راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ برای آشپزخانه

راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ برای آشپزخانه

راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ برای آشپزخانهنور یکی از پارامترهای مهم در فضای طراحی فضای داخلی می باشد. به کارگیری و استفاده از نور مناسب موجب زیباتر شدن محیط و فضای داخلی ساختمان خواهد بود. تقویت نور و نورپردازی با لوستر، چراغ، انواع دیوار کوب، لامپ مهتابی و  محقق می شود. لوستر یکی از المان های نورپردازی در آشپزخانه نیز هست. انتخاب و جاگذاری آن در فضای مناسب منجر به روشن بیشتر و زیباتر شدن خانه می گردد. نکات مهمی پیش از خرید لوستر و چراغ آشپزخانه وجود دارد. بهتر است خرید لوستر و چراغ برای آشپزخانه بعد از انتخاب طرح کابینت آشپزخانه صورت گیرد. از آنجا که طرح و میزان نور لوستر بر جلوه کابینت تاثیر دارد،


باید لوستری هماهنگ با کابینت انتخاب شود. در این مطلب قصد داریم به نکات مهم در رابطه با انتخاب مدل لوستر و چراغ آشپزخانه بپردازیم؛ همراه ما باشید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

لوستر و چراغ برای آشپزخانه

نور از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی طراحی دکوراسیون خانه و دیده شدن لوازم و اکسسوری های منزل است. انتخاب نور از زاویه مناسب و با قدرت تابش قوی، به خانه جلوه بیشتری می دهد. همان دقت و تاکیدی که برای انتخاب انواع لوستر برای نقاط مختلف منزل وجود دارد، این دقت نظر در مورد آشپزخانه نیز باید صورت گیرد. انتخاب نور کافی برای آشپزخانه به این دلیل مهم است که فعالیت مهم پخت و پز در این قسمت از خانه انجام می شود. همچنین محل گرد هم آمدن اعضای خانواده برای صرف وعده های غذایی نیز هست. 

راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ برای آشپزخانه

لازم است از لوستر و چراغ آشپرخانه برای روشن کردن آشپزخانه استفاده شود تا محیط آشپزخانه رنگ و نوری بیشتری به خود بگیرد. نورپردازی آشپزخانه و مطبخ، معمولا با انواع لامپ هالوژن، لوستر، لامپ ال ای دی و  صورت می گیرد. باید در نظر داشت که این لوسترها دقیقا در ابعادی خریداری شوند که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته و نور کافی را فراهم کنند.

مهمترین نکته در انتخاب چراغ و لوستر آشپزخانه

انواع لوستر و چراغ آشپزخانه برای روشن کردن محیط آشپزخانه و مطبخ به کار می روند. با استفاده از این لوستر و چراغ آشپزخانه می توان علاوه بر روشنایی در فضای داخلی، فضا را شیک تر و زیباتر ساخت. از جمله مهمترین مواردی که در زمان انتخاب لوستر باید به آن توجه کرد، نوع کارایی است. اگر قرار است لوستر فقط برای زیبایی ظاهری و جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه استفاده گردد، بهتر است از انواع لوستر و چراغ آشپزخانه زینتی استفاده شود. در شرایطی که علاوه بر زیبایی، استفاده از روشنایی لوستر نیز مد نظر است، بهتر بوده از لوستر و چراغ آشپزخانه با تعداد لامپ بیشتر و در نتیجه نور رسانی بیشتر استفاده گردد. 

راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ برای آشپزخانه

انواع مدل های لوستر آشپزخانه و مطبخ

لوستر و چراغ آشپزخانه یکی از ملزومات خانه های امروزی و آشپزخانه های مدرن است. در اغلب خانه های امروزی دسترسی به نور طبیعی محدود بوده و انواع لوستر مورد استفاده قرار می گیرند تا زیبایی دکوراسیون داخلی خانه باشند. تنوع زیاد در مدل های لوستر و چراغ آشپزخانه باعث شده تا انتخاب مناسب ترین لوستر برای آشپزخانه و یا مطبخ کمی دشوار به نظر برسد. در نتیجه باید برای داشتن بهترین لوستر از بین گزینه های متعدد انتخاب صورت گیرد.

لوستر و چراغ آشپزخانه مدل کلاسیک

لوستر و چراغ آشپزخانه مدل کلاسیک نمونه ای از انواع متعدد لوستر می باشد. این مدل چراغ شامل لوستر مدل آویز، دیوارکوب و … بوده که بخشی از وسایل روشنایی کلاسیک محسوب می شود. این نوع لوستر اغلب از متریال کریستال، برنج و شیشه تشکیل شده است. لوستر و چراغ آشپزخانه مدل کلاسیک دارای شاخه های فلزی برای قرار گرفتن لامپ می باشد. قرارگیری لامپ ها به صورت رو به پایین موجب بازتاب نور بیشتر خواهد شد. بیشترین کاربرد لوستر و چراغ آشپزخانه مدل کلاسیک در آشپزخانه در بالای میز غذا خوری می باشد. با استفاده از نور این نوع لوستر می توان محیطی که در آن غذا صرف می شود را شیک تر ساخت.

لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن

این نوع لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن همان گونه که از نام آن پیدا است، از جمله لوسترهایی است که مدل جدید بوده و به تازگی جدید به بازار عرضه شده است. امروزه انواع لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن مورد استقبال بسیاری از سلایق و افراد نیز می باشد. لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن برخلاف لوستر و چراغ آشپزخانه مدل کلاسیک، تجملاتی، شیک و بدون لاله است. در واقع لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن در عین سادگی، زیبا ساخته شده است. این لوستر ها با نام لوستر فانتزی نیز شناخته می شود. اقسام و تنوع های زیادی دارد که جنس این نوع لوستر ها از چوب، برنج، سرامیک و …. می باشد.

لوستر و چراغ آشپزخانه مدرن

لوستر مدرن آویز تک و یا چند شاخه

لوستر مدرن آویز تک و یا چند شاخه تشکیل شده است. این مدل لوستر می تواند بیش از سه شاخه و لاله نیز داشته باشد. لازم به ذکر است که انتخاب تعداد لاله و یا شاخه لوستر در این مدل‌ ها به سلیقه خریدار و مشتری بستگی دارد.

لوستر مدرن آویز تک و یا چند شاخه

لوستر و چراغ آشپزخانه مدل سقفی

لوستر و چراغ آشپزخانه مدل سقفی، لوستری است که نصب آن فقط به صورت چسبیده به سقف صورت می گیرد. لوستر های مدل سقفی از جنس اسپرت، برنز، کریستال، چوب و …. ساخته شده و در بازار موجود می باشد. در بین انواع لوستر و چراغ آشپزخانه مدل سقفی زیبا ترین نمونه‌ آن، لوستر کریستالی است. لوستر و چراغ آشپزخانه کریستالی از متعدد قطعات کریستالی تشکیل شده و دارای بازتاب نور زیادی می باشند. لوستر و چراغ آشپزخانه کریستالی علاوه بر آشپزخانه در پذیرایی و اتاق خواب نیز استفاده می شود.

مزیت های استفاده از لوستر و چراغ برای آشپزخانه

با توجه به نیاز مشتری تنوع لوستر در بازار بسیار زیاد می باشد. در فروشگاه های دکوراسیون داخلی و لوازم روشنایی انواع مختلف سبک های کلاسیک و مدرن لوسترها و چراغ آشپرخانه موجود است. مزیت استفاده از لوستر و چراغ در آشپزخانه این است که هر چه تعداد لامپ های یک لوستر بیشتر باشد فضا روشن تر می شود. در آشپزخانه هایی که کابینت هایگلاس وجود دارد این نورانی بودن و جذابیت چندین برابر خواهد شد. مزیت استفاده از لوستر مدل مدرن کنترل میزان نور مطابق با سلیقه و خواست خریدار است.

کلام پایانی

همان طور که گفته شد لوستر یک وسیله کاربردی و تزئینی برای منزل به شمار می رود. انواع لوستر در مدل های متنوع برای سالن پذیرایی اتاق خواب، آشپزخانه و هر نقطه دیگر در خانه کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می ‌گیرد. لوستر و چراغ آشپزخانه با مدل لوستر پذیرایی و یا اتاق خواب از نظر ظاهر، اندازه، میزان نور و ... با یکدیگر تفاوت دارند.

لوستر و چراغ آشپزخانه دارای طیف وسیعی از اشکال، اندازه، سبک و متریال‌ است. این تنوع موجب شده تا بهترین ها مطابق با دکوراسیون، سلیقه و ابعاد آشپزخانه انتخاب گردد. در آشپزخانه‌ با سقف کوتاه، لوستر و چراغ آشپزخانه در مدلی که از سقف آویزان است، بهترین گزینه است. در آشپزخانه های بزرگی که فضای زیادی دارند، باید از لوسترها و آویزهای بزرگتر استفاده نمود.