49 مدل متنوع و جذاب از ویترین دکوری کابینت آشپزخانه

49 مدل متنوع و جذاب از ویترین دکوری کابینت آشپزخانه

ویترین از مهم ترین و جذاب ترین قسمت های فضای آشپزخانه محسوب می شود. آشپزخانه های ایرانی ما معمولا رنگ های سرد و خنثی دارند، رنگ هایی مانند: سفید و قهوه ای، طوسی و کرم خاکستری. شما می توانید با اضافه کردن ویترین به کابینت های خود رنگ های شاد و متنوع را در فضای آشپزخانه اضافه کنید و هم چنین اگر ویترین شما  تزیینات زیبا و متناسب با فضای داخلی آشپزخانه تان داشته باشد بی شک می توانید بگویید که آشپزخانه ای چشم نواز و درجه یک دارید. ما در این مقاله می خواهیم مطالبی کلی در مورد ویترین و مدل هایی از ویترین دکوری جذاب و چشمگیر که مناسب آشپزخانه های ام دی اف است را به شما ارایه کنیم.

طراحی کابینت آشپزخانه در ربوطرح

ویترین چیست؟

ویترین آشپزخانه محلی برای قرارگیری هر نوعی از لوازم آشپزخانه از قبیل لوازم برقی، لوازم آشپزی، لوازم تزیینی و دکوراتیو می باشد. بیشتر این ویترین ها از چوب و طرح چوب ساخته می شوند و قابلیت این را دارند که یک فضای ساده از آشپزخانه را به فضایی کاربردی تبدیل کنند. ویترین ها به صورت طبقه بندی شده طراحی می شوند و سطح طبقه ها به صورت گسترده و یا دارای ارتفاع کوتاه یا بلند می باشند. در انتخاب ویترین نکاتی مهم وجود دارد که با رعایت آن می توان ویترینی ایده آل داشت که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

طرح های ویترین آشپزخانه

1. ویترین درب شیشه ای(شفاف و مات)

بیشتر مردم از این طرح استفاده می کنند و به دلیل شفافیت دارای محبوبیت زیادی می باشد. از لحاظ هزینه قیمت بیشتری دارد و برای خانه های کوچک مناسب است؛ زیرا شیشه باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود.

2. ویترین بدون درب(چوبی وفلزی)

طرح بدون درب به نسبت درب شیشه ای ارزانتر می باشد و ظاهری شبیه به قفسه و شلف دیواری دارد که این دو طرح ارتفاع و اندازه های گوناگونی دارند و می توان به صورت تمام قد یعنی از قسمت کف آشپزخانه تا سقف کابینت های دیواری و یا به صورت کابینتی آن را طراحی کرد.

نکاتی کاربردی در مورد تزیین ویترین دکوری کابینت آشپزخانه که باید مدنظر داشته باشیم

  • تزیینات ویترین آشپزخانه ی ما حتما باید با سبک و دکوراسیون منزل هم خوانی داشته باشد به خصوص اگر ویترین مشرف بر قسمت پذیرایی نیز باشد.
  • اگر آشپزخانه ای کوچک و مدرنیته دارید سعی کنید از ظروف و لوازم دکوری کمتر استفاده کنید.
  • مواردی که از آن ها در ویترین آشپزخانه استفاده می کنید، می توان به ظرف های کریستال و مسی و یا چوبی، استکان و فنجان های چای خوری قدیمی، لوازم دکوری و  ... اشاره کرد.
  • همیشه برای تزیین ویترین، ظرف های با ارتفاع بلند را در یک طبقه از ویترین قرار ندهید؛ بلکه به صورت یکنواخت در همه ی طبقه ها آن ها را بچینید و ظرف های بزرگ تر و سنگین تر را در طبقه وسط ویترین قرار دهید. حالا نوبت به ظرف های کوچک می رسد که جای آن ها در بالاترین طبقه ی ویترین است.
  • نحوه چیدن بشقاب ها در ویترین به این صورت است که اگر شما بشقاب هایتان را لازم دارید و در مهمانی ها به صورت مکرر آن ها را از ویترین بیرون می آورید، باید بشقاب ها را به صورت عمود از کوچک به بزرگ روی هم قرار دهید و از پایه های آماده برای تکیه دادن آن ها استفاده کنید. روش دیگر این است که بشقاب ها را از بزرگ به کوچک به صورت افقی بچینید و کاسه و فنجان هایتان را روی آن قرار دهید.
  • اگر لیوان های زیبایی دارید و می خواهید آن ها را در ویترین قرار دهید، سعی کنید بخش کاملی از ویترین را به لیوان هایتان اختصاص دهید و همه آن ها را آن جا بچینید؛ زیرا مرتب تر و زیباتر به نظر می رسد و در نظر گرفتن طبقه های بالای ویترین برای لیوان ها بهتر و مناسب تر است.
  • همیشه در آخر تزیین و چیدمان از فاصله ی دور به ویترین خود نگاه کنید تا مطمن شوید هر چیزی در جای مناسب خود قرار گرفته است.
  • اگر رنگ ظروفی که می چینیم با رنگ کابینت و ویترین هم خوانی داشته باشد زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند. 

نور پردازی ویترین کابینت آشپزخانه

بازتاب نور، فضای ویترین آشپزخانه را بزرگ تر و دلبازتر می کند و ظروف چیده شده در ویترین زیباتر به نظر می رسد خصوصا اگر ظروف شما لوکس و کریستالی باشد این نور پردازی درخششی بسیار زیبا به ظروف کریستالی شما می بخشد. برای نور پردازی از لامپ های هالوژن و ال ای دی سفید(LED) استفاده می کنند.

بررسی ارتباط بین فضای آشپزخانه و ویترین دکوری 

می دانیم که فضای آشپزخانه ی هر خانه ای متفاوت از دیگری است. بعضی آشپزخانه ها کوچک، بعضی ها بزرگ؛ مستطیلی، مربعی، اپن و یا بسته هستند؛ بنابراین حتما باید ابعاد آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید، زیرا تعداد ویترین ها به فضای آشپزخانه بستگی دارد و شما باید به تعداد لازم فضای آشپزخانه تان ویترین انتخاب کنید. هم چنین در برخی خانه ها فضای آشپزخانه بسته است به گونه ای که ویترین فقط در قسمت داخلی آشپزخانه دیده می شود؛ ولی در برخی خانه ها که آشپزخانه به صورت جزیره یا اپن است ویترین در فضای اتاق پذیرایی هم دیده می شود که حتما باید این نوع ویترین ها به بهترین نحو چیده شود.

 در ادامه 49 مدل متنوع و جذاب از ویترین دکوری کابینت آشپزخانه را به شما نشان می دهیم و امیدواریم توانسته باشیم شما را در مسیر انتخاب بهتر ویترین دلخواهتان یاری کنیم.

ویترین دکوری آشپزخانه

ویترین دکوری آشپزخانه

ویترین دکوری آشپزخانه

ویترین دکوری آشپزخانه

ویترین دکوری آشپزخانه

ویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهhttps://www.robotarh.ir/Files/All/Robotarh_vitrin-(6).jpgویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانهویترین دکوری آشپزخانه
ویترین آشپزخانه
ویترین دکوری کابینت
ویترین دکوری کابینت آشپزخانه

ویترین دکوری کابینتویترین دکوری کابینت آشپزخانهویترین دکوری کابینت

سخن پایانی

ما با ذکر این مطالبی که خدمت شما عرض کردیم قصد داشتیم که شما را با همه ی جوانب مهم در مورد طراحی ویترین آشپزخانه آشنا کنیم تا بتوانید با ایده برداری از نکات و مدل های ارایه شده ویترینی خاص برای فضای آشپزخانه تان انتخاب کنید؛ زیرا آشپزخانه بهترین مکان در خانه است و ویترین ها می توانند به تحقق رویای شما کمک بسیاری کنند. اگر ویترین خاصی مد نظر شماست می توانید با کارشناسان ربوطرح مشورت کنید تا ویترین درخواستی شما را طراحی نمایند.