آشپزخانه طلایی

35 طرح جذاب استفاده از رنگ طلایی در کابینت آشپزخانه

در زمان های قدیم مردم برای اینکه آشپزخانه ای لاکچری و لوکس داشته باشند تیکه هایی از طلا را در آشپزخانه خود استفاده می کردند، اما امروزه با وجود وسیله های طلایی رنگ بسیار زیبا و متنوع نیازی نیست پول زیادی به قطعه های طلا بدهید و آن را در وسیله های آشپزخانه تان جاساز کنید. ما در این مقاله می خواهیم نکاتی در مورد طراحی آشپزخانه طلایی و ایده هایی جذاب و شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم تا با هزینه کمتر آشپزخانه ی طلایی خود را طراحی کنید و ظاهری لوکس و زیبا به آن ببخشید که امیدواریم این مطالب مورد پسند شما عزیزان واقع شود.

تاثیر استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون آشپزخانه 

امروزه  در طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ طلایی بسیار استفاده می شود و یکی از ترند های تاثیر گذار در این زمینه است که از اصول خاصی نیز برخوردار است و با رعایت آن که در ادامه به آن می پردازیم فضای داخلی ما زیبا، شیک و پر زرق و برق به نظر می رسد و از آن جایی که در زمان های قدیم تاکنون این رنگ بیشتر در خانه های تجمل گرا و شاهانه دیده می شد، باعث می شود فضای آشپزخانه ما لوکس و تجملاتی جلوه کند.


نکاتی مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه طلایی

بیشتر افراد رنگ طلایی را برای دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی مناسب می دانستند و کمتر کسی این رنگ را برای طراحی داخلی آشپزخانه خود انتخاب می کرد و نکته ی قابل توجه این است که استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه به دلیل تن رنگی خاص آن حتما باید با خلاقیت و علم و دانش دکوراسیون همراه باشد، زیرا آشپزخانه بیشتر از هر جای دیگری از خانه نیاز به نظافت و تمیزی دارد؛ به همین دلیل باید قسمت کمی از آن (حداکثر یک یا دو بخش از فضا) را به رنگ طلایی اختصاص داد.

نکته ی مهم دیگر ترکیب درست رنگ طلایی با دیگر رنگ هاست که یکی از پیشنهادهای ما ترکیب آن با رنگ آبی ست البته نه در تناژ روشن بلکه آبی نسبتا تیره که ظاهری بسیار زیبا و جذاب به آشپزخانه شما می بخشد. ناگفته نماند که رنگ طلایی با تمام گروه های رنگی می تواند ترکیب شود؛ اما برای هرچه زیباتر شدن دکوراسیون بهتر است آن را با رنگ های پر طرفدار و محبوب مثل رنگ فیروزه ای، بنفش و مشکی ترکیب کنید.

حتما باید به محل استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه دقت کنیم و مکانی مناسب را به این رنگ اختصاص دهیم به عنوان مثال دیوار خالی در آشپزخانه انتخاب خوبی است. همچنین قفسه های خالی طلایی و دستگیره های کابینت ها و اسکلت صندلی ها اگر طلایی باشند، زیبایی را چند برابر می کنند.

رنگ طلایی درخشش خاصی دارد به همین دلیل در هنگام استفاده از این رنگ نور موضعی را حذف کنید و در مکان هایی که نور طبیعی وجود دارد هرگز از رنگ طلایی استفاده نکنید؛ زیرا وقتی که رنگ طلایی در برابر نور مستقیم قرار می گیرد درخشش آن چشم را اذیت می کند و از جلوه ی رنگی آن کم می شود. بنابراین محیط تاریک بهترین گزینه برای استفاده از رنگ طلایی ست و باعث می شود بیشترین درخشش را در این فضا داشته باشد.

رنگ طلایی مدرن یا کلاسیک؟

1. طلایی مدرن:  رنگ طلایی در این سبک روی سطح صاف تر استفاده می شود، مثلا در آشپزخانه ای به سبک مدرن تنها بخش کمی از وسایل باید به رنگ طلایی باشد و فضا بسیار ساده و مدرنیته به نظر برسد.

2. طلایی کلاسیک: رنگ طلایی در این سبک تجملاتی تر است و فضا را لوکس می کند و بیشتر روی ابزار های چوبی و برنز پر نقش و نگار به کار می رود.

رنگ طلایی مات یا براق؟

1. طلایی مات: رنگ طلایی با پوشش مات بیشتر در سبک مدرن دیده می شود که به صورت مختصر و محدود در کمترین سطح استفاده می شود.

2. طلایی براق: رنگ طلایی با پوشش براق در فضاهایی که می خواهید این رنگ بیشترخود نمایی کند از آن استفاده کنید. 

چند ایده ی جذاب و کاربردی استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه

  • می توانید از این رنگ به صورت نواری و کم در اطراف کابینت ها یا سرامیک میانی کابینت ها استفاده کنید.
  • می توانید دیواری که در زیر پنجره است را طلایی رنگ کنید و مابقی دیوارها را به رنگ کرم روشن در آورید که اینکار سبب روح بخشیدن به فضای آشپزخانه و محیط داخلی را پر نور تر می کند و بسیار مناسب آشپزخانه های با نور کم است.
  • لوستر سقف آشپزخانه را می توانید زرد و طلایی انتخاب کنید و در کنار آن از پرده های با رنگ عنابی و عسلی استفاده کنید و همچنین گلدانی سرمه ای با گل های قرمز می تواند برای تکمیل چیدمان شما مناسب باشد و آشپزخانه ای منحصر به فرد را رقم بزند.
  • ترکیب رنگ طلایی و سفید برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کم نور بسیار گزینه مناسبی است.
  • می توانید کابینت های خود را طلایی رنگ انتخاب کنید ولی باید طراحی کابینت ها به نحوی باشد که فضای آشپزخانه شلوغ نشود و سادگی و لوکس بودن خود را از دست ندهد که در مورد های بعدی به آن می پردازیم.
  • در طراحی آشپزخانه با انتخاب کابینت های طوسی رنگ و خنثی با ترکیب بین کابینتی طلایی رنگ فضای آشپزخانه بسیار زیبا و لاکچری به نظر می رسد و هم چنین اگر از کف پوش روشن چوبی و جزیره کاملا طوسی نیز استفاده کنید، تضاد کافی با زمینه ایجاد می شود و رنگ طلایی بهتر و بیشتر دیده می شود.
  • ایده ی دیگر در مورد رنگ طلایی برای کابینت ها این است که کابینت های ردیف بالایی را طلایی مات و کابینت های ردیف پایینی را چوبی انتخاب کنید و از بین کابینتی های روشن و طرح دار استفاده کنید که دراین صورت تضاد کافی در آشپزخانه ایجاد و تمرکز بر روی رنگ طلایی بیشتر می شود.
  • می توانید شیر آلات خود را طلایی رنگ انتخاب کنید، سینک ظرفشویی شیر آب و داشتن شلفی طلایی در بالای شیر آب می تواند بسیار زیبا و لاکچری به نظر برسد. 
  • در آشپزخانه خود برای طراحی جزیره یا کانترمی توانید از رنگ طلایی مات با ترکیب سنگ روشن و سفید استفاده کنید.
  • می توانید از سنگ هایی به رنگ طلایی مات در بدنه دیوار ها و کف پوش آشپزخانه استفاده کنید. 
  • اگر کابینت های آشپزخانه را مشکی انتخاب کنید و جزیره شما آبی رنگ و صندلی های آن طلایی باشد، ترکیب رنگ بسیار زیبایی در آشپزخانه تان به وجود می آید؛ زیرا ترکیب رنگ طلایی با رنگ آبی و مشکی یکی از پر طرفدارترین ترکیب هاست.
  • می توانید نورپردازی هایی به رنگ طلایی بر روی میز نهار خوری یا پیشخوان جزیره اجرا کنید.
  • ایده ی جذاب دیگر طراحی جزیره با ترکیب رنگ طلایی برای پیشخوان آن و رنگ مشکی برای بدنه جزیره است که این ترکیب باعث درخشش بیشتر آن می شود.
  • می توانید از تابلو های دکوراتیو طلایی و قفسه های باز طلایی رنگ و همچنین وسایل برنجی و دستگیره کابینت طلایی در آشپزخانه خود استفاده کنید.
  • ترکیب چوب و فلز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه طلایی فضا را به محیطی شاخص تبدیل می کند، می توانید برای ایجاد یک اثر هنری دیواری از آشپزخانه را با ترکیب رنگی طلایی و سفید و نقره ای طراحی کنید.
  • اگر از میز غذا خوری استفاده می کنید می توانید صندلی های آن را سفید رنگ با قاب های طلایی انتخاب کنید و از اشیای دایره ای شکل طلایی رنگ در فضای نهارخوری و در فریم های صندلی استفاده کنید تا فضایی لوکس و متفاوت داشته باشید.

35 طرح جذاب استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه

در ادامه با هم چند ایده جذاب از آشپزخانه طلایی ببینیم.

ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی

کابینت طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی

ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی
ایده آشپزخانه طلایی

سخن پایانی

در این مقاله مطالب و عکس هایی از طراحی دکوراسیون آشپزخانه طلایی را مشاهده کردید که امیدواریم این ایده ها مورد توجه شما همراهان عزیز قرار بگیرد و بتوانید با الگوبرداری از آن ها دکوراسیون شیک و بی نظیری را برای آشپزخانه خود طراحی کنید. برای طراحی آشپزخانه خود می توانید با کلیک روی این لینک به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.


ارتباط با پشتیبانی در واتساپ ربوطرح ارتباط با پشتیبانی در تلگرام ربوطرح