراحی کابینت ما شما را در این فرآیند راهنمایی می کنند و لیست کاملی از هزینه ها، نیازمندی ها و جدول زمانی کامل را در اختیار شما قرار می دهند.

مراحل و فرآیند طراحی در ربوطرح به صورت زیر است:

۱ـ مشاوره قبل از طراحی

۲ـ تهیه نقشه اندازه گیری شده آشپزخانه توسط کاربر

۳ـ ثبت نام در سایت

۴ـ ورود به بخش ثبت سفارش و وارد کردن جزئیات مورد نیاز و نهایی کردن سفارش

۵ ـ انجام طراحی توسط ربوطرح و ارسال طرح نهایی به کاربر و دریافت آن توسط مشتری از طریق پنل کاربری مشتری

در ویدیو زیر به طور کامل آموزش ثبت سفارش در سایت ربوطرح را آموزش داده ایم

نحوه اندازه گیری ابعاد آشپزخانه

 برای اندازه گیری ابعاد آشپزخانه خود سعی کنید شکل و پلان آشپزخانه را بروی کاغذ بکشید، سپس اندازه هر کدام از بخش ها را به صورت تفکیک شده وارد کنید. برای اندازه گیری ابعاد آشپزخانه حتما ارتفاع آشپزخانه، پنجره و درب را نیز بدست آورده و وارد کنید. برای اندازه گیری دقیق آشپزخانه خود پیشنهاد می کنیم ویدیو زیر را مشاهده نمایید.


با سفارش طراحی از ربوطرح چه چیزهایی دریافت می کنیم؟

بعد از این که سفارش طراحی خود را ثبت کردید تیم طراحی ربوطرح در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش شما را انجام داده و طراحی سه بعدی از کابینت های آشپزخانه شما به همراه نقشه های اجرایی کامل و دقیق طی یک یا چند فایل برای شما ارسال خواهد شد و شما می توانید از طریق پروفایل کاربری خود اقدام به دانلود آنها نمایید. در صورتی که نیاز به تغیرات در طراحی انجام شده باشد می توانید درخواست خود را جهت اعمال تغیرات به صورت رایگان ثبت کنید تا طرح نهایی کاملا مطابق با سلیقه و نیاز شما باشد. در نظر داشته باشید اگر طراحی اصلاح شده باز هم مطابق سلیقه شما نباشد می توانید درخواست بازگشت وجه پرداختی خود را ثبت کنید و تیم ربوطرح بدون هیچ سوالی وجه پرداختی شما را به صورت کامل به حساب شما برگشت خواهد داد. هدف ربوطرح ارائه هرچه بهتر خدمات مهندسی و طراحی داخلی به ملت عزیز ایران است.

ربوطرح با رعایت تمام قوانین و استانداردها و ارائه نقشه های اجرایی، آماده ی انجام سفارش های طراحی شما می باشد.


جمع بندی

در این مقاله تمام موارد و نکات مورد نیاز برای طراحی کابینت یک آشپزخانه ایده آل گفته شد. شما اکنون با تمامی مراحل آشنایی دارید و می توانید گام به گام برای طراحی کابینت های آشپزخانه مورد نظر خود اقدام کنید. ربوطرح همراه شماست که از صفر تا صد طراحی خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.


منابع

Kitchen cabinet

Principles of Commercial Kitchen Design

WHY IS YOUR CABINETRY SO IMPORTANT TO YOUR KITCHEN?

Kitchen Design Principles

Kitchen Cabinet Design

Top 17 Kitchen Cabinet Design Software (Free & Paid)

8 Different Types of Kitchen Cabinets You’ll Love

THE CABINET DESIGN PROCESS