کابینت طوسی

مدل‌های کابینت طوسی برای همۀ آشپزخانه‌ها

پیش از انتخاب مدل کابینت و وسایل آشپزخانه باید رنگ مناسب دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک، مدرن باشد یا کلاسیک، در هر صورت کابینت طوسی کاملا مناسب آشپزخانه شماست. این رنگ از پرطرفدارترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به‌ویژه دکوراسیون آشپزخانه و کابینت آشپزخانه است.

طوسی رنگ خارق‌العاده‌ای است که در عین سرد و خنثی‌بودن، باعث بی‌روح شدن آشپزخانه نمی‌شود. این رنگ تناژهای مختلفی از روشن تا تیره دارد و هماهنگی خوبی با دیگر رنگ‌های متضادِ تیره و روشن مثل سفید یا مشکی ایجاد می‌کند. شاید فکر کنید طوسی رنگی یکنواخت و کسل‌کننده است و مناسب آشپزخانه نیست اما نه‌تنها دلگیر و خسته‌کننده نیست، بلکه آرامش‌دهنده هم هست. با اجرای این رنگ برای کابینت و دیگر اجزای آشپزخانه، آشپزخانه‌ای آرام، شیک و چشمگیر خواهید داشت.  

در ادامه با چند مدل دکوراسیون آشپزخانه طوسی آشنا می‌شویم که می‌توانید از آن‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه خود ایده بگیرید. 

مدل های کابینت طوسی

کابینت طوسی

در آشپزخانه‌های کلاسیک با استفاده از این رنگ می‌توانید گرما و صمیمیت آشپزخانه خود را دوچندان کنید. هرچند معمولا در آشپزخانه کلاسیک از رنگ‌های روشن برای کابینت استفاده می‌شود اما کابینت طوسی هم زیبایی خودش را دارد و به آشپزخانه‌های کلاسیک هم راه پیدا کرده است. برای این مدل آشپزخانه طوسی، استفاده از بین کابینتی‌های آجری سفید فضای کلاسیک آشپزخانه را بیشتر تداعی می‌کند. 

 کابینت طوسی تیره

با وجود اینکه آشپزخانه معمولا مکانی روشن با کابینت‌های رنگ روشن است اما اگر آشپزخانه پرنوری دارید و دوست دارید از کابینت‌های روشن فاصله بگیرید، طوسی تیره برای کابینت هم رنگ قشنگی دارد و با فلزات نقره‌ای رنگ مثل استیل خیلی خوب هماهنگ می‌شود. اگر طوسی تیره را انتخاب کردید، بهتر است دستگیره کابینت‌ها  فلزی یا استیل باشند.

کابینت طوسی

 از آشپزخانه‌های یک‌دست سفید خسته شده‌اید؟ می‌توانید برای این‌که آشپزخانه را از بی‌روحی درآورید آن را با رنگ طوسی ترکیب کنید. کابینت طوسی-سفید محبوبیت زیادی در بین افراد دارد چون دو رنگ خنثی و ساده سفید و طوسی ترکیب دلنشین زیبایی با هم ایجاد می‌کنند. برای این کار می‌توانید تمامی کابینت‌ها را سفید انتخاب کنید و جزیره‌ای به رنگ طوسی داشته باشید یا کابینت‌های بالایی سفید باشند و کابینت‌های پایینی تناژ طوسی داشته باشند. 

کابینت طوسی روشن

طوسی روشن، هم فضا را تاریک و دلگیر نمی‌کند و هم سادگی و بی‌روحی رنگ سفید را ندارد. این رنگ هم برای آشپزخانه‌های مدرن و هم آشپزخانه کلاسیک استفاده می‌شود. برای فضاهای کوچک، طوسی براق با تناژ روشن رنگ مناسبی است که آشپزخانه را دلبازتر نشان می‌دهد. 

کابینت مدرن

اگر به رنگ طوسی علاقه فراوانی داشته باشید، شاید بخواهید آشپزخانه خود را یک‌دست طوسی بچینید، مثل این آشپزخانه طوسی مدرن با کابینت‌های مات و سبک مینیمال. این آشپزخانه به‌خاطر تناژ تیره نیاز به منبعی برای گرما بخشیدن به آشپزخانه دارد که با اضافه کردن چراغ‌های زیر کابینت و استفاده از گل‌های طبیعی آشپزخانه از سردی و یک‌دستی بیرون آمده است. 

کابینت طوسی

گفتیم که طوسی رنگی است که با بسیاری از رنگ‌ها ست می‌شود و می‌توان از ترکیب این رنگ‌‌ها یک کابینت دو رنگ زیبا خلق کرد. این رنگ به‌جز سفید، با رنگ مشکی هم کاربرد زیادی دارد و کابینت طوسی-مشکی طرفداران زیادی در بین دوستداران سبک مدرن دارد. از تناژهای مختلف این رنگ در کنار مشکی برای طراحی کابینت استفاده می‌شود. در آشپزخانه طوسی-مشکی اگر از وسایل و دستگیره‌های استیل و نقره‌ای رنگ استفاده کنید، آشپزخانه شیک‌تر جلوه می‌کند.

کابینت طوسی با چوب یک ترکیب دوست‌داشتنی است که سردی رنگ طوسی را با گرمای چوب خنثی می‌کند. از کابینت‌های چوبی می‌توانید در کنار کابینت خود استفاده کنید و یا از طبقه‌بندی‌های چوبی استفاده کنید.

 


   بهتر است بخوانید: 5 اصل مهم در انتخاب رنگ کابینت

جمع‌بندی

طوسی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه است که در سال‌های اخیر طرفدارن زیادی را هم به خودش جلب کرده است. این کابینت شیک و لوکس است و به آشپزخانه شما گرما و آرامش می‎بخشد. این رنگ که رنگی خنثی است را به‌راحتی می‌توانید با وسایل، اکسسوری‌ها با رنگ‌های مختلف ست کنید و هیچ نگرانی نداشته باشید. در ضمن این رنگ برای انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک کابینت اجرا می‌شود و مناسب تمامی آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک است. پس اگر می‌خواهید آشپزخانه شما همیشه زیبا و در عین حال به‌روز جلوه کند، از به‌کارگیری رنگ طوسی غافل نشوید.