6 دلیل برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

6 دلیل برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه می‌شود نخستین چیزی که ذهن شما را درگیر می‌کند رنگ آن است. انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه همیشه از دغدغه‌های اصلی افراد به ویژه خانم‌ها بوده است. در این میان انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه همیشه مورد توجه بوده و هست. رنگ سفید با مزایا و ویژگی‌هایی که دارد محبویت زیادی در بین رنگ‌های استفاده شده در آشپزخانه‌ها دارد. اگر شما هم شیفته دکوراسیون آشپزخانه سفید هستید یا در میان انبوهی از طیف رنگ‌های متفاوت هنوز رنگ آشپزخانه مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید، در ادامه 6 دلیل به شما ارائه می‌کنیم تا رنگ سفید را برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. 

آشپزخانه سفید رنگ

چرا دکوراسیون آشپزخانه سفید؟

1. ایجاد حس تمیزی و تازگی

رنگ سفید نماد تمیزی و بهداشت است. دکوراسیون آشپزخانه سفید حس تمیزی و تازگی را القا می‌کنند. هرگونه لکه یا کثیفی به‌خوبی در دکوراسیون سفید مشخص می‌شود و می‌توانید به‌سرعت آن را برطرف کنید. در حالی‌که رنگ‌های تیره‌تر این ویژگی را ندارند. 

2. بزرگ‌تر نشان‌دادن آشپزخانه

معمولا رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ‌تر از رنگ‌های تیره جلوه می‌دهد. به این‌ دلیل که رنگ روشن، نور را بازتاب می‌دهد در حالی‌که رنگ تیره نور را جذب می‌کند. به‌علاوه رنگ‌های تیره فضا را محدود نشان می‌دهند و به شما حس محصور بودن در بین فضای تاریک را القا می‌کنند. ولی زمانی که وارد آشپزخانه‌ای سفیدرنگ می‌شوید، بازتاب نور این تصور را برای مغز شما ایجاد می‌کند که فضا بزرگ‌تر است. بنابراین به‌کارگیری سفید در آشپزخانه‌های کوچک انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه است. 

بزرگ‌تر نشان‌دادن آشپزخانه

3. نورگیری بیشتر آشپزخانه

همان‌طور که گفته شد رنگ‌های روشن از جمله سفید، توانایی بازتاب نور را دارند. پس آشپزخانه سفید با انعکاس نور در تمامی جهت‌ها، به روشن‌تر و پرنور نشان‌دادن آشپزخانه کمک می‌کند. اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد یا امکان نورگیری طبیعی را ندارد، دکوراسیون آشپزخانه سفید، فضایی روشن‌تر برای شما ایجاد می‌کند. 

4. سفید همیشه مد است

از ویژگی‌های رنگ سفید این است که در عین کلاسیک بودن، مدرن و شیک هم هست، بنابراین هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. در دنیای کابینت‌ها هم، در هر دوسبک کلاسیک و مدرن سفید کاربرد زیادی دارد و با هرمدل آشپزخانه‌ای هماهنگ می‌شود. از آن‌جا هم که هزینه تعویض کابینت‌ها بسیار بالاست، انتخاب کابینت سفید انتخاب مناسبی است. پس اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای همیشه به‌روز داشته باشید، در طراحی آن از به‌کارگیری رنگ سفید غافل نشوید. 

5. وسایل آشپزخانه را در معرض دید می‌گذارد

استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود وسایل و اکسسوری‌های آشپزخانه شما که رنگ متفاوت‌تر دارند بیشتر دیده شوند. پس اگر می‌خواهید توجه را به سمت وسایل آشپزخانه ببرید، باید از رنگ سفید برای دیوار و کابینت‌ها استفاده کنید. 

وسایل آشپزخانه را در معرض دید می‌گذارد

6. دست شما را در طراحی و ایجاد تغییر باز می‌گذارد

سفید رنگی است که با همه رنگ‌ها به زیبایی ترکیب می‌شود و به تمامی وسایل آشپزخانه می‌آید. اگر به طور مرتب دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر می‌دهید، رنگ سفید را به‌عنوان تم اصلی و رنگ کابینت‌ها انتخاب کنید تا برای اعمال تغییرات مشکلی نداشته باشید. با انتخاب رنگ سفید دیگر نگرانی برای ترکیب رنگ کابینت، کانتر یا دیوارها با دیگر اجزای آشپزخانه نخواهید داشت. هم‌چنین آشپزخانه سفید به شما این امکان را می‌دهد تا چیدمان وسایل را خلاقانه‌تر انجام دهید. 

برای مثال، طوسی یکی از رنگ‌هایی است به دلیل خنثی بودن به‌خوبی با سفید ترکیب می‌شود. آشپزخانه سفید طوسی از پرطرفدارترین ترکیب‌های رنگی در سال‌های اخیر است. 

کابینت سفید و طوسی رنگ

هم‌چنین رنگ مشکی هم به‌خاطر تضاد، هماهنگی خوبی با سفید ایجاد می‌کند. آشپزخانه سفید مشکی در بین طراحی‌های مدرن طرفداران زیادی دارد. 

ترکیب سفید و مشکی در کابینت ها

طلایی هم به‌تازگی در ترکیب با سفید بسیار به‌کار می‌رود. آشپزخانه سفید طلایی با اکسسوری‌ها و شیرالات طلایی به شما یک آشپزخانه لوکس را هدیه می‌دهد. 

کابینت سفید و ترکیب رنگ طلایی

استفاده از رنگ نقره‌‌ای هم ترکیب جالبی با سفید ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از وسایل نقره‌ای رنگی مثل یخچال، ماشین لباسشویی یا شیرآلات، آشپزخانه‌ سفید نقره‌ ای جلوه قشنگ‌تری پیدا می‌کند. 

ترکیب تجهیزات نقره ای رنگ با کابینت سفید

نتیجه‌گیری

در این مقاله با مزایای رنگ سفید و انتخاب آن برای طراحی آشپزخانه آشنا شدید. به‌طور کلی سفید همیشه از محبوبیت خاصی برخوردارد بوده است و هیچ‌گاه به سمت قدیمی‌شدن نمی‌رود. مخصوصا برای آشپزخانه‌های کوچک، دکوراسیون آشپزخانه سفید بهترین انتخاب ممکن است. 

در انتها، می‌توانید از مدل‌های مختلف آشپزخانه‌های سفید که توسط ربوطرح طراحی شده‌اند نیز بازدید کنید: 

آشپزخانه های سفید رنگ