جزئیات آشپزخانه

چگونه با کمک جزییات زیبا، کابینت آشپرخانه ای جذاب داشته باشیم

چگونه با کمک جزییات زیبا، کابینت آشپرخانه ای جذاب داشته باشیم

مطالعه این مقاله توسط شما نشان می دهد که درگیر جزییات ریز و درشت طراحی آشپزخانه هستید و همان طور که میدانید در پروژه بازسازی آشپزخانه، توجه به جزییات حایز اهمیت است و در انتخاب وسایل مورد نیاز و طراحی باید با وسواس کافی عمل نمود تا بعد از اتمام کار، دچار حسرت و پشیمانی نشویم. این موضوع گاهاً طاقت فرسا بوده و نیازمند صرف هزینه های بالا می باشد. بنابراین، به منظور بررسی دقیق گزینه های موجود برای ساخت کابینت آشپزخانه، کار را با ایده ها و جزییات جالب برای فضای داخلی آشپزخانه شروع می کنیم.

کابینت های باز 

با این که کابینت های باز به نظر خارق العاده می آیند، همه شرکت ها از پس اجرای آن بر نخواهند آمد و این امر سبب شده تا مشتریان کمی در پی اجرای کابینت با قفسه های باز باشند. از این رو اگر در حال برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه هستید می توانید از ایده کابینت های باز استفاده کنید. ایجاد قفسه های باز می تواند نورهوایی زیبایی برای آشپزخانه ایجاد نماید که این امر زیبایی خاصی به دیوار منتقل می سازد و در صورتی که از کابینت های پشت باز خسته شدید می توانید با افزودن درب به کابینت های پشت باز، ظاهر آن ها را تغییر داده و آشپزخانه متمایزی طراحی کنید.

کابینت باز

نکته کلیدی در کابینت های باز، داشتن یک کاشی پس زمینه است که در صورت استفاده از سنگ مرمر با طرح های جالب، می توان شاهد آشپزخانه ای زیبا بود. 

کابینت های شیشه ای

ترکیب سبک قفسه های شناور باز و کابینت های شیشه ای درخشان، می تواند ایده جذابی برای کابینت های آشپرخانه باشد. برای این کار می توان از شیشه های سربی، دودی با شفافیت کم استفاده نمود. بعلاوه استفاده از شیشه های مورب نیز می تواند ظاهری زیبا به کابینت های آشپزخانه ببخشد.

کابینت شیشه ای

در تصویر فوق با این که در طراحی کابینت های آشپزخانه، از شیشه های سربی زیبا استفاده شده است، تخته سنگ مرمر پشت کابینت، هنوز از چشم بیننده دور نمی ماند. که این امر می تواند به زیبایی آشپزخانه بیفزاید.

کابینت شیشه ای

در تصویر بالا، رنگ کاشی ها سبک تازه و جذابی برای طراحی آشپزخانه را در ذهن بیننده تداعی می کند.

کابینت های پشت باز

استفاده از کابینت هایی که نور محیط بیرون را به داخل آشپزخانه منتقل می کند، امکان ایجاد تن نور اضافی بدون از بین بردن فضای کابینت را فراهم می سازد. در صورتی که پشت پنجره حیاط باشد، تصویر زیبایی را به آشپزخانه می بخشد، اما اگر پشت کابینت خیابان باشد، استفاده از این نوع کابینت، مقداری عجیب به نظر می رسد. به این ترتیب قبل از استفاده از این نوع کابینت، باید از میزان تابش نور خورشید در پشت آن اطمینان حاصل نمایید و توجه داشته باشید که وجود گرد و غبار در هوا، ممکن است فضای داخل آشپزخانه را زشت کند.

کابینت پشت باز

استفاده از طرح های شیشه ای شفاف برای پشت کابینت می تواند فضای داخلی زیبایی برای آشپزخانه ایجاد کند، برای حفظ حریم داخلی آشپزخانه می توان از شیشه های سربی استفاده کنید.

کابینت با پشتی چوبی

استفاده از ویژگی های متضاد برای کابینت آشپرخانه، مانند عکس زیر که در آن از چوب گردو در پشت کابینت سفید با درب های شیشه ای استفاده شده است، می تواند ظاهری زیبا به آشپرخانه ببخشد.

کابینت پشت چوب

کابینت های دو طرفه

علی رغم دشواری ساخت کابینت دو طرفه، استفاده از این نوع کابینت می تواند نور و دید زیبایی برای آشپزخانه ایجاد نماید و با اجرای آن می توان شاهد یک گذرگاه بین اتاق نشیمن و آشپزخانه بود.

کابینت دو طرفه

تصویر بالا که یک طراحی هوشمندانه برای تفکیک آشپزخانه از اتاق نشیمن است، ایده ای جالب در معماری آشپزخانه می باشد.

کابینت با پیش زمینه

استفاده از پیش زمینه در فضای داخل کابینت ها، می تواند جلوه ای متمایز و خاص به فضای داخلی آشپزخانه ببخشد.

پیش زمینه کابینت

در تصویر بالا، طراح از بافت پارچه برای داخل کابینت آشپزخانه استفاده شده است.

پیش زمینه کابینت

در تصویر فوق از کاغذ دیواری برای فضای داخلی کابینت استفاده شده است که این امر یک طرح گرافیکی جالب برای آشپزخانه ایجاد ساخته است.

نتیجه گیری

ایده های جزئیات کابینت برای استفاده از طرح های به روز و لوکس متناسب با نیازمندی های بازار برای طراحی فضای داخلی آشپزخانه می باشد و در این کار از مرغوب ترین متریال ها متناسب با بودجه مالی خانواده ها استفاده می شود تا پس از طراحی فضای داخلی منازل، حس راحتی و زیبایی را به ساکنان خانه ها منتقل شود.